mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2008

Av Izabella - 30 maj 2008 21:09


Jag tävlar om Freeway (och Chapp) :D vill du vara med? -->


http://lindaslya.blogg.se/2008/may/vinn-valfritt-par-skor-fran-steve-madden.html


Klicka för att visa större bild...Chapp-brun mocka (seer svåra ut att gå i)

Klicka för att visa större bild...Freeway-svart läder

Av Izabella - 28 maj 2008 16:09


Emotions come and go
Who knows how the wind will blow?
There so little in this world to trust in


Me


   I don't want to do this anymore

I don't want to be me


Me


 Det är något som fattas mig. Jag är inte hel. Har alltid tänkt; Jag behöver Ingen att hålla fast vid - ensam är starK.

För Jag är självständig Jag är stark ensam.

 Det är sant, men det är en annan sak, det hör inte hit, jag är inte hel.

Inte här inne.

Jag behöver någon, i alla fall ibland


Jag försöker ständigt ändra saker i mitt liv. Små och stora. Hatar att ha för mycket rutiner, för mycket samma sak. Dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år-. Jag provar något nytt ibland, har drömmar. Det är som att jag försöker ersätta tomheten med mat, pluggande, TV, djur, vänner, familj, kläder, drömmar.

Jag får mer att älska, mer att hata, mer att titta på, ha på mig, tycka om


Och varje gång, ja varje gång. Tror jag att jag ska bli lyckligare

Och varje gång blir jag lika besviken

Vad tror jag egentligen, hur dum är jag?

vem är jag?

 Lurar mig själv gång på gång.

Jag får ett rikare liv. Men lyckligare?

Blir jag nånsin det?


"bara jag har det där så blir allt bra"

bara det där.

Och sedan känner jag efter. Hålet är kvar där inne

Kommer jag nånsin att kunna fylla det? Jag borde ge upp - lika  besviken varje gång. Men egentligen vet jag ju vad det är - det som ska vara där. Innerst inne vet jag ju det. Men jag vågar inte längre tro på att jag ska hitta det 


*Svagt ögonblick, NU*

Av Izabella - 24 maj 2008 16:13




Jag känner inte mig själv.



I just want what I can't have, and when I've got it, I just don't want it anymore.

What do I want from LIFE?????


Kill me



Av Izabella - 22 maj 2008 20:15

<3


Min hund är TUFF ;P Idag var vi till veterinären för 12-veckors sprutorna. Hon var så glad och ville fram till alla. Det var drop-in vaccinering och såklart fanns där andra bäbisvovvar i samma ålder. Först träffade vi en liten gråhund. Den satt i sin ägares famn så jag lyfte upp Lava och dem fick hälsa så. Lava blev genast överlycklig! Svansen gick i ett och hon ville så gärna leka, första så unga valpen hon träffar utanför kullen. Men han (tror jag) var väldigt blyg och tryckte sig mot matte. Sen fick hon träffa en bordercollie på golvet, den sprang på en gång bakom sin ägares ben och ville på sin höjd nosa lite på den större, och tydligen mycket skrämmande fattebäbisen i starkt antåg. Vilka mesar! tyckte jag och Lava, hon var störst och modigast (och finast) av dem.   


Hon märkte knappt sticket min kicka. Frollicen som veterinär Pia(!) bjöd på var ju mycket intressantare. 

Av Izabella - 21 maj 2008 10:36

det här är typ jag om 10 år..


har inget att göra så kan lika gärna skriva ett till inlägg. jag känner mig sliten, ingen träning och ingen sömn på veckor = bella känner sig som en grottmänniska. hatar att se mig i spegeln (gör jag iof oftast) och att fösöka göra saker, tex. plugga (somnar). Detta beror för tillfället på den lilla skitunge jag själv släpat hit när vi fortfarande har skola. Annars är detta ett ganska vanligt tillstånd för mig, kan bero på skolan, allmän depp eller vädret.

Men nu beror det på min lilla sockertopp, så det kan jag verkligen leva med! ;P


Just det ja, vädret. Jag påverkas ganska mycket av det faktikt. Humöret påverkas avsevärt om det är soligt och varmt/mulet och kallt ute. jag kan ha en jättedålig vecka och så blire soligt och jag ser plötsligt allt på ett annat sätt. jag får huvudvärk innan det åskar och när man ställer om klockorna blir jag jättetrött.


Nu är det i alla fall aldeles snart slut på denna tvåa på gymnasiet för min del, det är skönt säger jag bara. Längtar till nästa år denna tid! STUDENTEN, fatta!

Av Izabella - 21 maj 2008 10:15

Lava, min Lava. Tycker fortfarande att det låter konstigt att säga ordet "min hund", tänker varje gång, oj jag har ju en hund! Är trött och ovan haha. Men jag känner att bandet mellan oss blir starkare, jag vill att det ska hålla länge. ´


Hon var så himla fin igår när hon lekte med colleen, dem var på bostället och tumlade runt. "men vilken tuffing hon är" sa gunilla och tomas höll bara med. haha ja hon är söt när hon försöker brotta ner sin tre gånger så stora kompis..


Du är den finaste valpen jag vet<3 


Igår när jag skulle jaga lärarne efter ledighetsansökan (ska ju vara ledig i 4+2 dar till) så gick jag efter tips av therese ner till deras lunchrum i källaren som man aldrig tänker på. där satt catarina, robert, daniel och markus och hade allmänt skoj. det känndes fult att störa dem mitt i maten, men det var ganska kul och se, dem typ var röda i ansiktet av skratt, åt godis och slamsade på som skolbarn. det var fösta gången jag kännde att det kanske kan vara kul att vara lärare. men man kan ju ha trevligt på alla arbetsplatser.



   

Av Izabella - 20 maj 2008 22:05


"Allt blir vad man gör det till"



Det blire ju fan inte alls alltid, vissa saker är som dem är!!!

Av Izabella - 12 maj 2008 20:19

 If you can be in love with a TV-show; well i think i am.


Våran TV ljög för mig (eller rättare sagt boxen) enligt den skulle det vara vänner i 65 min för ett tag sen, men nej, inga vänner alls! :C 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards