mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2010

Av Izabella - 30 april 2010 14:54


  

Av Izabella - 30 april 2010 08:42

  


Igår var en riktig hit&dit-dag. Ja, alltså inte förrän A kom hem då. Jag gick ju självklart inte till Ahlsell utan stannade hemma och bakade och tränade bara. När han slutade blev det ju stan iaf. Macho Nacho var god, men tror att man skulle bli less på den rätt fort.


Efter det gjorde vi alla ärenden som vi kom dit för, och sedan for vi på blixtvisit hos Sajmon, sedan Kallkällan och till sist dit som var målet. Klintbacken och gratta Maija. Vin och jättegoda kakor bjöds det på och Maija gillade sin present (vin+lite godis såklart). Jag har dock dåligt samvete för att vi ska dissa dem på valborg och vara hemma istället, hon hade tillochmed redan köpt havregrädde till min desser då jag inte tål mjölk. Men jaja, jag kan inte alltid vara med..;/


Varför måste ni båda fylla år samtidigt?


Grattis fina moster Marina som fyller idag!!


  

Idag är det främst städning som står på schemat!

Av Izabella - 29 april 2010 21:15

  

1. Äntligen hittat ett bra proteinpulver på 100% soja, perfekt för mig!

2. Ny löparjacka, Stadium.

3. Löparskor, mina Nike springer sina sista steg nu. Självklart har jag fastnat för Reebook Easytone, lättpåverkad som jag är..

4. Acaipulver. Superfrukten. Är inte så mycket för massa konstgjorde kosttillskott, men detta är helt naturligt och något som jag funderar på att byta ut mitt brännässlepulver mot. Ska skriva ett inlägg bara om detta senare:)


Och jag kan inte beställa eller köpa något av detta innan jag jobbat åtminstone en månad - vilket betyder att det är två månader kvar *snyft* VIll ha - NU! 


Ps. Min favoritsida vad gäller hälsa är Bodystore. Gymgrossisten tillhör ju samma företag så där kan man också kika om något inte finns osv.


  

Av Izabella - 29 april 2010 14:55




http://anagina.blogg.se/

Måste vara en ny favoritblogg:)

Spelar ingen roll om hon kör skådespel, parodier eller vardagsepisoder med familjen, alltid kul. Fast givetvis lite mycket ibland. However, kolla in!

Finns MAssOR av videor på youtube.


  



Av Izabella - 29 april 2010 10:57


Nu är frågan: Ska man springa nu eller senare?

Har funderingar på att gå till Ahlsell och överraska pappa och pojkvän också, men känner på¨mig att det kommer att sluta som det brukar, nämligen "att jag inte hinner" ;P


Funderar även på att åka/gå tidigare till stan så hinner jag fixa lite innan A kommer...(och kolla på kläder som jag ändå inte kan köpa).


Nu har jag kanske ett nytt ärr på fingret, brände mig när jag tog ut kladdkaka från ugnen - jag är verkligen en av de klantigaste jag vet...

Kom och tänka på en sak då.

 


      

När folk pratar om ärr brukar jag "skryta" om när jag nästan skar av mig fingret, även fast det verkligen INTE är något att skryta om. Det är ju fan det klantigaste jag åstakommit hittils typ. För er som inte vet så satt jag och täljde på isen när vi var i en stuga på ett ställe. Någon sa något varpå jag tittade ditåt - och skar år fel håll så att fingret hängde och blodet forsade. Jag har aldrig känt sådan smärta som när pappa tvingade mig att skölja det, väl i stugan igen. Fiiifan. Det visade sig att jag lyckats skära av senorna i fingret, därav kunde det inte stå rätt.

Som tur var behövde inte läkarna skära upp det igen, utan jag fick gå omkring med stödskenor av plast och bandage i x antal veckor bara. Vi trodde inte att det skulle bli helt rakt, men det blev det! Om man inte tittar noga ser mitt vänstra långfinger ut precis som vanligt :)


Det var lite kul att det var just långfinget, jag fick alltså gå omkring med ett bandage som var jättestort över långfingret, medan de andra fingrarna fick vara nervikta. Tänk er (därav bilderna ovan). Så var det!




Fast det ärr jag är mest stolt över, och som jag också brukar nämna nuförtiden - är ju faktiskt mitt frivilliga haha:

  


Kram på er! Blir nog att springa NU i alla fall.

  

Av Izabella - 29 april 2010 09:02


Bakar. Japp, så tidig är jag. Igår kom flisan hit och vi bakade även då; allt för att Anton ska få ett bra kalas på lördag ><

Förutom det så fixade även snälla syster så jag inte längre har utväxt i håret. Jag hade köpt en färg där man även kunde lägga till ljusa slingor, men det vågade jag inte. Speciellt inte innan modevisningen på onsdag.


Denna fast utan slingor


I övrigt var det väl inte en toppendag, orkar inte gå in på the specifics, men både jag och pojken hade en bad day.

Idag ska det vara bra iallafall har jag bestämt. När han kommer hem ska vi ta bilen till stan och fixa hem lite grejor, systemet blir det väl bland annat. Sedan mat på Max, jag ska testa Macho Nacho;)

Det är faktiskt kul att jag börjat gilla hamburgare igen!


Sökte på hamburgare och hittade just en bra bild såhär när det närmar sig sommar och därmed bikinisäsong. Men man måste ju få njuta också. Haha

 

Ät för både kroppen och själen.

 

Nu ska jag baka färdigt. Vi ses!

  


Av Izabella - 28 april 2010 09:54

Miss.perfect, pempan, emmis eller Emma som fyller 20!

 

Tänk att också du skulle bli så gammal, det kunde man ju inte tänka sig...


     

Här är vi typ 15 och Emma är såklart hur söt som helst...

Letade bland gamla foton och sedan fixade jag även detta minicollage. Minns den här tiden med ett leende på läpparna! Hoppas att du inte mördar mig nu bara, this is a birthdaygift ;)

  

Men sedan är det också massor av andra som fyller år idag. Colleen (gabbis hund) har fått valpar!!!

 

Ha en superbra dag allihopa, och framförallt ni födelsedagsbarn/bäbisar så hörs vi senare.

  

Av Izabella - 27 april 2010 20:41

Detta var vad jag tittade på påväg till arbetsförmedlingen idag:


 

Joel Kinnaman pryder hela stan!!!

  

På vägen vid vattnet "banken" så ser man tydligt hur isen smälter mer och mer, såg såååå vårigt ut.


Inte mycket att klaga på under den promenaden inte.

Ikväll har jag suttit på mina vanliga rundor på kläd och hälsobutiker -japp jag gör sådant även när jag är pank. Fast sedan när man lagt det man vill ha i varukorgen trycker man på "radera" istället för "köp" haha.

Jag gillar att ha något att längta efter... 


Nu ska jag fixa lite kvällsmat och slå mig ner framför Desperat Housewifes!

*Missade förra så vi får se vad som hänt nu*

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards