mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under januari 2011

Av Izabella - 26 januari 2011 07:23


God morgon!


Idag är det en kall onsdag. Undrar om jag ska ta bussen istället för att gå. Har dock upptäckt att jag då måste åka till stan och sen ta en därifrån, annars måste jag åka om 20 min och det hinner jag inte hehe. Och vem vill vänta på skolan över två timmar?


Igår skulle jag och massor av vänner och andra på lasergame och efter att vi missat avfarten två gånger så hittade vi dit, till spökslottet i skogen typ.

Askul var det i alla fall!!


Vi vann  !


Nu ska jag göra iordning lite frukost. Det blir fruktsallad, smörgås och   


UPDATE:

       

Jag idag


  

Av Izabella - 25 januari 2011 14:09

Dagen idag började med en oplanerad sovmorgon. O0ps! Men igen idé att hetsa upp sig. Jag fick istället för att hinna till föreläsningen ta en solig promenad till affären och hämta ut mitt paket med böcker, och ett från HM.

Sedan har jag provläst lite i dessa nya:

    


Skorna härifrån låg bland annat i HMpaketet och passade perfekt:) så fina!

Min grej i sommar är nog kilklack i färg! Allt annat jag beställt satt också som en smäck. Nöjd minst sagt.


Jag har rensat ur och fixat en vår/sommarlåda i garderoben!

Den innehåller nya och gamla kläder, skor och acessoarer som jag ska ta fram direkt vårsolen blir lite varmare. Fick idén då nya HM katalogen ramlade ner i brevlådan!

  


Lite smakprov:


       

  

Ovanför hänger klänningar som väntar på att användas, vissa har jag kvar med prislappen på från förra året eftersom det var så lite klänningsdagar vädermässigt...  


Nu ska jag börja göra något vettigt igen, pausen är slut.

Ska fixa ihop en sallad bland annt och lite senare ska jag bli upphämtad för lasergame i boden med massor av folk!

  

Av Izabella - 24 januari 2011 21:51


Hej på er! Har inte hunnit blogga på hela dagen, men har varit i skolan och inte förstått ett ord ungefär, sedan stan med syster och sist men inte minst tog vi bussen hem till byn där det blev lasagne och lite familjemys. Älskar att komma dit då och då som en paus från allt, känns ju som på landet.


  

Kissemisse S<3 tittar alltid ut


Imorgon börjar jag relativt tidigt med vetenskapsteori, får se om det känns bättre då!  God natt...



  


Av Izabella - 23 januari 2011 17:59


Hej igen. Har ni haft en bra söndag hittils?Vår har varit riktigt bra och fast jag hade så ont i huvudet på förmiddagen så jag undrade om jag verkligen vill följa med och äta, men den släppte efter andra omgången panodil.


Åt en god egenkomponerad "kycklinglåda" med rotfrukter. Kladdkaka till efterrätt! Pratade massa, haha när det kommer in på djur kan jag verkligen inte inte disskutera, fortfarande ett brinnande ämne och jag saknar varje dag att ha något att ta hand om själv. Kanske är dags snart igen?


  


Inte för hund dock, men jag saknar denna tjej varje dag!


Ett och ett halvt år fick vi tillsammans min fina Lava bebis, men jag älskar dig hela livet.


  


Av Izabella - 23 januari 2011 14:34

dagens också! även om jag är osminkad och trött idag :) vill inte bryta trenden.



Byxdress Bikbok

Spetslinne Gina

Leggins H&M

Armband massa olika, tex indiska, Åhléns

Örhängen nya från ur och penn


Nu ska vi sticka!

  

  

Av Izabella - 23 januari 2011 14:09


Jag gillar att shoppa även fast det är på IcaMaxi hihi:)

Mamma och pappa handlade samtidigt som oss så vi träffades, samma sak förra veckan haha.


 

Fick med mig sockar för 10 kr st.

Min favorithylla i kylen är välfulld igen;)

  

Oprovad choklad och halls (för att jag alltid har ont i halsen)

     

  

Målade naglarna medan jag tittade på Systrar i jeans nyss. Detta nagellack är super:

Tipparna i en ljusare rosa från Depend. Överlacket också Depend.


Snart åker vi iväg på lunch/middag. kram!


  

Av Izabella - 22 januari 2011 16:58

Hej Lördag!


Gissa vad jag har gjort idag?

  


...vilken utsikt va? Slaaaalooom!!!

    


Med flisan och tessan i backen

          

         


Vi hade världens finaste väder så det var härligt att skingra tankarna på skidorna i några timmar. Dock är tekniken usel så här första åken.


Denna dag blev betydligt bättre än jag trodde.


Hoppas ni haft en bra lördag!

  


Av Izabella - 22 januari 2011 10:01

Lördag.

Den här morgonen började inte så bra. Fast det kanske inte är så kontigt om natten inte heller var det.



I always mess things up. You know that but you still want me  

Help me help myself so I can help us.

 

Love is friendship set on fire.

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards