mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Izabella - 12 oktober 2009 15:17

Märkte precis att man numera kan använda olika textstorlek när man skriver. Var tvungen att skriva ett inlägg för att testa, och sedan en massa strunt för att få tiden att gå snabbare.


Nu är det nästan slut på dagen, ska köra med far hemmåt, laga mat och sedan blir det nog mer övningskörning till stan för att fixa lite saker. En av de mindre viktiga sakerna är att jag ska leta vinterskor.


Vet inte riktigt vad jag vill ha. Älskar skor men är alltid ute i sista minuten när de gäller de nödvändiga skorna, som nu fryser jag om fötterna om jag ska gå längre, har bara mina pensionerade Nike löperskor att använda och dem passar dessutom nästan bara till jeans. Varför kan jag aldrig lära mig? Det brukar sluta med att jag står där med trasiga, iskalla skor, fula som stryk på skoaffären för att jag äntligen lyckats släpa mig dit.


Vad ska jag ta?

Uggs - angelica, jag kommententerade aldrig ditt inlägg om dessa förut, men jag är lite kluven vad gäller de här skorna. De är fulsöta, kan inte riktigt bestämma mig. De är otroligt sköna i alla fall! Foppatofflor däremot skulle jag aldrig sätta min fot i. 


Stövlar - Kanske det givna valet om jag hittar ett par snygga, inte allt för kalla eller dyra.


Fodrade streetskor - Hittade ett par puma i umeå på 1/2 priset, men dum nog tänkte jag att jag klarade mig med skor i år så köpte dem inte!


Låga boots med/utan klack - Supersnygga men kanske inte de mest praktiska?


Finns så många fina på nätet, men vågar nog inte chansa, tänk om dem inte är sköna?


Av Izabella - 12 oktober 2009 07:30


Ahlsell igen. Känns som om jag kastats tillbaka i tiden flera veckor, enda skillnaden är att det är olidligt mycket kallare. Ändå är det bara höst här och inte ren vinter som det var där uppe vid torneälven i helgen. Att det skulle vara snö, det hade vi fått höra så det förväntade vi oss. Men att det skulle vara mycket snö, det hade nog ingen av oss lulebor i tankarna utan bilresan på ett par timmar kändes som månader eftersom det varkade som januari när vi klev ur bilen. Dagarna där var helt okej i alla fall, om man inte räknar med själva syftet att vi for. Mycket folk hos Göte&Göta. Mycket prat, tårar, blommor, kramar, lax, bastu, bastukorv och finska pastiller var innehållet i stora drag. Också dessa klockor. Tick, tack, Tick-tack, Tick, tack, Tick-tack. Ändå verkade tiden stå lika stilla som den frusna älven utanför fönstrena i pajalavillorna.


Jag hann förutom hela den ledsna släkten som jag åkte dit för, hälsa på några från min egen släkt.

På lördag kväll var jag förbi Marjattas lägenhet och fick förutm henne, mikaela, tommy och maria med barn också träffa M&T hundvalp "Rocks", en supersöt liten chihuahua/pudel/bischon-blandning.

Innan jag, anton och arvid påbörjade vår roadtrip hemmåt på söndagen var jag förbi kusin Joacim, katti och lilla kusinbarnet Oscar 3 mån. Var ju bara tvungen innan jag for hem, han är ju för söt.


-The end-    

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards