mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2011

Av Izabella - 31 mars 2011 11:14


Nu är det torsdag! Hur kan veckorna gå så fort???

Min frukost och fika imorse:


1

2


Igår efter sitt jobb så kom min lilla blondis till mig! Jag och Emma pratade i många timmar tillsammans med en wok till middag och sedan kladdkaka! (det är lite av det som var kvar som jag åt för ett tag sedan)

 Huuuur mysigt som helst hade vi   


 

Jag igår, osminkad och trött men med nya örhängen från Ur&penn ;)


I helgen har vi faktiskt inte så många planer, det känns jättebra att helgerna börjar vara så för mig som inte ens får hitta på för mycket.

Nu ska jag snart gå och promenera tror jag, hoppas er torsdag blir bäst!


     


    

Av Izabella - 30 mars 2011 13:49

...blev detta:


 

Jag var hungrig och visst kan man göra rester supergoda :)

Rostas, liiite couscous, 2 avokado och gurka. Mums!


Jag har varit i stan för provtagning och sedan råkade en H&M påse landa i min hand? I alla fall så är det hur skönt som helst att vara ledig denna vecka!!! Ni anar inte. Visst är jag gladast i världen över mitt jobb men jag behövde detta hela vecka utan ett enda pass :D min semester är ju nu istället.

 

Allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort.

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

 

Idag ska Emma komma hit efter sitt jobb!

 


Av Izabella - 29 mars 2011 19:00

Middagen igår bestod av världens enklaste lax, couscous med majs och sallad.

Lax på saltbädd gör vi ofta för att det är enkelt och gott och sköter sig själv i ugnen. Testa!!

Mängd efter antal portioner...

- Couscous

- Majs på burk

- Laxfilé (gärna färdiga bitar eller fjärilar)

- Grovsalt


- Kiwi

-Äpple

- Valfri grönsallad

- Citron

(jag använde även balsamvinäger m citronsmak)

  •  Ta en form och häll i grovsalt så att det täcker hela botten, ganska mycket blir det. Lägg på laxfiléera och sätt in i ugn tills de får lite färg, man ser när de börjar bli klara. Innna servering, låt de gärna stå en stund, saltet lossnar lättare och lämnar en god smak kvar.
     
  • Koka couscous som det står på förpackningen, salta det och häll i en majsburk.
  • Salladen fixar man lätt ihop genom att skära allt i lagom bitar, blanda det och ringla över citron och vinäger. Det sura gör att äpplet håller sig färskt och det blir även en god avbrytning mot det söta i frukterna. Klart!  

Av Izabella - 29 mars 2011 18:01


Hej! Idag är det sooool!! Försöker att njuta av de små sakerna. Jag var på stan och fick ett glädjande besked så känner mig uppåt just nu. Sedan träffade jag Linnéa och strosade runt på lite klädbutiker med den bruden. En stor latte med sojamjölk och kanel dracks även medan vi pratade om allt som hänt sedan sist. Mysigt!


Nu väntar jag på rostas med tomat och sallad som blivande maken fixar.

Såg ett program om bröllop tidigare idag och gud så sugen jag är. Dock lär det dröja ett par år kanske...

"är erat förhållande helt perfekt eftersom du aldrig pratar om det?" hahahaha nej inget förhållande är det! men jag skulle säga att det är pretty good.

Helt sjukt vad vädret kan påverka mig till att må bättre  Så inom den närmsta framtiden önskar jag mig:

- Att jag ska må bra

- En solig sommar, speciellt på eftermiddagarna då jag är ute.


 

Bok

Av Izabella - 28 mars 2011 09:21


Hej på er och Lediga måndagen!


Jag har sovit länge, sett på vänner och nu äter jag det sista av min frukost som är yogurt (soja) med hallon, blåbär och hasselnötter.

Jag tänker gå och promenera snart, till affären då en bok jag beställt har kommit:

LCHF-husmanskost : den goda vägen till hälsa och viktminskningJag följer ju inte dieten till fullo, men jag vill gärna ha ideér tillvad man kan laga som inte innehåller en massa kolhydrater, gärna utan potatis speciellt, sådant som är snällare mot min mage helt enkelt.


Hoppas ni har en toppenmåndag!!

 

Av Izabella - 27 mars 2011 20:28

vet inte om du sett det, men de liknar mitt shit
för jag ser allt svart på vitt, alltid missnöjd med nåt
grubblar över saker som jag nog aldrig förstått
deprimerad mellanåt, de jag bär på e svårt
jag tycker synd om mig själv när jag jobbar för hårt
lovar o inte håller, det som driver mig finns där
jag gillar dom som delar mitt synsätt o flyger i min sfärd
kanske tappat det helt, spelat för många spel
målat in mig i ett hörn, fått en törn
det är då jag hatar mig själv, å kommer på det
för jag har ingen jävla aning om vafan jag håller på med...


- Petter

 

Trevligt hemma hos M och P som vanligt, vi lyssnade hela familjen på spotify och sjöng med på både Petter och Peter. Hoppas ni hade en bra söndag också!


 

Av Izabella - 27 mars 2011 17:01


Om en stund ska vi åka iväg mot byn, eller "till Strand" som Anton säger.

Det ska bli mysigt, jag älskar verkligen våra helger!!

Det ska bli hela stora familjen <3 idag på middag.


Igår fixade jag och flisan som sagt naglarna med mina nagellack:

    

Hihi:) Jag har fruktansvärt dåliga naglar, spelar ingen roll vilka förstärkningar och kosttillskott jag använder, de skivar sig likförbannat och växer sig aldrig långa. Därför målar jag dem alltid. Till sommaren ska jag nog börja gå och göra förlängning med snygga mönster! Lyxigt ska det bli.


 <3


 

Av Izabella - 27 mars 2011 16:45

Fredagens enkla kontorsklädsel:

   

   

   Dagens:


     

I   Leopardmönster


Det verkar inte gå att bli less på!

Dagen mellan dessa, alltså igår så bröt jag dock av med en helsvart jumpsuit från H&M, den är jag mer än nöjd med!


 

    


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards