mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under september 2011

Av Izabella - 30 september 2011 17:58

Jag gillar att Tyra Sjöstedh har börjat med skor på hennes shop !


Dessa är mina favoriter och de hade gärna fått flytta in hos mig;

Gisele  i gruppen Skor hos Style by Tyra AB (SH25r)

Love em!


Jag tycker förövrigt att Tyra har bra stil och går in varje dag på hennes blogg för att inspireras av hennes dagens outfit- bilder. Vi har lite lik smak faktiskt.


 

Av Izabella - 30 september 2011 14:19


För att muntra upp mig själv testade jag ett nytt läppstift från Max factor.

Very berry heter det och det såg verkligen ut som om jag ätit very mycket bär.


       

Detta hade jag till läpparna:

 

Läppstift Max factor "Very berry", läppenna Isadora 42 plum, läppbalsam från Rose&co "Cherrykiss", puder och borste från Maybelline.


Jag tycker att det bästa är att måla, bita av, pudra lite, ha på highlighter i amourbågen och måla igen. Försöka "dutta" på färgen så den sjunker in i läpparna. Innan och efter använder jag läppbalsam så det inte blir torrt.


Till ögonen hade jag bara en beigefärgad ögonskugga, mycket kajal i en vinge och mascara.

Reten av mig idag:

  Med glasögon från Specsavers, halskedja fått av svärmor och berlock av moster Anita. Örhängen från Glitter     

 Hästsvans, äntligen kan jag ha det! Diadem H&M


   Skjorta Gina tricot, skärp H&M


Våga testa nya saker i sminkvärlden ni med. Puss!


 

Av Izabella - 30 september 2011 11:57

På tal om igår så fixade jag mandel och äppelkaka till min man och syster. Den blev jättegod, hittade receptet i ELLE :) glömde dock att ta kort.


  Jag igår


Recept för 4 personer:


ca 1,5 dl socker

1 ägg

125 g smält smör

1,5 dl mjöl

2-4 äpplen

50 g mandelflingor/spån

kanel och socker


Ugn på 175 grader. Blanda mjöl, socker, ägg och smör i en bunke och rör om.

Häll smeten i smord ugnsfast form.Skala äpplena och skär i tunna skivor.

Strö ut dem över smeten i ett jämnt lager och strö mandel, kanel och socker på. Lägg några klickar smör på toppen av kakan och grädda 25-30 min mitt i ugnen. Avnjut med vanlijvisp, glass eller grädde.

 

 

 

Av Izabella - 30 september 2011 11:25

God dag ;)

Jag vaknade med ont i huvudet och halsen, hoppas det går över och det inte är sjukdom. Nu när det är sol och allt! Blev överlycklig när jag såg det och sedan sjönk humöret när jag sekunden senare upptäckte hur jag mådde, och att det ändå inte skulle bli någon powerwalk idag.


Igår blev det en mini-PW iaf, och jag hämtade ut ett paket med lite hemlisar i samt dessa tröjor från H&M. Perfekt till vardags. Hade tittat på dem i butik en längre tid när jag märkte att de var på rea på hemsidan så jag beställde två!


   

Älskar cremevitt och faktiskt grönt nuförtiden. Det är en färg som jag aldrig riktigt tyckt funkar på mig, men denna höst har jag fastnat för färgen!

Den gröna ser så bred ut när den hänger på min clown-galge:) Jag är rädd för clowner men gillar de som finns i mina garderober i form av hängare! Terapi?

Här har ni även mina nya favoritskor från TIAMO:

 


Have a good weekend girls and boys!   


 



Av Izabella - 29 september 2011 13:44


HELLOJS! Tänkte uppdatera er om kvällsöppet på stan som jag och två favoritbrudar gick på igår...


      Väntar på bussen      

Leggins Bikbok, kofta+jacka, Gina, linne+väska H&M, boots Dinsko.

Halsduk plashmina som jag fått. Solisar Specsavers.

  

Detaljer: Armband, ring Lindex, halsband Montini /ur&penn  


När vi kom till stan satte vi oss först på mysiga Börje Olssons och tog det lugnt samt pratade shopping. Sedan blev det att gå i butikerna bland alla andra shoppinggalna människor! Det var lite härlig stockholsstämning med hög musik och klockan hann ticka iväg till nästan nio innan vi var hemma.


    

Detta hittade jag igår:

Skorna som jag ville ha så mycket fick jag 150 kr billigare igår så jag slog till! så skööööna...  


Sedan köpte jag även en kjol och lite smink. Tack för igår tjejer !


Idag är jag bara less på detta regnande. Jag blev ju så glad när det var sol igår, önskar att det fortsatt!


 

Av Izabella - 28 september 2011 12:13


Idag är dagens tips lätt att kika in kvällsöppet i Luleå centrum för er som har möjlighet. Mellan 18 och 21 är det extra bra erbjudanden i butikerna i shopping och strand och rea, speciellt om man är medlem. Det är vad jag hade tänkt mig idag, prio ett. Jag och två brudar har planerat att gå tillsammans, kul!


Därför spenderar jag restan av dagen i soffan med Loke och SOLO+Elle för att ladda upp. Mitt liv handlar så mycket om prioriterigar eftersom energin inte räcker så långt, det vet ni som står mig nära. Hoppas i alla fall att jag orkar ett tag på stan!


 Vad gör ni?

 

 

 

Av Izabella - 27 september 2011 13:07


Var inne på HMlife och hittade en bild på Rachel Bilson, där hon har så snygg vardags-höst-outfit.



Tycker ni inte? Snyggt med poncho/cape och formen på väskan. Perfekta varma skor.


Hon har snygg stil!



 


Av Izabella - 27 september 2011 11:13

Som sagt så hittade jag lite från Lush igår. Det är en hudvårdskedja som bara håller sig till naturliga ingredienser som är bra för kroppen. De doftar enormt gott också.

Ni som inte brukar handla på Lush borde börja, jag som gillar naturliga saker till kroppen handlar bara där och på Bodyshop.


Dessa två "bubbelbitar" köpte jag igår:

The comforter som doftar svart vinbärSunny side som gör badkaret fullt av glitterbubblor!


Idag hade jag tänkt hänga i badkaret större delen av dagen ;) Hemmaspa!


Puss!

 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards