mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under september 2011

Av Izabella - 13 september 2011 13:17


Denna dag har inneburit en vändpunkt och mycket kommer förhoppningvis att förändras i mitt liv framöver.  Jag kan äntligen andas lite igen när jag idag ringde chefen och gjorde ett besök någonstans.

Hoppas att det fortsätter att gå framåt!


 

Se upp nu, BellA är tillbaka! förhoppningsvis för gott.


 

Av Izabella - 13 september 2011 10:48


Igår firade jag och min kärlek vår första förlovningsdag samt att vi stannat tillsammans i (över) 3 år. Jag hade förberett lite mat samt efterrätt. Det riktiga firandet ska vi dock ha i helgen, men vem vill inte fira två gånger bara för att liksom?

Här får ni lite små privatpics:

  SKÅL!     Fin för baby i spetsbody och skinnkjol från H&M samt äkta pärlor..

     

 

När jag öppnade dörren stod han där med mina favoritblommor!

    Desserten med med glass grädde och hallonsås i en galiamelon.


Idag har jag en hel del att göra så nu ska jag dricka upp kaffet och kila!

¨

 

Av Izabella - 12 september 2011 14:11


My God vilket väder det har varit idag! Åska, regn i massor och en eländig blåst. Tur att jag har mys med älskling att se fram emot, idag är en speciell dag för oss. Tidigare fick jag dock stå ut med vädergudarna då jag mötte upp syster på stan!

Dagens look:

       

Idag valde jag neutral sminkning med eyeliner och ljusa läppar. Vattenfast mascara såklart!

Skjortan kommer från Ahlsell;) och linnet H&M, legginsen VeroModa.

Till det hade jag mina svarta stövlar (ett måste i regn) och vinröd jacka/väst från Ellos.


Får se om det blir någon mer inloggning här, ska mest pussas tror jag :)


 

Av Izabella - 11 september 2011 21:04


Denna söndag har flutit på i ganska lagomt tempo. Älskar att söndagar numera är en av de bästa dagarna istället för värsta ångestdagen som den var i gymnasiet! Vi handlade ännu tidigare än vanligt och sen fick vi besök av svärisarna" K&A. Mysigt!


 

Har på mig jacka från Vila, skor från stockholm,byxor och topp från Gina

väska Candy, örhängen Glitter och Solglasögon specsavers

   

Vill ha någon av dessa höstiga ögonskuggor från Isadora men köpte inte det idag, som vanligt spenderades den mesta av tiden (och budgeten) i grönsaksavdelningen.

  Gillar mitt kopparnagellack från FACE


Lite senare hörde en uttråkad Emma av sig och det blev en snabbis på stan och sedan satte vi oss på CaféKOPPAR.

Det suger att roasters har stängt (va?? fattar ni vad det betyder för mig, kan inte köpa latte alls nu ju då inget annat ställe har sojamjölk-dessutom var det lätt bäst  )

Hursomhelst var det superhärligt att sitta ute i solskenet!


  

        

 Den vackra blondinen!     


Jag har sett på Sommarspelen där Tyra var med idag. Snart blir det sängen, så trött som jag är...

Hoppas er söndag också var den bästa!


 

Av Izabella - 10 september 2011 12:55

  


Det här min absoluta favorit av kollektionen Rebecca Stella for Nelly, åååh det kliar i fingararna!


So why you standing over there with ya clothes on,
Baby strip down for me,
Go on take em off.
Don't worry baby,
Imma meet you half way,
Cause I know you wanna see me.




Av Izabella - 10 september 2011 12:33

     

Leggins H&M, Kashmirkofta + örhängen Bikbok, topp gammal från H&M, halsband fått av Tessa, skor Ellos¨


 Rösta förresten på mitt andra stilcollage på Nelly!

http://nelly.com/se/libresse/d19eef4a-ec37-4043-9501-65dd92dc85ba





 

Av Izabella - 10 september 2011 12:17

Hoooolllaaa!


Igår under dagen kom syster hit och gjorde mig sällskap med kaffe och kladdkaka (igen;) Mys!

Sen hade jag emma och Linnéa planerat en riktig tjejkväll vilket verkligen var kul! Vi åt kyckligsallad +ost&kex på gränsen till matkoma och drack massor av sangria. Alla typiska tjejsamtalsämnen hann vi med samt massor av annat. Kändes nästan som förr i tiden när det alltid var vi tre. Fast bättre, ja haha det blev mycket prat om gamla minnen. Sådant som man inte pratar med någon annan än just de gamla bästisarna om    

Reseplaner blev det också...


       

                   

 

  

Nu sitter jag blek och sliten och skriver samt tjuvkikar på kläder medan A är på Nordpoolen med pojkar. Ha en fortsatt bra lördag. Puss!


 

Av Izabella - 8 september 2011 19:48

Hej! Idag har varit en seeeg dag. Har inte orkat med någonting..men imorgon är det FREDAG!! det ska bli awwwesome.


Denna dag summeras med dessa bilder:

    Blek. trött men orkade inte sminka mig ändå :) Tröja och sjal från H&M åkte på samt örhängen från Bikbok

  

Jag belönade mig med kladdkaka och kaffe efter genomförd mini-handlig.


Skriver nog mer imorgon men rösta på mitt höst collage på Nelly.com!


http://nelly.com/se/libresse/64a4b4dc-bba1-4954-b888-a32a9839a206

Fixade ihop det mest för tidsfördriv, tror jag ska göra ett till sen så får ni rösta på det om ni gillar det mer. Det var inte lätt att få ihop något fint där...

 


 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards