mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under augusti 2010

Av Izabella - 31 augusti 2010 21:10


Ja, nu äntligen har jag fått bilderna från min 20-års fest, tack Tessa :)

Det är hon som tagit alla, här är en del av dem. 


Såhär såg vi ut innan allt drog igång, mannen och jag :)

      


Sedan kom gästerna och festen kunde börja...!


                

Tilltugg och god bål     


Den serverades av min far


    


Vackra syster


   

Buspojke #1 var Malte          

Man kan ju undra vad vi tittade på ?

kanske på att det var så fint :) Mitt princessparty  


Kanske princessan aka fotografen Tessa?

  

Snyggsyrran och så jag  

 

 


Fina paret Linnéa och Erik  

      


Oj, vad jag älskar er!

 

Ja, vi trotsade väder och vind (fast det blev ju fint tillslut) och genomförde mitt cocktail/princessparty och det blev ännu bättre än jag önskade. Och alla persenter jag fick...tack än en gång!

Att ha sin familj och sina vänner på en och samma bakgård var hur underbart som helst, jag var så lycklig den kvällen. Ni är bäst!


  


Av Izabella - 31 augusti 2010 19:48


Aj min hals. När magen är okej så är det något annat. Jag börjar bli grymt less på min kropp nuförtiden. Och mitt huvud för den delen, att jag alltid ska grubbla så mycket. Och på mina känslor, för att jag har så många att det känns som om de ligger utanpå kroppen. Men jag försöker tänka positivt! Jag har det bra. Att ändra sina tankar fungerar verkligen!

Tillexempel idag när jag nästan just kommit hem efter en stressig/jobbig dag och behövde plugga och kolla upp en massa saker och så kommer Anton plötsligt hem och säger att han har bilen där nere. Skulle vi inte handla idag?  Bara att dra på sig jackan...

Anton har haft en riktig skitdag så han får mig bara att bli ännu mer less. Jag är jättehungrig, trött och känner mig dålig eftersom jag inte skrivit någon handlingslista och för att vi i detta skick ska försöka komma på några maträtter. I normala fall skulle jag ha blivit väldigt grinig. Nu tänkte jag istället:  "tänk positivt - du tycker om att laga mat, vad för kul kan man hitta på hela stora IcaMaxi?" gång på gång istället för att sura. Vet ni vad? det funkade! Jag lyckades själv ta kontroll över mitt humör och vända det till något positivt. Väl hemma fixade jag ihop lite sallad, potatissallad och karré. Mumsigt :)  


Tur att jag har sådana fina kompisar, familj och pojkvän. Vad vore jag utan er?

Allt kommer att fixa sig för alla.

"Everything will be alright in the end. If it's not alright, it's not the end."


  

Av Izabella - 30 augusti 2010 22:06

Nu är jag hemma i soffan igen med Anton brevid mig. Har varit på cykeltur till MaijaRolleTessa och fixat lite bilder som tessa har tagit, fick med mig dem på två USB-minnen:) Lite mys med te hann jag med också!

Hungrig som en häst var jag när jag svischat (stavning?) hem så jag fick slänga i mig lite sojamjölk och flingor innan jag satte mig här. Har beställt dyra böcker till kurserna nu... Är sent ute men tyckte inte jag hittade det pris jag ville ha. Blev från adlibris tillslut. Egoboost är också påväg till mig tillsammans med det andra.


Snart är det sängen som väntar så jag kan vila ut efter denna dag och ladda inför en fullspäckad morgondag. God natt  !


  

Av Izabella - 30 augusti 2010 18:47

 Hej! Idag har jag spenderat en förmiddag i skolan, en eftermiddag med fix och plugg hemma, lite försök till träning och middag med buffalo wings och mina senaste tidningar (Glamour, HM magasine och Monki). Nu sitter jag med datorn i famnen och framför TV:n. Hoppas på att Anton kommer hem snart, han är fortfarande på jobbet.


Lektionen idag gick bra, den första kursen handlar om kognitiv psykologi och det verkar minst sagt intressant! Jag har lust att plugga, men det är bra eftersom vi redan har massor av anteckningar. Och ni ska se böckerna (!) 



NU är det ju inte riktigt den här bilden av hjärnan vi ska lära oss, men tycker nästan att denna stämmer bättre ;) 


  


Av Izabella - 30 augusti 2010 00:26


HM

Gina tricot



- Snyggt med smala ljusa leggins till mörk blus eller skjorta...

-Tycker att ridbyxliknande leggins är hett, men hur matchar man det?

- Vill ha ett sådant där flätat bälte, men gärna i konjak och så att det går två varv runt midjan:)

- Den här sista toppen var ett av plaggen som fick följa med idag, och den ska inte tillbaka, den heter till och med Bella!


Ja som ni märker är jag vaken. Ska göra ett nytt försök att få lite sömn strax.

  




Av Izabella - 29 augusti 2010 20:36

Idag har varit en bra dag! Jag fikade med Linnéa på Mat&Prat - det var trevligt. men, att vi ska grubbla så mycket...vad är det för mening?

Hann också med lite shopping, en enkel klänning, ett linne och en tröja. Vi får se om allt behålls :) Nu är det mys med älskling som äntligen kommit hem från Pajala.


Har äntligen hunnit läsa alla mina älskade bloggar också, toppen!

En av de jag följer har just fått en frisk liten dotter, Grattis!

Jag gillar gravidbloggar (verkligen inte alla, men några), tycker de är så mysiga. Inte för att jag planerar barn inom den närmaste framtiden, men äldre blir jag och det är intressant och kul att läsa om. Och mysigt som sagt... det är ju livet jag vill ha senare. Jag läser nästan inga bloggar som drivs av människor som är yngre än mig. Om det inte är sådana jag känner osv :)


Hoppas söndagen är bra för er. Jag har en oroskänsla i magen, vet inte var salen är som jag ska vara i imorgon, jag vet inte hur kursen som startar kommer att gå, jag vet inte hur jag ska göra när jag inte har böckerna som behövs...Försöker slappna av.

  

Av Izabella - 29 augusti 2010 11:29

Hej söndag:)


Jag har inte bloggat något under helgen pga att syster har en pytteliten dator, den orkar jag inte knappa på... Jag har i alla fall bara varit hos och med familjen, kändes mycket välbehövligt och skönt. Vi har bara myst!


Nu ska jag nog gå till stan med min kakigröna byxdress.. eller ska jag ta bussen?

sedan jag blev hundfri har jag blivit så kräsen när det gäller väder. Ska nog i vilket fall som helst premiäranvända mina svarta gummistövlar. Vem det än var som kom på att det numera är chict att ha gummistövlar på stan så tackar jag den personen. 


    

Av Izabella - 27 augusti 2010 12:29

Åå, jag vill ha mer fina vardagskläder. Det som det finns mest av i min garderob är festklänningar som sällan används...


Zebora SEK 199, B.Young - NELLY.COMDeluxa Top SEK 199, Vila - NELLY.COMFilines Cardigan SEK 599, Soaked in Luxury - NELLY.COMGape Knit Cardigan SEK 399, Only - NELLY.COM


från Nelly allihopa.

Jag älskar när höstmodet kommer, det är vad som får mig att bli gladare när vi går mot mörkare tider. Det är ju så härligt med alla koftor och stickade tröjor. Som de två sista bilderna här, vill ha!

  





Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards