mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2007

Av Izabella - 29 november 2007 13:58

Trött? precis som fanny och gabbi just konstaterade så blir man trött av att sitta vid datorn och göra oitressanta saker. Mikrobiologiska termer och flera sidor med brödtext om matsmältningen hos hundar och katter får ögonen att desperat be om stängning och texen att bli suddig. Det är ju inte det som jag vill läsa om, fast naturligt vis så fuskar jag ju lite och smygtittar ibland (eller ganska mycket) på andra sidor... annars skulle jag väll somna. 

Av Izabella - 28 november 2007 19:57

En telefonförsäljare ringde just, en av de personer man hatar för stunden utan att känna dem.. Jag tycker faktiskt lite synd om dem som förmodligen inte har något bättre jobb än att dag efter dag sitta med en lur upptryckt i örat och höra att ingen är intresserad, inte intressant, inte inresserad..inte..det måste tära på ens jobblust en hel del. Eller ännu värre de som bara slänger på luren.


Kanske är där jag slutar?


Jag har kommit hem sent idag efter att ha räknat tal utan synbar lösning, jagat bussar som inte kom och och tillslut insett att allt bara blir värre. Från en vag aning på den första bussen av de fyra jag åkte idag. Inte ens något så pålitligt som luciatåget verkar särkilt bra nuförtiden. Och allt går i hundratio, minst. Nu är det snart jul igen. ibland vill jag liksom att det ska gå fort och ibland sakta. Hela livet känns som ett enda telefonförsäljarjobb. Just nu kan det gärna fortsätta som det gör och gå OS-löpar-snabbt fram till jullovet som borde sega sig fram som att pulsa i snö.


Hur som helst så är jag trött och försöker ignorera känslan av besvikelse. På mig själv. Jag har som mål i skolan att alltid göra mitt bästa, men idag. Jag tycker inte om känslan att inte räcka till. Trying is not good enough. You have to have someting from the start.


Jag har kämpat och kämpat mig till toppen på högstadiet. och nu är botten nådd, i matematikens underbara värld. Eller vad sägar du Norman? hursom helst ska mitt lönlösa försökande snart vara över. För för en gångs skull ska jag ge upp. För min egen skull ska jag lägga mig framför ditt tåg. Jobba med naturen i stället för mot strömmen. Jag kommer gå som en blandning av samhälls, djur och någon hälsa-linje. Men annat vorde ju egentilgen helt stilrent korkat. Gör inte sånt som du kanske möjligtvis någon gång kommer att behöva. Spara inte saker av samma typ heller.


Jag måste bara klara de ett och ett halvt år som är kvar och sedan ska ännu ett nytt kapitel i sagan om den här själsligt hemlösa flickans liv ta sin början. 

Kanske i England.

Av Izabella - 26 november 2007 22:17

Det pratas mycket om hundar nu, eller alltid menar jag, det känns inte så lönt att ta upp mycket om min lilla Sirigumma. Ni hundmänniskor skulle aldrig förstå, kontakten vi har behöver inga viftande svansar, inga agillityrundor. No "willing to please" The connection we have is without words, beyond the external world. It`s deep feling of love without clear signs for anyone else. The feeling of being loved without needs.


Är glad att vi skffade katt först och väntade med hund, annars hade jag aldrig träffat dig. Den underbaraste skapelse med päls på jorden i mina ögon. Jag älskar dig.


Jag är en både-och-are :) Det är en helt annan känsla att ha att göra med en katt och en hund, men jag tycker om dem båda. Det gäller bara att utgå från vad man kan förvänta sig. Dem går egentligen inte att gämföra, förutom hur mycket man tycker om dem. Våra älskade fyrfota vänner.


 

Drömmen just nu är en flatcoated retriever att jobba med. Det kan man inte göra med ett självständigt kattdjur. När jag blir äldre vill jag ha en bengal/siames. Älska djur<3 Älska Siri<3



Vill helst inte ha kommentarer om vad som är bäst, då jag vet att alla tycker olika. Andra går däremot bra ;)


Vadfan katt och hundmänniskor, det finns både-och-are också, tänk på det :D

Av Izabella - 26 november 2007 22:00

I helgen har jag obloggat och opluggat. Det beror på att det har kommit släkt hit och vi har haft det så trevligt och ätit så gott. Vi har oxå bowlat *vann!* (inte av alla då men i mitt "lag"). Goda skratt och god mat är bland det bästa som finns.   


Mögelost + Pepparkaka = Sant

Av Izabella - 21 november 2007 23:23

Jag sitter uppe och pluggar som en tok. Duktig och inte duktig på samma gång. Men jag tänker på annat. Jag vill gå och göra annat, men jag hinner inte, har inte hunnit med min passion idag som jag hade planerat. Det var alldeles för länge sen nu. Jag vill bli bra, jag vill kunna det där. Jag vill. jag ska. Någon gång.

Dumma historia som ska va inne på fredag. Jag måste kanske gå och sova.


LEV I NUET                                     lev i naturen            lev i själen

                 


 Den andra passionen har ju fått utrymme i badhuset den senste tiden, men nu kan inte yoga-mattan stå och damma mer. Det vill jag inte i alla fall. Båda måste få utrymme och kunna utvecklas, Måste göra det som skulle gjorts idag igår. Ja ! Eller den dumma historian kvarstår, men får försöka. Allt handlar om prionriteringar. Och balans. Fast jag anser nog att hälsan är viktig. Ibland får väll skolan acceptera det. det blir ju bättre resultat i längden, det märker jag ju faktiskt ibland. Kanske, men nu får jag ge mig.


"Du kan ha många bollar i luften, bara du inte håller i alla på samma gång"  

Av Izabella - 21 november 2007 23:15

 

Vi är stolta att kunna presentera ett första International Yoga Event den 15-16 september 2007 på Foresta Hotel i Stockholm. Samlade under ett tak kommer välkända internationella yogalärare och flera av de mest namnkunniga i Sverige att introducera eller fördjupa deltagarna in i yogans underbara värld. Med ett kvalitativt utbud om drygt 40 yogapass och inspirerande seminarier, meditationer, hälsosam lunch, utställare som representerar en yogisk livsstil och ayurvedabehandlingar blir helgen inspirerande för både kropp och själ.

Av Izabella - 20 november 2007 22:09

Asså FFFFAAAAANNNNNN!!!!! mej oj det är inte ofta bella svär, tänker ni nu. men jag är så JÄVLA sur på våran FUCKING data just nu. den JÄVELN raderade vad jag srivit!!! den sparade inte vad jag skrivit inte ett JÄVLA SKIT! Den vill att jag ska få ig. Jag hatar den just nu och överreagerar som FAN. Jag vet. Stackars gabbi säger jag bara.

*

Av Izabella - 18 november 2007 14:48

Idag när jag vaknade trodde jag inte på det klockan visade när jag tittade på den. Jag hade nämligen ställt mobilen på åtta igår för att jag ville hinna yoga lite innan dem andra vaknade, och samtidigt vänja kroppen och inte minst hjärnan på att vakna lite tidigare i alla fall, efter tre veckor då jag oftast har gått upp vid åtta halv nio eller nått sånt, och igår vid tio. Det misslyckades på något konstigt sätt, jag var ju vaken, skulle precis gå upp och någonstans där imellan lyckades jag somna om.

Och när vaknar jag då? - klockan elva.


Ska som sagt bli väldigt intressant att se hur jag ska lyckas masa mig upp typ sex timmar tidigare imorgon.


Jag och pappa och flis har varit ute på skogsvandring idag, det var så fint väder. Vi hittade en fin gren som vi ska ha till det fågelbord som pappa ägnade nästan hela gårdagen åt att bygga. Det är ett rött vita detaljer och det ska vi fylla med solrosfrön, hampfrön och annat för att locka de små hungriga liven i vinter. Som varje år. Flis håller på att spela den här "i`m dreaming of i white christmas" på gitarren hela tiden. Nu börjar jag på allvar redan få lite vinter och jul-känsla.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards