mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2010

Av Izabella - 31 maj 2010 20:53

Anton skär upp melon i bitar. Älska!

Vi har precis ätit tacos och nu ska jag kolla på lite bloggar. Svårt att bestämma om jag ska träna eller inte, det har blivit för sent med middagen och jag är egentligen för trött. Vilket betyder att jag kommer att tvinga mig igenom åtminstone ett mini-pass i alla fall?

Liiite jobbigt är det ju när det börjar bli ett beroende igen och man bara tänker på det när man inte gör det. Tränar alltså. Men härligt är det!


Hursomhelst, gick hyffsat på jobbet trots all trötthet och det var bra att träffa sötfanny.

Vill ha så mycket från stan så det är inte klokt, vill ha lön!!!

det är super att Gina har "avancerat" tycker jag.


Jag har ingen våg, hade varit lite småkul att se vad jag nu väger, har gått upp en del i muskler vilket jag gillar. Har inte vägt mig på det senaste halvåret :) haha fortsätter jag såhär blir det väl inte mode utan fitness jag är med i.


  

Av Izabella - 31 maj 2010 15:23

Slänger in ett snabbt inlägg såhär nu när det börjat lugna sig, mycket idag. Jag slutar om exakt 37 minuter, så ska jag bege mig till stan för att möta upp Fanny, sedan får vi se vad som händer. Väl hemma blir det i alla fall tacos till middag, mums!

 

Villa ha den här energin! (och kroppen)

 

Jag fick tid på vårdis på onsdag, så håller på att fixa ersättare till mig i någon timma. Ska nog gå bra, hoppas få ett svar på varför min kropp beter sig som den gör!

känner mig ofräsch och irriterad, hoppas det går över när klockan slår fyra.

Ha en bra dag...!


  

Av Izabella - 30 maj 2010 16:53

Hej. Är trött så trött igen och sitter här med en huvudvärk som inte vill ge sig. Ingen träning idag heller verkar det som. Håller på att sluta illa det här, lagom till att jag ska springa blodomloppet. Tackar de högre makterna som fick mig att av någon anledning välja att bara ta mig runt 5-km banan.


Jag ska i alla fall boka tid på vårdcentralen och kolla blodvärdet om det är något sådant som spökar, annars vet jag då inte vad jag gör.

Idag har vi som vanligt varit på IcaMaxi, och det blev grillad kyckling+potatissallad igen. Annars har jag sett sex&theCity och Anton har spelat dota. Lagom tråkig och lagom lugn söndag.


Nu är han hos Kjell&Anette för att gratta sin mor idag igen, jag orkade inte följa med.


Grattis Mamma, du är den bästa!

 

I veckan blir det såklart jobb, jobb och jobb.

En dag måste vi tvätta (åh varför skjuter man alltid upp det?)

En dag ska jag ha middag + film med Emma som är ensam.

En dag ska jag och Fanny ses?

En dag ska jag klippa mig hoppas jag.

En dag ska jag nog hinna med stan, behöver baslinnen och trosor.

Sedan måste det bli mycket träning. Är jag för svag för annat får jag väl gå eller något. Förhoppningsvis får jag tid på vårdcentralen ganska snart...

 

Söta Linnéa letar efter en hatt till mig i soliga Mallorca.

Kanske vi får ses i helgen?


  

Av Izabella - 30 maj 2010 16:49

Är ni intresserade av ett nytt tillskott till familjen?


Kika in på Gabriellas blogg. Hon har valpar av den ovanliga rasen Barbet, vilket är en mycket fin vattenhundsras som kanske passar dig?


  

Av Izabella - 29 maj 2010 21:48


tjenatjena. Kom nyss hem från Antons och deras stuga, vi åkte för att fira Anette som fyller år idag, grattis!

Jag och Anton hämtade upp de andra bröderna och stack dit efter lunch. Väl där fick vi se Antons mormor ett tag och så var var det jordgubbar och glass  

Och jag vann i poker!!!

Utöver det var jag ganska trött så satt mest vid brasan själv med en film, de andra var ute och fixade eller badade bastu. Födelsedagsbarnet själv hade lagat jättegod mat som vi smaskade i oss av innan vi hoppade in i bilen igen. Hatar att vara trött.

 

Nu ska jag i alla fall kolla lite bloggar innan jag slår på Sex&theCity, fick hela boxen av älsklingen i tidig födelsedagspresent :D

 

  

 

Av Izabella - 28 maj 2010 11:42

...det är frågan. Snart ska jag klippa mig igen.

Bestämde mig för att det trots allt inte ska bli så mycket ljusare vår, kanske bara lite tunna slingor. Annars funderade jag på lugg!


Inspirerades av Jennifer Love Hewitt för ett par år sedan och fixade en rak lugg ovanför ögonbrynen, och jag vet att nästan alla tycker att det är vad jag ska ha. Haft det från och till sedan dess och trivs, men det är det så fucking jobbigt att sköta, måste fila på den hela tiden för att ha rätt längd, platta och greja och det slutar ofta med att jag bara sätter upp den istället.


Ett annat alternativ är ju snedlugg som jag också haft flera gånger, fint och lite enklare. Eller ska jag bara låta det hänga och förtydliga känslan av långt hår?


eller

eller

              ?


  

Av Izabella - 28 maj 2010 07:37

Lite av vad vi hittade på i Stockholm.


Grönan var ju självklart en av höjdpunkterna, jag och Felicia köpte åkband och vågade oss upp i allt som inte snurrade runtrunt (blir illamående). Fritt fall var nog det bästa av allt.





Det är helt sjukt så mycket vi vandrade, när vi kom till hotellet värkte fötterna ända till morgonen då det var dags att gå igen. Borde haft bättre skor, men inte tänkte man på att converse och liknande skulle göra ont eller att vi skulle gå långt. Det blev en hel del sökande på karta också, och vilsegångar innan vi tillslut nådde de avlägsna målen.


Jag och syster hade ju sett fram emot mycket shopping, något som inte saknades på den här resan om man säger så. Det blir nästan för många affärer och för lite tid, vilket gör att man mest blir förvirrad och inte vet var man ska gå in och vad man ska handla. jaja, kul var det.




Köpte varsina "fakeconverse" i en såndär skum liten affär för inga pengar alls, sedan hittade jag lite toppar på Monki, en klänning och ett midjebälte på en av de cirka femhundra HMaffärerna och jeans på Cubus. Tröja till Anton och lite annat. Nagellack;)




     

Vid fontänen                       Väntar på Taxi, Birger jarlsgatan tror jag 

  Grönan 


      

                                               Ni som inte testat, ät på Muffin bakery.

 Eller Vapiano i Gamla stan

            

Hotellet första kvällen. Sushi!

 

     

Mor & far på drottninggatan    Sprang på Tyra     Tog denna utan att jag visste;)

 

 

  

Av Izabella - 27 maj 2010 21:05

Ja, alltså bara så ni vet att jag lever; Jag är hemma i Luleå och har jobbat första dagen idag. Är trött :P


Orkar/hinner inte skriva något idag.

Nu måste jag duscha och göra mig iordning. Kram!


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards