mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under juli 2009

Av Izabella - 31 juli 2009 13:04

..och FML är vad som händer mellan samtalen idag. Förutom att jag håller på att somna över bordet förstås. Fast det är det nog ingen av kunderna som märker då det ingår i mitt jobb att låta helt piggelin, allert fast jag inte är det. De brukar säga att jag nästan skräms på morgonen när jag svarar då de är så trötta. 


Ensam. Carina the coworker haar dragit till Gotland lite tidigare då hon hade komptid. Fatta att ha ett hus där..


Idag blir det stugan, själva den här gången. Skönt att bara ta det lungt, trötttrötttrött.


Grattis arvid ies.


Grattis fanny!



Av Izabella - 31 juli 2009 07:37


Skulle tro att jag blir ganska trött idag..


Hatar att förbandet ska vara så länge, lika less varje år.

De bästa:

Agnes, ja hon är ju smoking hot that girl, get you guys!

Heat rockade hårt.

Martin i all ära, mamma fick vad hon ville ;)

men KIM, kim, kiM..! har inga ord, röst som en kung den mannen.


Av Izabella - 29 juli 2009 12:52


Såg jag igår med Linnéa. Helt grym, undrar varför jag inte sett den tidigare.


När vi skulle bestämma film.

- Jag vill se en komedi [övertygande tonfall]

- Jag med [ännu mer övertygande].

Har sett så många action, skräck, thiriller osv. med anton.

- Hahah men jaa. Får aldrig se komedier med eric.



Grattis Mikaela!

Av Izabella - 29 juli 2009 10:35


Nu har jag efter många om och men läst ut ännu en bok. Anledningen till att jag valde den här boken är som så många gånger förut så enkel som att jag strök med fingret över ryggarna med namn på biblioteket och "fastnade" med fingret på en.

Var är du? av Marc Levy handlar om susan och Philip. Deras gemensamma barndom och djupa vänskap som sedan växer till kärlek när de blir äldre. Om deras olika drömmar och mål i livet som såsmåningom skiljer dem åt. Susan drivs av en längtan att hjälpa fattiga människor i orkanernas Honduras medan Philip nöjer sig med ett mer "vanligt" liv hemma i Manhattan på en reklambyrå. De träffas kanske en gång om året på en flygplats. Förutom det skriver de till varandra, i hopp om att de senare kanske ska kunna ha en gemensam framtid, om ödet vill. Trots det berättar de inte allt för varandra och utvecklas som människor i sina respektive liv. Det går allt längre mellan deras brev men de glömmer aldrig varandra och last call som bara dem vet innebörden av. Många år senare händer dock något som vänder upp och ner på båda deras tillvaro trots det långa avstånd som håller dem ifrån varandra och Philip ställs inför det löfte han gav till Susan en gång för så många år sedan. Att löftet skulle komma att betyda detta, det hade han inte en aning om då.


Bra bok. Jag ångrade på kvällarna att jag inte tagit med den hem från jobbet så jag kunde få veta vad som skulle hända tidigare än nästa morgon om jag fick tid. Levy skriver på ett ganska enkelt sätt som flyter fram över sidorna. Ändå är historien mycket mer invecklad, han skriver från olika perspektiv och blandar in deras brev i texten. Det gör att man lätt dras med av den och det blir inte tråkigt.


Det är precis en sådan typ av bok som jag brukar fastna för, där människors olika livsöden skildras på ett verklighetstroget sätt. Jag tycker att det är intressant att läsa om hur olikt en annan människas liv kan vara, jämfört med ens eget. Den handlar om ödet, om livet, kärlek och val. Helt i min smak. Ett av huvudämnena var ju också orkaner, "naturens massmördare" och naturkatastrofer facinerar mig lika mycket som det skrämmer mig.


Han kramade henne och viskade >>sköt om dig<<. Hon tryckte huvudet mot hans bröst för att få med sig lite av hans lukt, och lämna lite mer av sin egen. Hon sträckte sitt boardingkort till flygvärdinnan, kysste Philip en sista gång, andades in djupt och blåste upp kinderna för att ge honom en clowngrimas som en sista bild av henne. Hon gick ner för trappstegen till banan, sprang den väg fram som markpersonalen hade markerat, gick uppför trappan och försvann in i planet. 

Av Izabella - 29 juli 2009 07:10


http://fmylife.tumblr.com/


- No further comments are necessary.

Av Izabella - 27 juli 2009 14:45

The Sea


these are just the best^^ check it out.. http://www.xkcd.com


    What a sick bastard I am, really!

Av Izabella - 24 juli 2009 13:21

Jag vet inte om någon har missat att en av mina största hälsogurus är näringsfysiologen fredrik paulún. Han är ju bara helt otrolig den mannen, så mycket kunskap, så otroligt klok.


 


Nu blev jag helt överlycklig när jag upptäckte att han rear ut sina populäraste böcker på webbshoppen för 39 st :) De har jag suktat efter i år, är inte den som brukar köpa så mycket böcker eftersom pengar som skulle kunna användas till det istället spenderas på kläder. Ändå drömmer jag om ett hemmabibliotek och fina kokböcker på väggen i köket någon gång. Man kan väll i all fall säga att jag har startat det projektet lite smått nu, när jag fyllde år fick jag en salladsbok av mor och nu detta, beställde två utgåvor av "den perfekta maten" som han skrivit med oskar de hoog :D

Av Izabella - 24 juli 2009 07:19

 


Idag kommer nog att bli en jobbig dag kan jag nästan lova. Kom i säng alldeles för sent igår pga en massa saker plus att vi var tvugna att fara 06.15 på grund av andra saker. Nästan hela veckan har jag slarvat med sömnen, det syns på mina ögon, måste sova i helgen!


Skönt att det finns goda smörgåsar här, gjorde smoothie sent igår som jag tog med i en termosmugg och drack det med mackorna till frukost. Perfect!


Freedag i alla fall!! sköntskönt. Det blir äta ute och sen dra till stugan, jag och mannen. Ska nog bada bastu och äta ost och kex med moster och farbror. Fast vi sover nog hemma.


Igår alltså..

"Jag hatar att vara dålig på saker!" Något av allt det jag har gemensamt med personen närmast mig.


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards