mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under augusti 2007

Av Izabella - 31 augusti 2007 23:12

Efter ett evinnerligt tjatande väljer jag att börja med maten själv, då min för tillfället datanörd till syster inte kommer. Vi ska nämligen äta tacos, ingen annan är hemma. Jag skär och skär och skär grönsaker. och hon kommer tillslut ;P

bara det att det är en timma senare och det är bara osten kvar att riva!


På morgonen hade ett moln bestämt sig för att överasska oss bybor med ett hagelväder som verkligen är värt att nämnas. Stora isbitar forsade ner från himlen och skapade höga trummslag mot allt i dess väg. Det hela varade i nästan en halvtimme. Senare på radion i bussen pratade dem om "ovädret" som hade drabbat bostadsområdet. Det hade bla. orsakat trafikproblem mellan Luleå och boden. Så det blev en lite annorlunda morgon. Varken jag gabbi eller ens våra pappor hade tidigare varit med om nått liknande.


 Efter skolan följde jag med gabbi och emmi till gabbi för att vara med när emmi skulle bekanta sig med den nya lilla bebisen i gabbis "flock". Colleen du är såå söt! tänk om du skulle bli mamma till min framtida bebis :D


Jag har också snackat med en liten ensam fannis by telephone idag. The girl wants to have some fun for once and nobody is reachable ;O vilket fiasko! Hon tyckte i alla falla att det var mycket roande att höra om min systers strapatser vid middagen :>


Sötnöt, puss! C:    

Av Izabella - 31 augusti 2007 12:12

Ensam har jag suttit här i några minuter för att jag väntar på en lektion som jag måste gå ensam. det har jag aldrig gjort förut, alltid någon med mig.Det här inlägget skulle egentligen ha börjat med en massa klaganden om att jag tvunget måste sitta här ensam. Tänkte jag, tills en liten emmi kom och kramade mig bakifrån :) Dem hade tydligen inte fått ta hand om Poker (gabbis skötis) på lunchen, dem skulle göra det nu i stället och ta en senare buss :D Vi funderade vars dem var på lunchen.. 


Jag kommer att gå till historian!



Det har nu blivit klart att jag innom en snar framtid kommer att ha bara tre kaniner. vem det blir vet jag inte än. Men han ska bli pappa! Både mycket sorgligt att lämna bort honom men bra att det är till grans så jag kan bsöka honom samt att ha ska få små kids.



Av Izabella - 29 augusti 2007 21:25

hmm... hur ska jag börja? Har inte bloggat sen urminnes tider som vanligt. Ja det börjar bli det nu, som vanligt. Har funderat på att ta bort den helt men ångrat mig, tänk om jag vill skriva nån gång. Som nu? Ja jag skriver ju så..


nu är det så att jag verkligen känner igen mig i Martina Haags "Underbar och älskad av alla" Jag har läst boken som kanske de flesta med ögon vet går på bio nu. På verenda busskur finns det sen ett tag sedan kvadratmeterstora affischer.Jag känner mig lite som hon, som Isabella;


Allvarligt, det känns som att hela mitt liv har fastnat och jag står och trampar på samma ställe, gått på grund och inte kommer nån vart. Det känns som att jag väntar på att nått ska hända, som att mitt egentliga liv som jag egentligen är ämnad att leva ska börja ta fart snart. Men det händer aldrig. Det är här jag ska vara, här och nu. men nej så känns det inte. det är i perioder jag känner såhär. Tankarna där uppe säger att

Jag är fast i en ormgrop.


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards