mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under oktober 2009

Av Izabella - 30 oktober 2009 19:42

  


Fredag kväll. Sitter här vid bordet, mätt och belåten. Vi beställde kinamat - GOTT!

Vidare har detta varit den lugnaste dagen på mycket länge, har bara pluggat och varit på IcaMaxi och handlat.


Så sjukt nöjd jag är med min drake.

 

Hur var det då?

Ont hade jag tänkt att det skulle göra, men visste att det inte skulle vara några problem då jag vet hur mycket jag tål. Efter ett tag på en så pass stor tatuering har huden som domnat av så då känner man inte så mycket. Det ondaste däremot var när han spritade av den efteråt, då hade känseln återvänt helt, ni vet hur det känns när man har ett litet sår på fingret och får sprit eller citronsaft i det, tänk ett sådant på ca över 1x1 dm..

Fast jag är ju även lite av en sadist;)

"Tatueringar är inte för alla, men vissa verkar tro det. Det kommer folk med nästan ingen smärttröskel och gråter sig igenom det hela, sådant är såå inrriterande" //Rex. 

Det jobbigaste var att sitta så stilla så länge, i princip 2,5 h i sträck då jag inte fick röra ens fingrar eller prata pga att skuldran rör sig då. En del rörelser kan man inte heller kontrollera eftersom nålen touchar nerver i huden.

Men tack Rickard, den är grym!

Nu gäller det bara att sköta den rätt så det läker fint:)


Känns lite som att den är delen som saknats på min kropp, har velat ha den så länge men inte hittat den rätta draken. Den som skulle ha en speciell betydelse för just mig.

  

Happy Halloween!

Av Izabella - 28 oktober 2009 22:27


Sitter här med lite rooibos-te med honung för en sista sväng på internet (skulle egentligen bara kolla bussen imorgon - men vem gör bara det?)

Nu ska jag snart dra mig till duschen, sedan väntar den stora sängen på lilla mig.

Eftersom jag sover på "min sida" även när jag är själv så brukar jag tänka att sängen kanske inte gillar att bli mer nött på ena sidan, tänk om det börjar märkas på kuddarna eller något, kanske borde byta sida då och då? :) 

Förhoppningsvis får den i alla fall den uppskattning den behöver senare då den finns i min och antons lägenhet

- owo, hör hur det låter, vår lägenhet - om vi nu hittar en.


Den idag var okej, men vi vill inte säga ja innan vi har något att jämföra med så blir nog inte just denna i alla fall.

Det svåra när man är i lägenhetsletar-branchen är att veta när man ska sluta leta. Tänk om det kommer något bättre senare? Något finare, något med lägre hyra? Om man bestämmer sig för ett ställe går man miste om andra, och om man tackar nej kanske man inte hittar ett lika bra med den hyran senare. Allt handlar om hur mycket tålamod man har antar jag, med hur fort man vill komma iväg. Sedan är det nog bara att inse också, bättre lägenheter kommer alltid, frågan är bara när. Det är ju heller långt ifrån säkert att man får dem bara för att de kommer ut.


Bydypumpen då. Ja, det är ett pass man känner av dagarna efter vill jag lova. Men jag tycker om att riktigt få ta i och känna att det tar. Bra att väga upp konditionen igår med detta också.

Träningsvärk är skönt!


Men nu måste jag faktiskt gå. Det är en (bra) dag imorgon också hihi ;)

Av Izabella - 28 oktober 2009 10:15


Igår sprang jag 7 km på 9-10 ans fart i genomsnitt, 4 av dem i ganska kraftig lutning. Nöjd, det är okej med tanke på att jag precis kommit igång med någon typ av kondition efter benhinneinflammationerna då jag fick ta det väldigt lungt i flera veckor.


Ikväll blir det BodyPump men innan dess ska jag ha fixat mat, städat (suck), pluggat, skrivit en ansökan och vid 5 ska jag och anton på vår första lägenhetsvisning.


Jag ska nog börja med maten snart så den är klar att värma upp ikväll när de andra vill äta. See you!


Ska tatuera mig imorgon! ;D

Av Izabella - 27 oktober 2009 09:34

(Det här är mest för mig själv så jag minns vad jag gjort)

Det har varit ett par sköna men ganska onyttiga dagar.



Fredag

Efter jobbet for jag och handlade med far, åkte hem och hjälpte till med maten. Det skulle bli lövbiff och pommes men sedan bestämdes det att jag skulle ut och äta med Linnéa istället och fick svika familjen för Baan Thai mat. Inte helt fel heller ;) Vi tog till och med deras underbara vitlöksbröd som förrätt.

Hade en välbehövlig pratstund, är så glad att jag har sådana kloka människor i mitt liv Linnéa <3

Efter det gick vi och satte oss på roasters för varsin Latte med Bailys. Det var lika gott som jag trodde fast den var ganska mäktig efter all mat så jag började må illa. Vi började därför gå mot Östermalm till Eriks lägenhet där han satt med sina kompisar och ett TV-spel. Suck, alla dessa speltokiga killar (Min satt för tillfället hemma och lanade med sina kompisar;o). However, där kollade vi buss till mig, men när vi börjat gå kom den körande så vi fick stoppa den.

Hoppade på och åkte till klintbacken där jag stannade för lite vin, te och fightclub på TV med rolle. Tessa låg och sov på soffan och Maija är i sthlm. Tillslut, där nångång på natten gick jag mot kallkällan. Eftersom de lanade drack jag te (igen) med "svärmor" och pratade en lång stund innan jag gick och la mig på en madrass i antons fullproppade rum (arvid hade tagit in sin säng dit också så att alla datorer skulle rymmas i hans).


Lördag


Vaknade i Antons säng (som den gentleman han är offrade han sig att ligga på golvet under natten, vi bytte ;)

Gick upp, käkade frukost och begav mig lite senare mot kyrkbyn. Började laga lammgryta som jag lovat mina päron, blev supergott :) Men eftersom det tog en evighet hann  jag inte med något av passen jag tänkt mig på Helex vilket resulterade i att jag istället gav mig ut på en lång joggingrunda. Senare på kvällen återvände jag till min datanörd till pojkvän och hans lika nördiga kompisar. Mådde illa och hade jätteont i magen så det blev att ta det lungt istället för att plugga teori vilket jag hade tänkt. Såg två fimer helt själv (!). The ex och The break up. Stolt över mig själv att jag lyckades ta det så lungt på egen hand så länge, fast det brukar gå bättre när jag inte är hemma. Var också trött trött trött och somnade på en gång och märkte inte ens när anton la sig senare.


Söndag


Blev en ganska lugn dag. Pluggade och tog det lungt. Käkade Wok med hela galna familjen Pohjanen:)

Närmare fyra sprang jag till stan och Helex (bra uppvärmning) och hade ett pilatespass med fanny och gabbi. Efter det fick jag skjuts tillbaka till lanaregänget av gabbi där jag duschade, stannade och pluggade ett tag till. Senare gick jag dock och sov hos Tessa och rolle. Var så otroligt trött hela dagen att jag inte ens orkade åka hem.


Måndag


Jag och Tessa gick upp och tyckte att vi behövde plugga, hon med skolarbete och jag med teori. Sagt och gjort.

Fast efter kanske en halvtimme blev det för tråkigt så vi började göra upp roliga kvällsplaner istället.

For till hemmakväll och köpte godis och One missed call. Ville se en skräckfilm eftersom det snart är Halloween, och skäms nästan för att inte ha sett den. På coop köpte vi morötter, gurka och tacodipp innan vi får till kyrkbyn för att överraska flis med en Halloweenfilmkväll :D

Innan det slamsade vi dock en hel del och det hela slutade med att vi hade spelat in en grymt seriös skräckfilm på mobilen;) The deathcall. Ytterst stolta haha ;P Sedan lagade vi mat och såg tillslut One missed call. Mina lättskrämda "systrar" tyckte förstås att den var hemskt bra. Jag tyckte den var lite fjantig och halvbra.

Det var i alla fall jättekul att svamla med er två, som varje helg förr brukade se ut :)



 Tisdag

Idag ska jag avsluta det här inlägget, göra mig i ordning, laga köttgryta färdigt till ikväll, städa, fara till Helex för joggning, sen stanna i stan och bland annat lämna tatueringen till aeon så dem kan fixa till den och på eftermiddagen ska jag vara med anton.


Av Izabella - 24 oktober 2009 12:48

Kände att det var dags för ett sådant där sentimentalt inlägg igen.  

         

Saknar den här underbara hunden något så otroligt, har aldrig känt så för något djur, häst eller katt som jag känner för henne. Lava var min bebis, min ständiga följeslagare och vi hade ett band som jag tror att få får uppleva. Hon var bara min, ingen familjehund utan bara min. Följde varje steg jag tog. Det hade kunnat bli fantastiskt att få se henne åldras tillsammans med mig, utvecklas vid min sida, bli den där drömhunden hon hade potesial för. Se henne tillsammans med framtida barn och på framtida boplaster. Men, jag vet att det jag gjorde var rätt, det var inte meningen att vi skulle dela livet med varandra, den hunden och jag. 

Som en kaxig rultig liten djävul skuttade du in i vårat kök den där majdagen, och från den dagen växte du bara i mitt hjärta. Inte bara för varje gång du imponerade på mig och för varje utmaning vi tog oss igenom, varje dag, varje promenad, utan också för varje natt du sov i min säng fast du inte fick, för varje gång du stack och badade utan tillåtelse. Alla jobbiga hundlektioner och alla gånger du snodde min frukost och bet mig i händerna när trimsaxen åkte fram. För alla kilon och centimeter du växte, så växte du i mitt hjärta. Dagen du for som lite mognare unghund på nästan trettio kilo hade du kommit en lång bit på vägen mot en flattetik som rasfantaster beundrade. Jag kunde inte låta bli att trots allt känna en slags stolthet. Joakim och Petra, som så många andra, älskade henne från första stund. Det var som om jag ville säga; "Titta, den hunden har jag från grunden noga valt ut och uppfostrat helt på egen hand. Hon kan gå nästan hur långt som helst med nog mycket tid." Hur som helst var det enda jag brydde mig om vid val av ny ägare, att hon skulle må bra. Att den där svansen skulle få vifta lika intensivt som hos vilken annan lycklig flatcoated retriever som helst. Och det vet jag att den gör. 

Nu har det gått en tid sedan jag blev hundfri och jag har haft tid att tänka över allt och få insikter jag inte hade förut. Jag kommer aldrig mer att på något sätt ångra att jag tog dig till mig och fick hålla i kopplet den första tiden i ditt liv. Tänk hur mycket jag ändå lärde mig och hur mycket du gav mig. En bästa vän var du, så länge det varade.

Den tiden vi hade tillsammans som hund och matte, den kommer jag aldrig någonin att glömma. Tack Lava.


  


I believed
We would last for centuries
Found it perfect
Although some did not agree
I could not imagine why we, wouldn't last
They said, we were too different and rushed
much too fast


It took one look into your eyes to know that
I will love you endlessly
Though everybody said don't bother you
don't belong together
You

decided to stand by me

Av Izabella - 23 oktober 2009 07:11


Det blev igen träning igår då min mage förstörde det hela. Jag tål ju inte mjölkprotein och därför får jag mer problem om jag får i mig för mycket mjölk. Förutom detta är magen känslig för stress, oregelbundna mål med mat och en massa annat. Har IBS också, vilket är en konstant irritation i tarmfloran vilket gör att jag även om jag inte stressar, äter på konstiga tider eller dricker mjölk, får ont då och då.


Nu berodde det nog på flera faktorer, var både stressad och hade fått i mig för mycket mjölk. Har blivit känsligare, förr var det bara om jag drack ren mjölk som magen inte ville vara med. Nu verkar det som om den reagerar mot fil, ost, grädde och till och med när det är lite mjölk i maten. Kände det efter fikat med emma, bye bye kladdkaka med grädde. Sådant brukade gå bra. Bye bye allt annat som har en gnutta mjölkprotein i sig? Är less.

Fast jag trot det beror på att jag har varit så stressad en tid, att magen blir betydligt värre. När jag känner mig lugnare verkar magen inte vara lika känslig. Då kan det ibland gå flera veckor utan att jag känner något alls.


Blir desto mer träning i helgen! Fast den börjar med att jag och Linnéa träffas på Roasters. Såg att dem serverade latte med bailys, så blir att ses och beställa drinkar där en sväng. Magen blir väll knappast bättre av det, men man orkar inte bry sig hela tiden. Ha det bra!!! 

Av Izabella - 22 oktober 2009 09:44

Hellojs!

Snart är det fredag people:)


Igår blev det att träffa emma över en fika på stan (kladdkaka+latte på mat&prat - G O T T ! ). Det är nog inte tyst mer än ett par sekunder åt gången då vi ses... Vi måste träffas oftare! Sen blev det natten på kallkällan.


Idag ska jag träna på Helex igen. Egentligen tänkte vi köra Bodypump idag, men känner att jag inte riktigt har tid att fara så tidigt, ska laga mat hemma och sedan har jag en del saker att fixa. Är det någon som vill joina mig på IW istället. Har som lust att se vad det är för något, har aldrig testat:)

Vad tror ni?



Indoor Walking är den allra senaste formen av gruppträning som ger betydligt mer än traditionell konditionsträning!

Träningsformen är enkel och anpassad för alla.

Indoor Walking är en säker och effektiv träningsmetod där hela kroppen tränas. Dessutom ger träningen hög förbränning och syreupptagning.

Välkommen på ett fartfyllt träningspass.


 


Funderar på och testa vattengympa på lördag och sedan ska jag ta det där pilatespasset på söndag.

Haha, låter som jag är någon gammal gumma som tränar vattengympa och inomhusgång, men jag tror faktiskt att det är bra träning, så ska passa på att prova på nu när det är gratis.

Av Izabella - 21 oktober 2009 13:16

This text...


Do you know what's worth fighting for
When it's not worth dying for?
Does it take you breath away
And you feel yourself suffocating?
Does the pain weight out the pride?
And you look for a place to hide?
Does someone break your heart inside?
You're in ruins


One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky
You and I


When you're at the end of the road
And you lost all sense of control
And your thoughts have taken their toll
When your mind breaks the spirit of your soul
Your faith walks on broken glass
And the hangover doesn't pass
Nothing's ever built to last
You're in ruins


One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky
You and I


Did you try to live on your own
When you burned down the house and home?
Did you stand too close to the fire?
Like a liar looking for forgiveness from a stone


When it's time to live and let die
And you can't get another try
Something inside this heart has died
You're in ruins

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards