mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2007

Av Izabella - 5 november 2007 22:48

Det har varit en bra helg med min älskade familj och god mat och massa till. Stjärnor bland annat. Jo det är nämligen så att jag har noterat att det alltid är extremt stjärnklart på Halloween :) När jag står utanför stugan och tittar upp mot stjärnorna så känner jag mig trygg på nått sätt. Så är det ofta när jag ser stjärnorna. Jag älskar det, så vackert.


Nu är den första dagen på praktik på djurmagazinet avklarad. Var inte svårt inte krångligt inte tungt inte särskilt tröttsamt, men tråkigt. Liksom alla andra jobb. Jag fattar inte hur jag ska överleva flera år inom samma yrke på samma arbetsplats i framtiden, för jag känner som gabbi ju, jag blir less efter lunch på alla jobb. Så är det bara.


Min handledare är en före detta granare, det är ju ganska kul. Man får ta med sin vovve på det jobbet och det är en massa stora hundburar i korridoren till kontoret och fikarummet :P det är en annan tjej där som har en amstaff. Jag har aldrig riktigt gillat dem hundarna, men, den är faktiskt riktigt charmig hihi ;P den ser så rolig ut med alla dedär musklerna på en så liten kropp, ser ut som en styrketräningsnarkoman! chefen är ganska sur, eller hon ser i alla fall aldrig glad ut, inte så att jag kan se det i alla fall.Jag lyckades få så att jag får gå hem vid 18 ist för 19 om jag bara har en halvtimmas lunch o typ noll rast. Det är i alla fall bättre. Fast idag gick jag hem halv sju för jag höll på att montera en sånt där megastort kattklätterträd och jag hatar att lämna jobb halvfärdiga.


Det var en himla äckelgubbe som kom in o sa att han ville lämna tillbaka en kanin för att den var agressiv. Den var svart och så liten att man kunde hålla den i en hand, så gullig o snäll. Den hade ett litet sår på ryggen. Stackars liten, gubben stank ju sprit. Jag fick i alla fall ta hand om henne *swEEt*


Nu i alla fall ska jag gå o sova. Trött trött så trött och redan less på jobbet

Av Izabella - 2 november 2007 17:51

Hejsan alla! Jag ska fara till stugan nu med min kära familj och ha det mysigt så bloggen kommer att vara vilande den här helgen så ni vet, det är ingen idé att kika efter uppdateringar :P

Sedan sist men inte minst, från mig alla till er alla, en riktigt;


Happy Halloween!!!


hehe

Av Izabella - 1 november 2007 23:26

Nu har mikaela farit hem, buhuu.. ;/ men det var kul så länge det varade iaf. Vi har ju så mycket o prata om när vi så sällan träffas, så det blir liksom aldrig tyst.


- Finska korvar utan nånting på! hahha uuurch ja det kan misstolkas ><


Vi har vart på bio ikväll och sett på 1408 (titta vad bra sifferminne jag har, kom ju faktiskt ihåg namnet, haha NOT, dem nämde det typ 1000 ggr i filmen ju). Det var meningen att det skulle vara en thriller/skräck film men det var typ bara skräck ju. Den var som lite bra, men ganska överdriven. Det är ju ioförsig bra på ett sätt för då blir det inte så verkligt och då vågar man den närmaste tiden ändå gå ute när det är mörkt vilket jag brukar ha svårt för om nyss har sett en verkligt läskig skräckis, och man drömmer inte så mycket mardömmar. I början ver den dock ganska så hårresande, har ju aldrig sagt att jag skulle vilja checka in på det hotellrummet..


Ett tag kunde jag dock bara koncentrera mig på killen som satt brevid mej för han höll liksom på o flörta med mig hela tiden x) han sneglade på mig från sidan och satte hela tiden sin arm så att den tog i min på armstödet, när jag tog bort den för att t ex. ta från min STORA popkorn (som var lite väl stor, åt typ en trejedel, hade ju liksom räknat med att mic och jonte skulle ta lite iaf), och sen stoppade tillbaka armen på stödet så kom han där igen, och sådär höll det på. Det var ju inte så att det var så mycket fel på killen i fråga annars, men han var nog inte riktigt min stil tror jag, haha vi hade innan filmen hört han prata med kompisen som satt brevid ganska mycket bland annat om att han hade problems med flickvännen *jajja vi tar väll tjejen här brevid då som sällskap tills filmen är slut iaf* ---


Håå mikki jag försökte ju, men det gick dåligt. Tur att du överlevde iaf ><


Det var lite kul när vi skulle ta bussen hem, för när vi kom där så kom det en buss direkt innan vi ens hunnit fram och jag bara, -men titta det är ju nian, kom! men mic tyckte att vi ju inte hade så bråttom ändå, och båda tänkte att vi lika gärna kunde vänta typ en kvart när vi tänkte att nästa buss skulle gå, men när vi kom fram innom synhåll till tavlan så visade det sig att linje 9 går om 58 minuter. Snacka om losers o.O så vi följde jonte till busshållplatsen i stället.


För er som undrar så är inte jonte min pojkvän och inte min framtida heller, så blev det icke, utan mikaelas kompis :P


Och jag är olydig så olydig, eller hur kusse?


Jajja om man skulle släpa sig till sängs kanske, godnatt alla små vänner, PUSS och KRAM till vissa små vänner och till min x-tra lilla vän Siri en x-tra puss!

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards