mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2011

Av Izabella - 24 april 2011 11:51


Hej på er!

Jag dricker kaffe efter en natt hemma. Sent igår kom jag hem.

Det blev ändrade planer för mig under påskhelgen, jag skulle egentligen åka med Anton till deras stuga och fira men det slutade med att han blev sjuk så efter en del velande bestämde jag mig för att åka med min familj till stugan som vanligt på påsken. Var ju lite svårt att lämna min sjuke pojke men han ville inte att bådas helg skulle bli förstörd. Så jag åkte med Mor far och Flisan och överraskade Maija, Rolle och Tessa som fortfarande trodde att jag skulle fira med den andra familjen. 


Det visade sig bli en riktigt härlig påsk!!


Vädret var ofattbart bra, vi satt ute och åt  i solen där man stundtals kunde ha T-shirt. Solbrillor var ett måste. Grillat lamm, wokade grönsaker, sill, lax,oxfilé och sallad var lite av vad som erbjöds hos oss vid måltiderna. Utebastu, vila, mys inne vid brasan och massor av annat är lite av vad den resterande tiden ägnades åt.


Finaste stugan påskpyntad:


    

    Himmelsäng

   


Ute hela tiden:    

    Ett glas rosé i solen  


Det här, det är livet.


 


Av Izabella - 22 april 2011 09:58


Glad påsk

på er så ses vi efter helgen!


 

Av Izabella - 21 april 2011 21:21

tråkigt, uppladdningen från mobilen funkar inte igen.

Idag har det varit en minst sagt lugn dag. Jag slutade ju också 13 eftersom växeln har påsklov nu! Det gjorde att jag kunde storstäda i lugn och ro innan kvällen kom och mamma, pappa, syster anlände. Fast flisan kom tidigare då:) 


Vi fick solstolar till balkongen!! snacka om att jag blev paff, just innan mor&far kom visade jag Anton vad jag ville ha för stolar och vilken färg. Några minuter senare plingade det på and there they were, just samma Badenbaden stolar i svart. Sammanträffande?

BADEN BADEN-STOL I TEXTOLINEdessa fast i svart


  They know me...Det var tydligen både påsk- och en försenad förlovnings-present. Tusen tack!

Vi har i alla fall ätit sen pizza och haft fredagsmys. Jag och de människor som står mig närmast  mitt  


 



Av Izabella - 20 april 2011 19:16


Idag hade jag problem med en (o)vän magen, som gjorde att jag inte kunde träffa en annan vän, E. Det startade redan innan lunch och efter jobbet var det bara vetekudden och pepparmintste som gällde, tillsammans med GossipGirl.

Jag har även varit fruktansvärt trött hela dagen, så de bästa vännerna denna dag är kaffet och jag!


Ännu tröttare var jag innan jobbet, därför blev frisyren sängkammar-ruffs och enkla kläder:

      Chinos Bikbok, Bälte Kapahl, linne & puff-cardigan H&M,skor Reebok, halsband Snö of Sweden.

  Väska Scorett, vantar H&M, sjal gammal från Cubus.  


När jag kom hem byttes dock byxorna illa kvickt ut mot ett par mjukisar, stackars mage efter hela dagen med bälte. Kanske jag ska börja med mammajeans?


Hoppas ni haft en bra TISDAG. Här har vi ätit tacos till middag så det avslutade dagen på ett bra sätt!



 




Av Izabella - 19 april 2011 20:50


Jag och A har just sett Supernatural och nu ska jag uppdatera här lite.

Idag på kontoret:

     


Det har varit en lugn jobbdag eftersom så många har gett sig själva påsklov i branschen, men även svårt att få tag på folk när man behöver dem, just av samma anledning.


Efteråt var det som vanligt jättehärligt att träffa Linnéa, vi tog en fika och jag var duktig och köpte ingenting utom det. Okej, en BH som jag behövde och som är min absoluta favorit av dem jag har fast i en annan färg :)


 Kaffe och en vän.

 Är så glad att jag har så fina vänner

De kan göra en trist dag solig bara genom att sitta mitt emot.


   

Av Izabella - 19 april 2011 15:16


Som ni kanske såg såska jag träffa Linnéa idag istället för Emmi som jag fikar med imorgon! Annars funderar jag på bikini till sommaren och hittade dessa urfina: 


Bik bok, finns i fler färger...


problemen är bara att jag inte brukar passa i denna typ av halterneck, axlarna ser oftast för breda ut och sen har jag inte sett dessa i luleå? Hade velat testa i alla fall.


jaja, nu är det sista rycket. Kram!


 

Av Izabella - 19 april 2011 08:36

God morgon på er!

Igår kväll kom John hit vilket var  mycket uppskattat!   


Idag ska jag träffa Emmi-Lie efter jobbet så jag cyklar mot stan då. Förhoppningsvis har det blivit lite varmare för vad kallt det var i morse! Så stor skillnad mot på dagen, när man är ute 6.30 på morgonen är det is på vissa ställen. 


Min vecka i stora drag: (uppdaterat)

Måndag: Träning, åka mot stan för ärenden mm.

Tisdag. Jobb 7-16, träffa Linnéa, fixa några hemlisar.

Onsdag: Jobb 7-16, Träffa Emmi över en kaffe

Torsdag: Jobb 7-13 :) Städa, Pizzakväll med min familj hemma hos oss.

Fredag-Lördag: Fira påsk i stugan med Antons familj. 

Söndag: Handla, mysa. Träna?

Kom ihåg; deklarationen!


Påskveckan är lugn och skön.

Nu har jag precis skickat in vår laganmälan till Vårruset och ska sno Lindas tidning och bläddra i under rasten. Puss på er!


 

Av Izabella - 18 april 2011 18:58


Såg bilder jag tagit i november förra året, nakna bilder på formen that is, som jag skulle ha för motivationens skull. Herregud vilken skillnad! att man inte kunde fatta det i stunden, hur fit man var, utan det är nu efteråt som jag grinar över hur otränad jag blivit. Den tjejen hade för fan nästan magrutor och ben som hette duga. Men jag vet varför så det är ingen idé att sörja, plus att jag vet hur snabbt jag kan öka muskelmassan så det är bara att se fram emot dagen då jag kan träna på riktigt igen!


Nu är jag supertrött så sitter här med min kaffekopp...


     

Kaffe och mörk choklad är bästa pigg-kuren, dessutom är det nyttigt! (med måtta;)

Nu har jag gjort en deal med A som innebär att han fixar min cykel och bär ner den medan jag diskar, vilket jag ska börja med nu...


   

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards