mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under januari 2011

Av Izabella - 19 januari 2011 20:35


Det är underbart att komma igång med träning efter att man haft ett upphåll som nu pga sjukdom men samtidigt känner jag hur både musklerna och konditionen rasat. Tänk om man bara kunde beställa tex Jennifers kropp ? ;)


Eller Shakiras hihi. Kurvor I like.

Men nu måste jag börja köra mina fyra-fem pass i veckan igen, kanske blir fler modelljobb?


You're on the frontline
Everyone's watching
You know it's serious
We're getting closer
This isnt over

The pressure is on
You feel it
But you've got it all
Believe it

When you fall get up
Oh oh...
And if you fall get up
Oh oh...


  

Av Izabella - 19 januari 2011 20:13


Hej på er!


Idag har jag varit till tandläkaren, så ingen skola. Hade inga hål och bara fina tänder :) Billigaste föräkringen tecknades! Kul också att det var en ny 24-årig (ja det var han noga med att påpeka) tandhygienist som gillade sin nya patient liite väl mycket kanske? smickrad hursomhelst hihi ;)


Sedan blev det att åka vidare mot staden och möta upp min Emma för vår vanliga pratstund över en cappuccino och chokladboll.


Väl hemma har jag lagat en ny rätt som jag hittat på själv. Foliepaket innehållande laxfilé, mandelpotatis, dill, citron, tomat, rädisor, morot mm.

Mycket bra blev det så jag är grymt nöjd!


Världens finaste syster var här också :)


  

Av Izabella - 18 januari 2011 18:46


Det var världens roligaste eftermiddag då jag åkte in en snabbis" till stan och sprang på Linnéa. Tänk om man kunde beställa dig sådär enbart genom tanke oftare?


Önskeplagg från Hm, som inte åkte med hem idag:



Detta åkte dock ner i magen!


Det var tur att jag i alla fall inte följde med till Nordpoolen idag, hade inte velat visa mig i bikini nu..Ps. vilket skrivhumör jag är på idag då!


  

Nej

Av Izabella - 18 januari 2011 18:30


Engla skrev ett inlägg idag som jag känner igen mig såå mycket i, det är ju som om jag skrivit det. Detta är vad jag alltid tävlar med mig själv i!


Att vara snäll och försöka göra andra lyckliga är en mycket fina egenskaper, men när det går för långt kan man vara illa ute med sitt eget mående. Det vet jag! Det är vad min drake på axeln står för, att ha respekt för sig själv.


Du är viktigast i ditt liv! 

 

Om man inte har respekt för sig själv och tänker mer på hur andra mår så gynnar man inte ens de andra till slut, vilket var målet från början eftersom man "tappar sig själv" istället eller kanske blir deprimerad. Hur ska man heller veta vem som är ens riktiga vänner om man inte vågar säga nej till dem?


Jag bestämde mig för något år sedan, att verkligen göra något åt det här, annars vet jag inte var jag hade slutat. Nu mår jag bättre! Men jag har en lång väg kvar i alla fall, fortfarande tar ångesten över ibland och jag glömmer mig själv. Alla har något de måste jobba på, detta är mitt.


Ni alla vänner och familj, ta inte illa upp om jag säger att jag inte har lust att träffas. Det är nästan aldrig personligt, utan det handlar om att jag inte har tid eller verkligen inte har lust att göra något.


Jag har skolan, träningen, matlagningen (plus annat som hänger ihop med livet i lägenheten), 3 hela familjer + en egen sambo och en massamassa vänner. 

Detta är jag otroligt glad för men det gör det svårt att hinna med alla lika mycket eller så mycket som jag vill.


Dessutom är det kanske värre än vanligt nu, även om jag till och med har mindre att göra eftersom 2010 var ett jobbigt år på många sätt, deppigheten och den enorma tröttheten som gjort att jag orkat mindre än vanligt kanske släpper sitt grepp snart men jag har även en inre stress och oro vilket gör att jag behöver jobba med mig själv mycket och absolut inte ta på mig mer än jag gör. Då vet jag också hur jag kommer att må. Därför säger jag just nu kanske nej mer än jag måste annars, ni får helt enkelt förså det.


Tänk på er själva alla där ute! Kramar på er!

..många långa inlägg idag ;)

 

  

Av Izabella - 18 januari 2011 17:57


Alltså det här verkar ju helt knäpp, att vi skulle byta stjärntecken?

Eftersom det skett förändringar i jordens axel.

Det borde ju vara så att alla som föds nu får dessa nya, det är ju i vilket tecken man har fötts som räknas. Jag är verkligen som en kräfta och jag vet många andra som verkligen passar på sina tecken.

Nu är jag ingen sådan som tror på dagshoroskop mm men jag vill tro att det ligger lite sanning i hur man är som person.



Kräfta:

- Känslig mot överkänslig

- Intuivit

- Familjen viktig, Släktkär

- Stort trygghetsbehov

- "Pysslig", konstnärsdrag

- Intresse för kokkonsten

- Romantiker

- Bra minne

- Växlande sinnesstämningar

- Stor lyhördhet för andras behov och stämningar

- Kritikkänslig

- Oroar sig för mycket

- Människokännare


Det är sjukt hur mycket kräfta jag är!


en av de bästa sidorna med teckenbeskrivningar


  


Av Izabella - 18 januari 2011 08:46


God morgon!

 

Jag vaknade till Sjukhuset på tv. Brukar se det ibland, då jag tycker att det är intressant, visionen är ju att själv jobba med människor. Kanske inte på ett sjukhus, men vi får se. Sjukvård är också väldigt roligt, jag har ju i och för sig bara testat jobba på ett djursjukhus men det handlar om samma grejer ändå. Sådant jag fick fixa själv där var enklare saker som dropp, blodprov, narkos, assistera op, ta hand om sår, tandsten, hjälpa till med kejsarsnitt på katt :) mm.mm. Kan tänka mig att det skulle vara kul när det handlar om människor också, fast svårare psykiskt. Det blir som närmare en själv på något sätt.



Något av det största  intresset vad det gäller människor är ju barn, och små barn är ju såklart det hjärtat slår mest för. De måste få överleva. Nu handlade det på sjukhuset om Neonatal, och det skulle nog vara väldigt motiverande att jobba där med att vårda och rädda nyfödda. Fast väldigt tungt också, en som jobbade där sa att hon inte hade egna barn för att hon hade blivit avskräckt...

Barnmorska skulle vara intressant också, som jag funderade på ett tag förut. Att hjälpa barn som ännu är i magen och deras mammor innan eller på förlossningen. Då hoppas man verkligen att allt ska gå rätt till, det måste även fast det är påfrestande, vara grymt spännande att varje dag jobba med  liv och död så nära inpå.


  

Av Izabella - 17 januari 2011 19:37



You think I'm pretty
Without any make-up on
You think I'm funny


Let's go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance until we die
You and I
We'll be young forever



  

Av Izabella - 17 januari 2011 19:01


God middag! Jag snörde precis ihop en snabb kyckligsallad som vi mumsat på efter att jag kom hem. Nu väntar teét.


Idag har det varit en lång dag. De nya ämnena känns främmande och ganska tråkiga om jag ska vara ärlig. Idéhistoria och Vetenskapsteori, ibland undrar man vad av det som har något med psykologi att göra hehe...men nåja, nu ska jag bara ha världens skönaste kväll, hoppas ni också har det!

  

  


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards