mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under januari 2011

Av Izabella - 30 januari 2011 16:36


Hej!

Igår blev det en bra dag, hann träffa alla mina familjer ;)

Tacos var gott och jag och älskling fick ta igen lite till på egen hand, mys!

Idag har det varit en sådan där slö-söndag som det brukar, jag har bland annat stekt plättar.


För er som inte vet det så har vi tänkt skaffa en liten kattunge hit till oss.

Det känns jättekul och spännande och jag letar varje dag efter vår nya familjemedlem. Jag har ju redan 7-åriga Siri tillsammans med Mamma, pappa och flisan men hon henne träffar jag bara när jag kommer dit ju.

Vi har inte bestämt helt om det blir en raskatt eller en liten blandis men det lutar åt huskatt.


      


Kände att jag behövde fräscha upp mina kattkunskaper, och sedan har jag aldrig haft innekatt förut (vilket den kommer att vara åtminstone till en början), så köpte dessa:



Eller okej, lite för Antons skull var det ju, han måste också veta lite om vem som ska flytta in till oss!


  

Av Izabella - 29 januari 2011 11:19


God Lördag på er alla!


Idag sitter jag i ett snöigt landskap och skriver.


Igår träffade jag Linnéa som är på samma plats som mig i livet just nu. Vi vet inte riktigt vad vi vill med allt, men det löser sig nog snart. I alla fall så blev det lunchbuffé på Baan thai. Stan en sväng och tillsist gick jag med flisan och tessan för att hämta mat och åka till byn. Jag tog jag en jättegod laxsallad från salladsbaren då jag ver mer sugen på det än sushi. Senare på kvällen såg vi Remember me, bra men sorglig. Man inser hur bra man har det!


Nu sitter jag och väntar på att min man ska komma och hämta mig och vi ska till kallkällan och äta. Ovanligt: nej! Mysigt: Ja!

Nu kom Maija och Rolle :D



  

Av Izabella - 28 januari 2011 09:25


Freeedaaag!!

 

Äntligen   

Fast idag åker min man på jobb-kickOff så jag har halva helgen för mig själv, men det är bra att kunna vara ifrån varandra lite ibland.


  


Dagen ser ut som följer:


Se Snabba Cash helt för mig själv, måste in snart till hemmakväll.


Till stan och luncha med Linnéa, skicka paket på posten, lämna filmer.


Träffa Felicia och Tessa för en sväg bland klädaffärer och sedan Ica för cider, gottis mm, sist men inte minst sushi bar för att köpa med oss lite middag inna vi åker till byn och har fredagsmys!

  


Av Izabella - 27 januari 2011 15:50

         Såhär ser jag ut idag, . Byxorna är som jeans fast helt mjuka och stora från HMs vår, prefekt att ha hemma istället för mjukisar.


Planerna för kvällen är att laga köttfärs och spagetti, om min pojke vill komma hem från gymmet i en bra tid. Sedan ska även världens bästa Emma komma hit verkar det som!


Maby you're reason why all the doors are closed

So you could open one that leads you to the perfect road

Like a lightning bolt, your heart will blow

And when it's time, you'll know


   

Av Izabella - 27 januari 2011 08:10


Hej på er och torsdagen.

Jag känner mig fortfarande förvirrad men anyway,

igår blev det en styligrunda med Gabbi och vi hittade massor av nya kläder till henne, hon ska vara borta 4 mån så det var välbehövligt.


Senare på kvällen, vid nio åkte vi in och såg denna film:



Jag tyckte faktiskt att den var rätt hyffsad.

Gillade verkligen Johnny depp, det kanske bidrog till saken;)


  



Av Izabella - 26 januari 2011 11:16


Ja, det är vad jag funderar på. Igen, som så många gåner förut så känner jag mig splittrad och kluven. Jag vill så mycket och samtidigt inget nog mycket.


Yrkestest på skoj


Ett annat:


Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


http://se.41q.com/



  


Jag har verkligen ingen aning just nu. Såhär suddig känner jag mig.

Det är ännu svårare att hitta motivationen då.

Om någon undrar varför jag verkar så frånvarande så är det en av anledningarna. Vad ska jag göra?


  

Av Izabella - 26 januari 2011 09:24

 sometimes things are not what they look like

The opposite of what everybody expects.

 

Somethimes I just fall apart.

  



  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards