mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under februari 2010

Av Izabella - 28 februari 2010 14:53



Igår fyllde också världens finaste vovve två år.


  

Det här är första besöket hos uppfödaren, innan jag ens visste att denna, då tre veckor unga valpen skulle bli min.

 

  





Av Izabella - 28 februari 2010 14:35


Vi har precis kommit hem från IcaMaxi. Pengarna tycktes bara flyga iväg, men vi fick ju med oss en helt del mat så. Har ätit ciabatta med grillad kyckling, tomat, groddar och currydressing till lunch. Men förutom det känner jag för att vara lite onyttig idag så köpte godis och ikväll blir det pizza. Anton har satt upp små regler för mig vad gäller pizza, inte för ofta för då kommer jag säkert att föräta mig på det och sen inte vilja ha det på ett år igen. Det vill han såklart inte ;P


Igår var vi på stan och hittade lite nya kläder till mannen här. Mycket välbehövligt (har stora planer för dig i klädväg ska du veta). Sedan har ju mitt shoppingförbud upphört så köpte tröjor på Vero Moda där det var typ århundratdets rea för dem som missat den, alla var helt galna!

Har ju nämligen bestämt mig för att "byta" garderob, har rensat ut säkert 1/4 av alla kläder, och har fortfarande sååå mycket som jag inte vill ha. Är less på allt jag har typ. Får försöka lägga undan lite pengar till sthlm så jag kan kirra mer nytt där. Sedan är jag i desperat behov av träningskläder nu när löparsäsongen kommer igång igen :)


Sedan for vi i alla fall och lunchade på kallkällan med hela familjen Pohjanen + Simon. Det var Wok som vi gladeligen högg in på innan vi drog vidare hem där vi mötte Flis. Sedan kom även Tessa för vi hade planerat en "klädbytardag", och man kan ju säga att det blev lyckat, inte mist för Tessa som fick med sig två FULLA kassar med kläder. Är man minst så är man;) Det bästa jag fick var nog en ny väska av Flis.


Sedan myste vi bara på här hemma med lax&pommes till middag + vin.


  

Av Izabella - 25 februari 2010 17:48


Idag letade jag skor på stan och var lite förtvivlad för att det inte fanns några som jag verkligen ville ha som samtidigt inte var alltför dyra. 

Hittade ett par på Dinsko som jag fullkomligt älskade, men var inte säker på om jag hade råd. Det slutade med att jag tänkte "om de bara var 50 kr billigare" (inte för att skillnaden är sååå stor men ändå).

Några minuter senare plingar det till i min telefon och jag får ett sms.


"Just nu får du som medlem på Dinsko 50 kr rabatt på vårens nyheter"


Glad!? JA! Då insåg jag som att det var meningen att jag skulle köpa dem.

...fast jag vill ha massor av andra skor också. Måste spara till sthlm!


Sedan hämtade jag ut ett helt underbart blommigt linne från Bikbok :D


Nu när både jag och älskling är hemma har vi käkat kycklingtortillas, och det var så sjukt gott. Den här dagen blev mer lyckad än jag trodde.


    

Av Izabella - 23 februari 2010 08:34


Egentligen skulle jag såklart vilja stanna inne den här dagen också, det är -23 och jag är inte frisk än. Ska till stan för ett repmöte med Fashion for charity. Fast det blir nog skönt också att göra något annat samtidigt som det är jobbigt. Innan det ska jag luncha med Linnéa på Dagobert, hon ville smaka de varma mackorna :)


Jag har världens gulligaste pojkvän, nu när jag har varit sjuk har han tagit hand om mig på bästa sätt då han varit hemma, speciellt då jag hade feber och ont önverallt. Det är härligt att känna sig som 9 igen, det behöver man ibland. Nu är jag ju så pigg att jag faktiskt kan göra saker, men igår städade han hela lägenheten plus att han hade köpt efterlängtade semlor!


  



Av Izabella - 22 februari 2010 15:29



Tänkte tipsa om lite film. För några dagar sedan så hyrde jag och Anton filmen Up eller Upp på svenska. Den var väldigt bra, fast jag trodde att den nästan bara skulle vara rolig och asgarvs-framkallande också var den faktiskt riktigt sorglig. 10 minuter in i filmen satt vi båda med tårar i ögonen. Den är gjord av skaparen till Hitta Nemo så gillar ni den kommer ni säkert att älska denna. Fast bered er på att den kanske inte är fullt så barnslig och lättsam som man tror!


Så hilma fint gjord.

 

Vi hyrde tre filmer och eftersom jag hade så ont i halsen såg jag den andra (som inte intresserade mannen så mycket) direkt efter. En shopaholics bekännelser.

Tänkte att den kunde vara bra för mig, haha. Det var den också, garanterat sevärd men inte superbra.

 

Den tredje såg vi igår och den heter FarCry. Varför fattar jag inte riktigt, och den var inte heller en direkt hit fast ganska okej. Man märker direkt att den är lite B, men den var lite bättre än jag trodde i alla fall.

  

 

  

Av Izabella - 22 februari 2010 10:40


Sitter och ser på Efter tio (där de pratar om chokladmissbruk - HJÄLP)fast jag funderar istället på om jag ska fixa ihop lite havrekakor. Älskar dem, vissa tycker de är för torra men det tycker inte jag. Doppa i kaffe och du är i himlen!


Havrekakor

Klassiska småkakor som går snabbt och lätt att göra!

Havrekakor

Foto: Fredrik Sandin Carlson

Antal portioner: 12
Färdigt på: 25 min
Ingredienser

 200 g smör, rumstempererat
 2 dl strösocker
 6 dl havregryn
 3 dl vetemjöl
 1 tsk hjorthornssalt

Gör så här

1. Sätt ugnen på 180 grader. Rör samman smör och strösocker.

2. Rör ner de övriga ingredienserna och blanda samman till en deg.

3. Rulla ut degen och dela den i 40 bitar.

4. Rulla bitarna till runda kulor och lägg dem på smörpapper på en plåt.

5. Tryck till kakorna med en gaffel.

6. Sätt in i ugn och baka kakorna cirka 10-12 minuter.


  

Av Izabella - 22 februari 2010 10:13


Gårdagen blev helt okej trots min hals and so on. Söndagar kan dock aldrig av någon anledning bli superbra för mig och Anton. Jag tror det hänger ihop med det faktum att en stor del av vårt förhållande har varit halvt på distans och den där ångesten när jag skulle åka iväg om söndagarna liksom sitter kvar och man är fortfarande deppig utan riktig orsak. Vi är så glada att det är över.


Hursomhelst så var det god lasagne pappa, som också blivit lite snuvig - fast det vägrar han erkänna, hade lagat och vi åt hejdlöst av både den och fruktsalladen som efterrätt, gott! Lite Jack Daniels för A och Tequila Rose för mig var pricken över i.

Fast det bästa av allt är att jag fick veta att de bokat en weekend i Stockholm för mamma, pappa mig och flis i vår. YIPPPI!!! så länge sen vi var där. Nu ska jag redan börja spara, skippar som första grej en beställning vårkläder jag skulle göra från ellos - för in stockholm ska vi shoppa som djur of course. Och besöka Gröna Lund.

Jag som var så besviken på att det inte blir något Gotland och bara jobb hela sommaren är nu lite gladare.

 

Gonna be so great! Tack mor&far.


Fast jag förstår inte varför jag ska prata så mycket? Låter som en målbrottspojke fast tystare och det gör ont. Nu har jag i alla fall tagit mig igenom en till jobbig natt och den här dagen går bara ut på att slöa annars orkar jag nog inte med morgondagen. Kram!


  

Av Izabella - 21 februari 2010 11:30

Tänkte passa på att annonsera lite:


  

Bild snodd från facebook-gruppen


hoppas att jag blir frisk till genrepet på tisdag...


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards