mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2008

Av Izabella - 31 mars 2008 21:05

hååå men skriv nu små soatnosar, har suttit här och gjort svenska i flera timmar och ständigt klickat upp bloggarna, snälla förgyll min kväll ;P 

Av Izabella - 31 mars 2008 16:07

En dyr och oturssam helg (och måndag) för bella. Först bestämde jag mej för att dra till stan för att beskåda kön och peter jihde (kändiskåt), sen såg jag också att dem hade rea på team sportia och självklart måste miss träningssugen checka in. Dock blev jag först lite besviken då dem inte hade de löpskorna jag sökte, det hade tydligen stått 15 pers därutanför direkt vid öppning och frågat efter skorna dem annonserat om. Hur som helst så fick jag tänka om och det blev sedan ett par Nike. något dyrare men NÖJD. Sen så har mitt shampo, hårinpackning, duschcräm och bodybutter tagit slut på samma gång, och alla med mitt' hår kan nog hålla med om att det är omtyckt av alla utom plånboken (och en själv). Sen så var ju det värsta att jag råkade köpa balsam ist för inpackning jag brukar anv för att håret inte ska ramla av skallen av torka när jag simmar för mycket för mitt mycket torra hårs bästa. sen bara "råkade" jag hitta örhängen på glitter.

En  sån  här  shoppingrunda  är inte bra när man snart ska köpa flat för 9.5 + allt som alltid tillkommer och samtidigt snart ska skaffa en annan "flat" att bo i (fyndig där va, Not ><)-

Jag kan ju trösta mig med att det mesta jag köpte var billigt och högst nödvändigt grejs.



SMAKA ALDRIG LAXMACKAN PÅ DAGOBERT!!!

Hur som helst träffade vi gudföräldrarna med barn och for med dem till dagobert. Rolle pröjsade som tur var med det som var mindre tur var att nästa macka på listan av osmakade var lax. Gott tänkte jag men konstaterade efter att jag panikhungrig som jag var gluffsat i mig halva att det var den äckligaste smörgås jag någonsin hade ätit. Maja smakade en yttepyttebit och fick nästan kväljningar. Antingen måste den ha varit dålig eller bara VÄLDIGT rökt. Resten kunde jag inte få ner. 
Nu har jag i alla fall smakat alla jag vill smaka. Kan inte riktigt bestämma vilken som vinner i smak. En ska är då i alla fall lika säker som förvånande då jag är fiskälskare, det blir inte lax.


Vi for hem med Pohjanens och sov där efter att ha sett en skräckis.

Tomie-re-birth vet inte riktigt vad jag ska tycka~sådär kanske.



  **************************************************
******

Nästa dag hade jag ones again tur och otur ihopblandat. Mest tur här dock.


Mamma kom tidigt o hämtade oss-vilda protester speciellt från syrran.


Sen skulle vi tydligen förbi lindex-vilda protester från mig.


Jag har hatat

lindex hur länge som helst för att dem har en barn och en tant-kollektion (enligt mig). VEt dom ens vad "ungdom" betyder!? Har till och med fasat för att sponstra dem genom att köpa tex en foundation, men mamma lyckades muta mig med att få nya strumpor att inte sitta i bilen.


Och det var så himla bra för jag har nu en otroligt skitsnygg kjol (SE REKLAMEN PÅ TV DÄR DEN ÄR) och en tröja till det. Förut har jag alltid tyckt att om jag väl lyckats hitta något på denna helvetesaffär så har det när jag kommit in i (förskräckligt-ljus--->) provrummet alltid visat sig att detta plagg var till för såna som typ fött barn 8 gånger om där allt är hängit och med breda lår för att inte tala om rumpan typ (kanske normala människor men på mej ser det ut så). Jag provade några andra kläder och där var det som det brukar men inte på dessa. mamma bjöd :D + sockor dessutom.


**************************************************
*


Idag bara otur, missade bussen till skolan. Första gången i världshistorien jag får frånvaro på sådär bara tror jag-.- tog en senare

Eller jag skojjade, lite tur här med iform av en buss hem redan 13.45 som värsta fredagen.


Nej nu måste miss Bell ta sig i kragenuringningen och börja plugga.

Av Izabella - 25 mars 2008 16:52

YouTube-freaket just nu assså. Kärlek till Björn! Nu vet ni.

Av Izabella - 25 mars 2008 16:10

Valparna igår-det finns inge sötare jag lovar:D När vi kom välkommnades vi av åtta svarta små sötnosar med ivrigt viftande svansar så det syntes att det fanns flatcoatblod i dem, även om  dom annars mest var små tjockisar.



Flis å den trötta åttabarnsmamman


Det var en tik som jag fastnade speciellt för, den omärkta, hon kröp upp i min famn bara efter ett tag när vi varit där-och somnade<3


M A T




Av Izabella - 20 mars 2008 20:22

Jag vet att ni säkert har lust att kräkas på mej för att jag upptaterar typ lika sällan som mina snillevänner får annat än MVG på matteproven, ni blir besvikna varje gång ni klickar upp den här sk bloggen. Har hon skrivit idag då?-nähä-klicka ner. Tillslut blir det så slentrian så man klickar upp sidan och ner igen utan att titta. Men jag hatar den och det är därför jag aldrig skriver. Ska skaffa ny sen när jag blivit med hund! tills dess vill jag ha den här kvar iaf för att kunna skriva om jag verkligen vill.. '_'


Dom är förresten 3 veckor nu och har börjat skutta utanför lådan och äta köttfärs;P villditvillditvillditvillditvillditvillditvillditv
illditvilldit, snälla pappa!?


så nu vet ni allihop.


Om ni inte ser på Vänner måste ni ju vara losers.. Haha nämen då var i alla fall jag det i flera år då jag verkligen inte kunde fatta vad som gjorde att den är typ världens största serie genom tiderna.. NU är jag bara fast asså ;P (repriis) seego som jag är. nästan deja vu med Grey's anatomy to hoho. Har nämligen haft tid att se lite mer T V nu är typ tiden i 9:an då jag kollade typ några minuter medan jag borstade tänderna när det var som värstxD Detta för att jag förra terminen tog det helt ultimata beslutet att plocka bort matte C och fysik B ur schemat (kemi B oxå) Det beslutet har jag a l d r i g, och kommer förhoppningsvis a l d r i g, att ångra. Eller ja tid och tid har jag väll inte egentligen förrän jag gjort alla förbannade fucking skit rester jag dragit på mig under det här eländiga piss-skolår. Jag orkar inte, men jag måste orka. sen när jag orkat kommer friheten då jag kan njuta på riktigt av sovmornar och håltimmar. Jag måste  ju göra denna sista kraftansträngning, jag måste klara det.-


Hörde att dom dissade Andra avenyn på radion, har aldrig sett den sj men enligt angeliga ska den vara bra. när och vilken kanal? kan ju testa.


Har märkt att jag börjat hämta mig lite från den enorma energi oxh humördip jag har haft större delen av vintern, Har kännt mig som en död fisk. Även om det mesta har varit innom mig, dolt bakom en ständigt glad röst och bakom väggar på natten har jag märkt att det faktiskt syns utanpå också. Så enormt sliten. Kan inte komma ihåg när jag var såhär blek sist. Skånesolen höll i sig en liten bit in på förra terminen, men nu, herregud. Jag ser ut som en medelvitsvenssonmedsvarthår. Inte alls jag. Har som inte orkat bry mig om nånting.(betygen vet dom flesta redan). Har mkt oftare bara haft nån skittröja eller inga SMYCKEN<vilket jag trodde var omöjligt. Enorm utväxt, Inga naglar, Inga muskler & kondis (även om det blev knappt med träning förra vintern också). Det känns inte alls som jag när jag tittar mig i spegeln. Är som ett tomt skal utan vilja, utan motivation. Jag tycker inte att jag ser något liv i dom där trötta ögonen som stirrar tillbaka. Så jag hoppas det går uppåt-Jag vill bli jag igen. Store Sol hjälp mig, Jag litar på dig. och jag litar på min valp. 

                 

Pappa känner fadern till den pojke som föll 11 m i kulturens hus här om dan- fattar inte hur det gick till. Har ni läst tidningen?


Av Izabella - 2 mars 2008 16:18

DOM ÄR HÄR!!! valparna har fötts :D:D:D redan i onsdagsnatten helt utan att jag visste om det. Nu idag gick jag in o kolla för säkerhets skull och blev så chockad när jag möttes av "Valpar födda 27/2 2008". 3 hanhundar och 5 tikar! Så jag ringde, precis som vi kommit överens om. Och hon sa att allt hade gått så bra och nog blir det en liten tjeja till dig också, till MIG!!!


det finne en liten puppie där ute som är min:D


Skuttade runt i hela huset som ett litet barn när första snön kommer

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards