mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under december 2010

Av Izabella - 17 december 2010 19:05


 59 snabba

Hittade en rolig lista hos Engla


1. Hur gammal är du om fem år? 25

2. Vem var den sista du träffade? Anton, om det räknas annars Emmi-Lie

3. Hur lång är du? 168-69 centimeter.
4. Vilken var den senaste film du sett? Stardust

5. Vem ringde du senast? mor
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "em (emmilie), glömde säga att du skulle ha tagit med receptet på tryfflarna"

7. Vad är dagens planer? Freeedagsmys
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambo

10. När såg du senast din mamma? I lördags

11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? halv nio

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej men jag har en

14. Vilken är din favoritplats? Hemma!
15. Vilken plats föredrar du minst?
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett hus kanske, med ett bra jobb och fin familj...

17. Vad skrämde dig som barn? Att mina föräldrar skulle försvinna eller skiljas

18. Vem fick dig att skratta senast? Någon på AFW
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja?
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Uuuutan
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2
23. Hur många landskap har du bott i? Norrland for life!

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor
26. Är du social? Mmm
27. Vilken är din favoritglass? Äter aldrig glass mer, men kanske körsbär
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa iväg till solen!

29. Tycker du om kinamat? aa
30. Tycker du om kaffe? en av de bästa dryckerna

31. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice eller proviva
32. Sover du på någon särskild sida? Någon av de, mest höger
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa? det bästa...
35. Är du en beroendemänniska? det kan man säga
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? jag vet en
37. Vill du ha barn? Absolut
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? nej
40. Föredrar du havet eller en pool? kan inte välja, älskar vatten!
 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och skor
42. Äger du dyra smycken? Nja, förlovningsringen är det dyraste
43. Har du någon gång testat narkotika? aldrig
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? vin
45. Vem är den roligaste människan du känner? Paula
46. Välj ett ärr på din kropp? ja, har nästan skurit fingret av mig som liten
47. Vad har du för ringsignal? On and on
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? jo ett linne
49. Flirtar du mycket? neej inte medvetet i alla fall
50. Vart togs din profilbild för din blogg? i Umeå
 

51. Kan du byta olja på bilen? Nej

52. Har du fått fortkörningsböter? haha icke
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Development across the life span"
54. Läser du dagstidningen? Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, topphälsa
56. Dansar du i bilen? hur?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? bandit rock
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? ingredienser
59. När var du i kyrkan senast? hmm, på en begravning.


  

Av Izabella - 17 december 2010 18:33


Dagen har varit bra, jag fick fina presenter! och lite uppdatering på vad alla sysslar med, härligt.


    

I bilen

  

finaste inneskorna som jag hittade på HM till mina frusna fötter...


  

Kört på svart ett tag nu


Ikväll väntar film;

Vi ska se denna


och imorgon promenad till kjell och anette för A. Jag ska vidare till klintbacken där jag, tess och flisan ska baka och mysa. 


Ha världens härligaste helg!



  

Av Izabella - 17 december 2010 10:12


God morgon på er, och fredagen!


Idag ska jag faktiskt vara "sjuk" från skolan ;)

Jag får ursäktra mig med att det faktiskt gått bättre än jag trodde med vår engelska litteratur och jag har hunnit långt efter en vecka på skrivbordsstolen (okej inte riktigt men jag har varit duktig).

Det enda som hade varit kul är att träffa klasskompisarna såhär innan de åker till småland och allt vad det är:p


Jag ska istället åka till stan, ja frivilligt ut i snöstormen och Sub & co där jag ska möta Gabbi och Emmi för vår årliga julklappsbytardag. Det ska blir kul fast jag har dåligt samvete, men vi hade bestämt idag :D

Sedan träffa syster och kusin för vi ska hittade de sista klapparna. Jag skriver "ska" för att driva på mig själv lite, nu ska jag bli klar. Tänkt, nu är det bara en vecka kvar!!!


  

Av Izabella - 16 december 2010 17:13


Jag har precis ätit laxgryta med ris och funderar på att gör en paj.


Björnbärs och hallonpaj á la Bella :)



Det är det vanligaste jag bakar haha men det är så gott och man kan variera med alla möjliga bär... eller äpple.


Grunden brukar bestå av smuldeg som jag blandar såhär:

1,5 dl mjöl

0,5 dl socker

2 msk vaniljsocker

100 gram smör


Man lägger bären i botten, mycket ska det va! Sedan på med liite potatismjöl som binder vätska och sen dit med smuldegen som du nypt ihop med fingrarna.


Grädda i 225 tills det blir lite gyllenbrunt. Klart!


  

Av Izabella - 16 december 2010 13:37


Hej torsdag! Jag vill nästan inte skriva vad det är för dag då jag knappt kan tro det själv, var försvinner veckorna?


Testade en ny dvd idag, som jag lånat av moster Maija hahah men jag hängde inte med alls;)


Ska nog vänta lite med den och nästa gång ska jag titta på den utan att stå på mattan innan.


Riktigt bra träning verkar det vara. Man tar det ett steg länge och kör inte på nybörjarnivå mer. Kan säga att jag skakar nästan i magen fortfarande och jag sitter bara här och pluggar.


  

Av Izabella - 15 december 2010 14:57


Hej på er! Den här dagen tycker jag har sprungit iväg fortare än fortast.

Jag ska laga potatisgratäng och rostbiff idag tror jag, eller en thaigryta, we'll see. Sen ska vi åka iväg till Kjell och Anette eftersom det inte blev något av det igår.


Jag har egentligen inte så mycket vettigt att skriva men tänk att det är bara 9 dagar kvar nu! Snart får jag åka till några av de som betyder mest av allt och fira den bästa högtiden med dem. det enda jag tycker är småjobbigt med jul är att jag och älskling ännu firar på varsitt håll, det blir liksom lite jobbigare för varje år. Men det är ju ett bra tecken;)


    

Mitt fat får numera tjäna som presentsnöre-hållare :) kan användas till mycket där det står i inslagnings-hörnan.


Ni får ha det bra!

 


  


Av Izabella - 14 december 2010 18:58


Idag har det varit en lite konstig dag men jag har hunnit med en del plugg vilket är bra! En promenad gjorde mig piggare då jag hämtade ut det jag beställt från nelly. Skorna ska jag skicka tillbaka dock då de ej passade.


Jag har så mycket tankar. Ibland blir det alldeles för mycket och då måste jag fokusera på något annat innan det brister. Om jag gör som idag och bara fortsätter tvinga mig igenom socialpsykologi rinner bägaren över. Det blir som att jag tänker samtidigt som jag läser = ingen bra kombo. Jag som svävade på moln en stund igår är idag nere på marken igen. Underligt hur det svänger.

Jag ska i alla fall mysa till det ordentligt med sista (!) avsnittet av Desperat Housewifes och mandariner senare... Kram!



  

Av Izabella - 13 december 2010 19:41

"Vi ska va dom vi vill

 

vara hellre nu än

 

efteråt

 

Jag vet vem jag är när

 

jag är hos dig"


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards