mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under oktober 2009

Av Izabella - 6 oktober 2009 11:29

Nämn något som gjorde dig glad igår: Pratade med min favorit finlandssvenska kvinna ;)
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov:D (måste ju finnas ngt bra med att vara arbe.. nej jag menar långtidsledig)

Vad gjorde du för 15 min sedan: Skrev en ansökan. Typiskt att den frågan skulle komma, så intessant mitt liv är

Det sista du sa högt: jag sjöng halleluja! (seriöst)

Det senaste någon sa till dig: God natt!

Vad har du druckit idag: Gissa?!    haha helt seriöst är det grönt té

Vad var det senaste du åt: Havregrynsgröt med rismjölk, kanel och solrosfrön.

Vad var det senaste du köpte: En rosa kofta tror jag.

Vad är det för färg på din ytterdörr: svart

Vad är det för väder hos dig nu: Solig men kylig höst

Godaste glassmaken: Vanilj, fast det tål jag inte egentligen..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja!

Sover du tungt: Ibland, vid vilka tillfällen lämnar jag onämnda.

Drömmer du mardrömmar: Inte så mycket nu mera, när jag var liten var det nästan varje natt. 

Trivs du med ditt jobb: Önskar att jag kunde

Favoritklädsel: Leggins och någon snygg tunika.

Favoritlåt just nu: När mörkret faller med Lars Winnerbäck kanske. Haha nej med den spelar jag nu.

Vad ser du om du tittar till höger: En stol

Vad gör dig glad just nu: Spotify for life!

Vad ska du göra härnäst: Duscha, fixa mig, äta.

Höger eller vänsterhänt: tillhör den tråkiga majoriteten.

Humör just nu: varken upp eller ner, allmänt seg och avtrubbad.

Favoritgodis: Såna där fransk nougat-kuber, ni vet vita som finns på hemmakväll och några få andra ställen.

Kläder just nu: Pjamaströja och röda mjukisar, röda katt-sockar :P

Sommarplaner: Ojoj vad länge kvar.. vara brun och lycklig!

Hur många kuddar sover du med: en bra en

Spelar du något instrument: Nej, blockflöjten har vi lagt på hyllan, eller vad sägs gabbi?

Morgon eller nattmänniska: Natt.. och morgon!
Vad är viktigast för dig: Dem jag älskar

Är du kittlig: vet du inte det känner du mig inte speciellt bra.

Snarkar du: Jag sover inte ens..

Stjärntecken: kräfta

Äckligaste insekten: Geting

Längtar du mest efter just nu: att duscha, så ska nog gå. Hatar att känna mig smutsig! (Utöver det är jag ju kär, så det är ganska lätt att tänka sig..)

Av Izabella - 5 oktober 2009 23:06

Tittat runt på platsbanken som vanligt. Torftigt med jobb som vanligt. Ska sova snart (hoppas jag).


Har varit en ganska jobbig dag idag med mensvärk och trötthet. Fixade i alla fall storkok av köttsoppa för första gången idag och den blev skitbra!


Såhär ser resten av veckan ut i väldigt grova drag:


Imorgon ska jag dra på stan och slänga CV:n lite varstans innan jag träffar emma, det blir nog hemmakväll och sedan hem till deras place för film och prat, har saknat dig tjejen! :)


Onsdag blir det nog ganska mycket städa och fixa saker, plugga teori och skriva ansökningar. Ganska mycket att göra den här veckan känns det som. Sedan har jag bestämt att jag och far ska fara och storhandla så att jag dessutom får övningsköra.

Eftersom...

Torsdag har jag bjudit stora familjen på middag, har inte bestämt än vad jag ska göra, förmodligen blir det något gott GI-recept inspirarat av Paulún. Efterrätt såklart också! Sedan måste jag packa också. För på...


Fredag sticker jag med pojken uppåt, tråkigt nog för en begravning (hans morfar). Förhoppningsvis hinner vi med annat också, bastu att trösta oss med till exempel. Sedan stannar jag nog kvar själv och är hos all släkt några dar! Vill bland annat hinna träffa Mikaela och Tommy som skaffat valp ;)

Detta under förutsättning att jag inte får jobba då, ryktas att jag ska vicka någon vecka för Carina i växeln igen, det är dock oklart när.


Men nu måste jag nog dra mig till sängen. Stackars Siri måste hoppa ner då, hon ligger och kurrar här i min famn älsklingskatten;) hon blir alltid så kelig när det börjar dra ihop sig mot vinter.


Hittade lite söta smycken här http://www.zylber.com/armband/ 


God natt!



Av Izabella - 5 oktober 2009 13:34

Vilken otrolig text.



2 AM and she calls me 'cause I'm still awake,

"Can you help me unravel my latest mistake?,

I don't love him. Winter just wasn't my season"

Yeah we walk through the doors, so accusing their eyes

Like they have any right at all to criticize,

Hypocrites. You're all here for the very same reason



'Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable

And life's like an hourglass, glued to the table

No one can find the rewind button, girl.

So cradle your head in your hands

And breathe... just breathe,

Oh breathe, just breathe



May he turned 21 on the base at Fort Bliss

"Just a day" he said down to the flask in his fist,

"Ain't been sober, since maybe October of last year."

Here in town you can tell he's been down for a while,

But, my God, it's so beautiful when the boy smiles,

Wanna hold him. Maybe I'll just sing about it.



Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,

And life's like an hourglass, glued to the table.

No one can find the rewind button, boys,

So cradle your head in your hands,

And breathe... just breathe,

Oh breathe, just breathe



There's a light at each end of this tunnel,

You shout 'cause you're just as far in as you'll ever be out

And these mistakes you've made, you'll just make them again

If you only try turning around.



2 AM and I'm still awake, writing a song

If I get it all down on paper, it's no longer inside of me,

Threatening the life it belongs to

And I feel like I'm naked in front of the crowd

Cause these words are my diary, screaming out loud

And I know that you'll use them, however you want to



But you can't jump the track, we're like cars on a cable,

And life's like an hourglass, glued to the table

No one can find the rewind button now

Sing it if you understand.

and breathe, just breathe

woah breathe, just breathe,

Oh breathe, just breathe,

Oh breathe, just breathe.




Jag kunde inte sova igår kväll, som väntat. Skönt att det är dag nu i alla fall. När jag verkligen inte somnar och timmarna tickar sakta, sakta vill jag så gärna att det ska bli morgon, det är så jobbigt att försöka tvinga sig att somna när det inte går. Sedan blir jag jätteglad när jag vaknar och upptäcker att det är ljust i rummet, jag lyckades alltså tillslut ta mig igenom natten.

Av Izabella - 4 oktober 2009 21:18


 
Take my hand and walk with me

Let me show you what I'm feeling

What's going on inside of me


Don't you know you have changed me?

Don't you know my wishes all came true?

You're my angel, now I want to do it all for you




Right here, right now

Nothing is impossible

Right here, right now

I'm running on a miracle


I've seen you're face, I feel your love

And there's nothing I can do

Right here, right now

My heart, my heart belongs to you



Ännu en skön helg är förbi. Sitter här med en kopp grönt té och tänker på hur lycklig jag är.

Och vad pretentiöst det där lät. Nej, men det är fakiskt sant. I have my moments too. Små stunder då livet på det stora hela känns otroligt bra och de annars näst intill oövervinneliga problemen och orosmolnen känns helt okej.

Jag är 19 år, i början av livet, frisk, fri i världens bästa land. Jag har en fin familj, snälla vänner och en söt pojkvän. Jag har gått ut skolan. Fri. Där kom det igen. Vad mer betyder något?

So what jag kommer inte få något jobb, jag måste ständigt jobba på att inte bete mig som en bitch mot dem jag tycker om, jag har övningskört och tränat för lite. So what jag lider av sömnbrist, stress, min mage känns som ett jävla monster som äter upp mig innifrån dag efter dag och allt annat. So what?


Det betyder ingenting. Inte just nu. Nu smakar teét gott och Raul Midson låter bra på spotify, jag ska snart gå och lägga mig och vakna till en morgon utan måsten, göra en god frukost. Det är precis sådana här stunder som jag tror att man behöver för att orka med de sämre. Om man aldrig tillåter sig att ha den här känslan, om än för bara några sekunder då och då, tror jag inte att man kommer särskilt långt. Så, live in every moment, Enjoy the good ones.


(Ja, jag lägger in engelska då och då, ja jag låter som fucking kirsti tomita-wanna be. Men so what?) Hursomhelst;


Igår efter att vi käkat tacos och begett oss mot antons hem på kallkällan hade vi vår vanliga fredagskväll fast på lördag med film och mys, (epic movie XD och lite av hemma bäst som gick på tv).


Idag låg vi kvar i sängen ganska sent, det är ju såå skönt. Ni vet det där när man turas om att tjata på den andra om att det är dags att gå upp och sedan ligger man ändå kvar. Ärsch, det är ingen bråttska. När vi tillslut kommit upp, käkat frukost drog vi iväg och hämtade "svärmor"/mor från stugan då anton hade bilen och hon ville hem. Kjell skulle stanna ett tag till och jobba. Sedan käkade vi skräpmat på begviksgrtillen innan vi drog till några gemensamma bekanta och hälsade på. Dem består av Jonny, vilket är antons farbror och alltså rolles bror. Maria, hans fru och deras härliga buspojkar Leo och Tor. Blev massor av prat och äppelpaj. Fick se både deras wii-spel och masvin. Uppskattat:) Efter det har vi bara varit på kallkällan och chillat innan jag körde hem i mörkret och regnet.


Nu ska jag snart gå och lägga mig för att vakna upp till den där goda frukosten jag skulle laga. Om jag nu kan sova. Skit också, nu börjar den där "studen" svalna och verkligeheten att komma tillbaka. Ja ja, den är kanske inte så hemsk den heller.


Ps.*Syster sa att det snöade, viket alltid gör mig så där flick-glad även fast jag inte tycker om vintern och jag vet att den här gången är det ännu sämre med tanke på körkortet och allt vad det innebär.*

Av Izabella - 3 oktober 2009 19:47


Har käkat tacos med familjen för en stund sedan och nu sitter jag och ritar med lemarc i högtalarna.

Väntar på att mannen ska komma hem från deras stuga, han har varit där över dan för att hjälpa till.

Själv har jag pluggat teori, pratat i telefon med massa människor och vart ute på en lååång superskön och ensam inlinestur. Otroligt härligt och vackert väder att träna i. Sådana här dagar kan jag uppskatta hösten.


Nu kommer han!                                              
   Ha en bra lördag folks...

Av Izabella - 1 oktober 2009 23:27

  


Har precis kommit hem från "tjejkvällen" i piteå med gabbi, fanny och angelica.

Hittade en vit tunika till specialpris fast egentligen var jag ute efter en svart kjol.

Funderar på en såndär tajt som går upp ganska högt i midjan, men jag vet inte. Ska jag kanske ta en vanlig svart?


 

Sån kanske?

Hittade några olika med hög midja men hann inte bestämma mig innan vi var tvugna att gå till bussen.


Nu är jag i alla fall skittrött så jag ska dricka upp mitt té och dra mig till sängen.

Måste upp typ 6 (!) ska till arbetsförmedligen..


GOD NATT!



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards