mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under augusti 2010

Av Izabella - 8 augusti 2010 18:24

Hallojs! Vi kom just hem efter en tacolunch/middag med Anette, KjellE (haha), John, Arvid och Therese. Mysigt värre :)


Ååå, det enda jag kan tänka på nuförtiden är inredning och kläder:D

Har ett sådant sug efter att göra om här hemma. Efter att vi renoverat kommer hemmet att fyllas med IKEA-grejer ska jag se till. Fast vi kommer nog att måsta åka bara vi två då det behövs massor av plats i bilen.

Till jul ska det vara superfint här!

Sedan  kläder då... Har fortfarande en massa att hitta på stan och väntar på en Nelly-leverans.

En annan sak som jag väntar på är en leverans från The bodystore.se, beställde de där Acaibären som jag skrev om tidigare, äntligen! Även brännässla och lite annat skoj.


Min vardag består alltså av längtan just nu. Fast inte bara, jag fasar även för fredag den trettonde. Jag vill inte skriva här några detaljer (det skulle inte ni vilja läsa heller), men jag ska ju alltså bara jobba till onsdag nästa vecka, efter det är det fasta och laxermedel som gäller. Fredagen består nämligen av en tjocktarmsröntgen. Behöver jag säga mer? Förhoppningsvis kanske de kan utesluta att det är något fel på min matsmältning el hitta något så jag äntligen efter 20 år av magprobelm kanske kan komma fram till hela sanningen.

Jag kan vara något skrockfull av mig så jag tror självklart att bara för att det är det datumet så kommer det att bli något fel alternativt att de kommer att upptäcka någon dödlig sjukdom på mig. Därför försöker jag att njuta av dagen!;)


  


Av Izabella - 7 augusti 2010 22:58



  

<3 Älskar dig mest av allt.

Ser ni att han är blöt i håret?

Läs vidare så får ni veta varför...

 

Vi bestämde oss för att gå ner en sväng till "vårt" vatten här eftersom det fortfarande var så varmt ute. Sitta på någon brygga och prata och titta på allt det fina. Det är ofta så lungt här och speciellt nu, alla andra är på kalaset i stan säkert.  


      

jag med en lite svullen mage (fast det känns mer än det syns). Varför kan den aldrig ge sig?


     

När vi kom fram till vattnet och just satt oss på bryggan fick mannen ett ryck, drog av sig alla kläder och innan jag hann säga "ska du badaaa?" så var han i vattnet ;) jag fotade självklart hunken, men ni får bara en sneak peak. Han är min!


När vi kom in drack vi nytt te, åt godis, kolakakor som jag bakade igår natt (!) och myste med The Valentinesday. Den var jättebra, och alla var så snygga. Ögongodis för båda två haha. Verkligen en hyllning till romantisk komedi!


      


Godnatt alla


  

Av Izabella - 7 augusti 2010 18:13

Hemkommen från stan är jag. Oj vad härligt väder! Jag och A hade nästan lust att ställa in våra planer för dagen och sola istället, men jag har klädpanik så var tvungen att ta mig in i alla fall. Sedan jag haft garderobsrensning och gått upp lite i vikt (och ålder) så finns det inget som jag vill ha på mig förutom några noppriga linnen och festklänningar typ. Härligt att unna sig mycket shopping på samma dag ;)


Det blev ett par svarta Chinos från Bikbok, en Jumpsuit, tre BH:ar med trosor till från HM, ett linne och leggins från Gina samt en tunika som jag nu har märkt är trasig i banden. Ett par av trosorna har jag tydligen råkat ta i stl 42 också, haha vad vi skrattade åt det.

Anton: "I would like that ass on you".

Jag: "Maby I should keep'em then"


Nu sitter jag och dricker kaffe och blir ännu varmare ;P

Vi blev bjudna till Kyrkbyn på grillat men eftersom vi inte har haft en sådan där "mysf&film-kväll ensamma" som vi hade ofta förut när vi var nykära (:och verkade ha all tid i världen?) på så himla länge så har vi hyrt The Valentines day, Up in the air och Hachiko och köpt godis. Ja, före det åt vi på Subway också där vi nästan är stammisar nu.


Något av det viktigaste i livet är att vårda sina relationer och ta sig tid för dem man älskar.


  


Jag måste ju erkänna att jag känner mig gammal, detta är första året på länge som jag struntar helt i Luleåkalaset. Det som istället går runt i huvudet är vad vi ska ha för tapeter och hur jag ska fixa till det här hemma. Vad händer?

Kram på er, lyssna lite extra på Melissa och Takida åt mig tack:)

  






Av Izabella - 6 augusti 2010 21:41

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut

Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring

Det fanns en kärlek men den har brunnit ut

Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut

Du säger att du minns och att det känns som igår

Men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt

Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen

 

Jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen

 

Du är kvar med samma folk, kvar med samma man

Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder

Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen

För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklaraInget att försvara, jag gav upp för länge sen

Jag gav upp för länge sen

 

Men ibland går det att komma tillbaka. På ett nytt sätt med nya tag och friska andetag min älskade vän.

 

 

Av Izabella - 6 augusti 2010 19:45

Hej!

 

Igår var det dessa saker som stod på schemat efter jobbet:

Promenera hem i rasande fart, pussa A lite och byta om till klänning (det var så varmt tillskillnad från på morgonen då det regnade och jag tog på mig jeans - detta norrlandsväder!). Fortsätta ut igen lika snabbt och ta mig till stan för att gå en sväng på kalaset med syster och kusin. Vi åt en jättegod fläskfilé-smörgås med grönsaker och bea.


Senare träffade jag Gabriella och Angelica som kommit dit med Gabbis tre hundar i släptåg. De socialtränade lilla Gaia så jag följde med dem. Jag och Gabriella hittade varsin väska i ett stånd med alla för endast 100 kr. En stor konjaksbrun sak som jag nu ärhelt kär i!

Tillslut fick jag dock så ont i fötterna (fel skor) att jag ville hem. Bussen gick inte förrens om 45 minuter så det blev att sitta och vänta. lilla hundbebisen var trött också så hon fick vila.


Medan vi satt där på busshållplatsen hann det hända ett och annat. Att det ska finnas så konstiga människor! Det var en fullgubbe som kom fram och klappade hundarna, men eftersom han var kraftigt påverkad så lät vi honom inte hållas så länge (hundar kan reagera kraftigt på sprit och han var ganska äcklig).

Dock fortsatte han i alla fall, trots att vi sa åt gång på gång, Sippan morrade, och vi försökte fysiskt få honom att gå. Höll hundarna bakom oss ifall de skulle göra utfall. Det hela började bli obehagligt men tillslut steg en äldre man fram och röt åt gubben. Tvingade honom att lämna oss ifred. Det gjorde han tillslut tillsammans med sin spritflaska. Samtidigt visslade mannen på förtärking i form av en manlig och en kvinnlig polis som sprang och tog fast gubben och ledde iväg honom. Sådan tur vi hade! det hade kunnat sluta mycket, mycket värre.



Idag ska jag och mannen inte gå på några stökiga stadskalas. Det ska istället bli tacos som jag ska göra, funderar på att baka senare också. Han ska tvätta fönster och städa lite. Kl. 22 har vi tvättid. Mycket välbehövligt!

Hoppas ni har en bra fredag, ta vara på den för just idag kommer aldrig tillbaka.

  

:)

  




Av Izabella - 6 augusti 2010 12:52

Hej!


Jag känner att jag inte hinner med bloggen så mycket som jag vill. Här på jobbet kan jag inte skriva något vettigt inlägg eftersom jag (om jag ens skulle hinna med det) inte kan se vad jag skrivit. När vi kommer hem är det alltid en massa annat som ska göras. Suck. Jaja, hellre så mycket att göra att jag inte hinner blogga om det, än så lite att göra att jag bloggar om ingenting (finns många sådana bloggar också). Kanske blir det bättre om ett par veckor när jag slutar jobba och börjar plugga istället!


Senare idag lovar jag i alla fall att skriva ett bättre inlägg.

Hoppas ni har en bra fredag, ta vara på dagen för den kommer inte tillbaka!

kram, nu ska jag lyssna mellan samtalen för det är sommar i P1. Radion är min bästa kompis at work ;)


  

Av Izabella - 3 augusti 2010 20:34

Jag och Anton har kommit hem från byn där vi ätit surströmming med mor&far&flisan. Anton gjorde ganska roliga grimarser kan jag säga. Gud vad gott det var. Jag var (är) så mätt att det känns som att magen ska spricka ;)


 Alltså sveriges delikatesser uppsakttas inte av alla, det är verkligen älska eller hata det. Nu måste jag gå för jag ska prova spela Sims 3 som A installerade till mig ;D


  

Av Izabella - 1 augusti 2010 19:09

 Justja, jag skulle berätta om igår också. Då fyllde fina Fanny år fast jag var och firade biffiga Arvid i deras stuga. Det blev grillat, tårta och glass med jordgubbar, björnbär och honungsmelon. Kaffe och godis ;) Sång (såKLarT!) Inte helt fel. Familjen P spelade finans, vilket tog flera timmar så jag och Therese sysselsatte oss med Lilo & Stitch samt Something's gotta give.

Fick se lilla sötkaninen Magi också som kom och hälsade! Vi for hem vid midnatt ungefär tror jag.


Vill säga att det är Så härligt att jag har så bra svärfäräldrar och svågrar (kan man säga så?) haha. Ni är i alla fall underbara! <3


  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards