mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2011

Av Izabella - 30 april 2011 09:41


Igår var sannerligen ingen bra dag. Jag kunde inte äta något på hela dagen pga illamående, eller okej en smörgås och isglass har jag tvingat i mig sedan i förrgår kväll, och nu en smörgås till.

Sedan har vi febern, ni vill inte heta Izabella och ha feber. När jag var yngre yrade jag, kunde tex tro att alla möbler åkte omkring i rummet eller vara övertygad om att jag ska dö. Jag var alltid tvungen att ha någon hos mig eftersom jag kunde göra vad som helst ungefär. Nuförtiden är det sällan jag riktigt förlorar medvetandet sådär utan mer som om jag är snurrig och inte riktigt fattar allting. Jag måste äta tabletter så att jag inte får för hög feber, annars skulle man nog inte vela lämna mig ensam nu heller...

Förutom detta har jag ONT i halsen och huvudet och hostar.

Nog med klaganden, Hursomhelst så har A nu åkt till deras stuga och jag mår för tillfället bättre, annars hade jag inte kunnat skriva det här. Hoppas för allt i världen att denna dag blir lite bättre!

Bara detta kan jag tänka mig att äta


Kram på er.

 

Av Izabella - 29 april 2011 08:48


God morgon fredag!!


Igår var jag hos Emma och firade henne. Det var härligt det men dagen idag är allt annat. Det här skulle vara en jättebra fredag...

Efter kalaset sov jag i huset med syster men under natten fick jag feber, frös och svettades som en galning omväxlande. Jag blir ganska knäpp när jag har feber, tål det liksom inte utan har frossa och vet knappt vad jag gör, brukade yra när jag var yngre. Går på tabletter.

Har även mer ont i halsen och huvudet. Ingen matlust.


Jag vill inte vara sjuk nu! Idag skulle jag och A mysa eftersom han äntligen börjat bli frisk och är på jobbet, sedan imorgon är det valborg och Marina ska firas i stugan. Efter helgen har jag en hel veckas jobb framför mig och det innebär bland annat en tripp till kiruna med chefen, ska hjälpa till att bygga upp en liten butik där, bo på hotell mm. Det här är värdels sämsta tid att vara sjuk på!! Det här går inte   


Hoppas er dag är mycket bättre än min


 



Av Izabella - 28 april 2011 09:27


God morgon!


Igår var en väldigt ohändelserik dag, jag tror att jag håller på att bli sjuk. Inte bra - massor att göra och massor av jobb nästa vecka!

Kvällen spederades dock till stora delar men bästisLinnéa på Roasters, det lyfte helt klart min dag till det bättre. Innan bussen gick hemmåt vid åtta så gick jag in för att värma mig på smedjan, där jag såg att Lindex hade kvällsöppet :D 25% rabatt var det på allt så jag svepte med mig den där blommiga Rachel Zoe -långklänningen jag ville ha i farten typ haha. Det återstår att se om den passar först.


Jag hinner inte nu för jag ska åka till stan och träffa en gammal gymnasiekompis Emmi alldeles snart. Morgonkaffet blir på Börjes tillsammans med lite catch-up...

Sedan måste jag fixa några ärenden innan jag ikväll åker iväg mot byn för att fika med och fira min söta bästisEmma på hennes dag som är idag! 21 years, who knew? Du är vackrare än någonsin finaste du.


Ni kan ju även titta vad jag skrev för ett år sedan :)


 


Av Izabella - 27 april 2011 12:21


hej hopp! hoppas ni har en bra onsdag!

Jag visar sällan här vad jag köper i klädväg och annat, vet inte riktigt varför men jag kommer mig inte för. Det är ganska knäppt för jag tyker att det är jättekul att se vad andra hittar :) Hursomhelst, nu tänkte jag visa några grejer jag köpte igår:


 

Färgbomb från Lyxx, heter "pale gold" och ska förstärka det ljusa. Sen idag gick jag och hämtade ett paket med min nya plattång. Pytteliten och söt är den från BeGorgeous, hoppas den håller förväntningarna!

   

 

Sen igår hittade jag dessa på Åhlens, har aldrig köpt smycken där förut men nu hittade jag precis det korset som jag har letat efter i en lång kedja, bara 99 kr!

ett par rosa ringar som syns dåligt till öronen också. Åhlens är härmed underskattat!


Ska jag kanske oftare visa vad jag hittar på stan?

 

Av Izabella - 26 april 2011 20:09


Håret som bara blev kortat lite så att det är i en någolunda fin längd som jag kan sätta upp, inte det där riktigt korta men inte heller det lite längre.

Färgen förstärktes med fler blonda och guldiga slingor!


         


Hos Lotta på Lyxx var det som vanligt trevligt och lyxigt att vara. Hon vet hur jag vill ha det redan innan jag hinner berätta klart så jag behöver aldrig oroa mig, sen så blir det alltid en hel del tjejsnack.


Jag har försövrigt inte alls hittat allt jag behövde på stan så det måste bli en sväng till snart...imorgon eller på torsdag när jag ändå ska dit av andra skäl.


Jag har aldrig fått ihop modell och verklighet
Jag tankar nya tankar, men långsamt som du vet
Så jag lovar ingenting, jag säger hellre förlåt
Vi ska va dom vi vill vara hellre nu än efteråt



 



Av Izabella - 26 april 2011 13:11


Vaknade och åt frukost, den kan se ut såhär:

 

Smörgås med kalkon, sallad. Sojayogurt med mandel, pumpafrön, linfrön, kanel. Juice och en grape. Oftast har jag ägg till också.


Sedan fortsatte morgonen inte bra som det har varit de senaste dagarna, kan inte klä på mig förrän vid lunch då jag måste gå och lägga mig för att få bort magontet först. Är fruktansvärt less på det och även på det faktum att magen är svullen varje dag, inte kul när man är klädintresserad - inget känns fint. Hursomhelst... 


     


Jag ska snart iväg mot stan för att fixa en hel massa saker, mycket att göra denna vecka trots jobbets frånvaro! För många som fyller år bland annat ;)


Känner mig färgglad och mönstrig, strumpbyxorna kommer från H&M, shortsen med tror jag, linnet är kanske 6 år gammalt (!) och väskan från indiska. Idag har jag en sån där dag då alla kläder känns tråkiga och grå (plus det där med magen), därav mycket färg på nu :)


Ska träffa Flisan också efter att hon slutar och vi ska gå tillsammans ett tag innan jag ska till Lotta för färg och klipp, som jag längtat! Även om jag klipper mig med ganaska lagom mellanrum, varannan månad, så tycker jag ändå att det känns väldigt länge mellan besöken på Lyxx...


Jag ber till gud att magen bråkat nog för idag.

 


Av Izabella - 25 april 2011 16:02

   B044

 KYR1016GDTLBFavoritdrycken och lite  Kyssjohanna som har så sjukt fina smycken.


 



Av Izabella - 24 april 2011 20:31

...från i skärtorsdags då vi hade pizzakväll hemma hos oss. Alla var lite helgfina:)


Jag älskar långklänningar, den här är en enkel från H&M

   

Pärlhalsbandet har jag fått av mamma med äkta pärlor. Bärs ofta. Röda läppar till det passade perfekt.


  Anton i lite lagom casual sport haha :)      Så älskade systern i linne från H&M?:)

Snygg som alltid, jag tänker inte ta bort detta kortet!


Kan ju passa på att säga att jag är sugen på fler långklänningar, till exempel denna ska inhandlas när jag känner att jag har en okej summa på kortet:


Klänning RosaJag tycker att Lindex har blivit väldigt intressant helt plötsligt i och med deras nya kollektion av Rachel Zoe!

Dessa är också underbara:


   Topp VitLinne Vit




Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards