mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2009

Av Izabella - 31 mars 2009 14:39

Trötttrötttrötttrötttrötttrötttttt är jag. Sov på engelskan. Det är gabbi tydligen också för hon sov på svenskan.


Nu är det ett till extrainsatt svenskapass snart och sen ska jag till affären.


Det är egentligen ganska sjukt hur mycket jag längtar till helgerna, det är inte normal längtan utan det gör att jag i princip aldrig befinner mig i nuet. Vad jag än gör är tankarna någon annanstans. Fast så är det iof nästan alltid och har alltid varit, thinker as I am. Nu är det iaf onsdag för mig. 


Jag gör en emmi nu för jag slukar också den där dumma boken när jag egentligen borde göra annat. Tur att det finns 3 till:)

*vampyrer är fascinerande*

Av Izabella - 27 mars 2009 13:30

Kom just och tänka på den här sköna låten ;D tkr den är vårig oxå.

Av Izabella - 26 mars 2009 09:58

Så sjukt sugen jag är på att lyssna på dem just nu


Hoppas ingen är hemma när jag kommer, spela högt^^



You can take away my wings
Because I will never be an angel
You can take away my dreams
I just have one, it's about loving the enemy

You can take away my pride
I don't need it in this forgotten town
You can take away my soul
Forever and always it will be the unknown

(How can I be mad at you)
(When you don't even exist?)
No one hears when I cry
Would you care if I died?
Failing point is so near
Is it your fault or is it my mind?

Speak your mind, speak your mind or live on with the lie
Av Izabella - 24 mars 2009 14:37


No matter how hard it seems

No matter the troubles

You belong to me

And I to you babe

There's no doubt about it                                                

        

And I love you

 

[C'mon, c'mon Let's love, Eric Gadd]

Av Izabella - 23 mars 2009 20:01

men alltså gör det bara då, jag orkar inte med allt segande..


Better for everyone

Av Izabella - 23 mars 2009 12:26

Till och med när jag är sjuk flödar kreativiteten i köket! ;) haha nej men jag brukar ständigt komma på nya recept på goda luncher, här är receptet på dagens macka som blev en hit:

  • Ta två skogaholm varsågod (lingongrova eller annat grovt bröd i liknande str) och rosta så dem blir crispiga.
  • Bre ett tjockt lager turkisk yoghurt på
  • koka ett ägg 6 min och skiva på
  • ta två skinkskivor (eller tex. kalkon)
  • skiva två soltorkade tomater (på burk) och lägg på
  • ta en halv röd paprika och skiva på
  • Ev: ta lite färst spenat eller roccola på
  • bre ca 1 tsk sambal oelek på den andra brödskivan (eller efter smak;) och lägg på.

KLART!

 Servera med tex. den här smoothien till:

  • 1-2 dl vaniljyoghurt
  • 1-2 dl mjölk
  • ca 1 dl hallon, vinbär, blåbär eller andra bär

Sedan är den här nyttiga och enkla  lunchen ett faktum :)


Av Izabella - 23 mars 2009 11:14

Det här vill jag hellre skriva än prata om, så nu får ni läsa.

I lördags märkte jag något otroligt äckligt på sidan av magen. Stora tumörer som måste växt fort, som hon klöst på och dem varade. Det var så fruktansvärt äckligt. Jag förstod det direkt. Att det var slutet. Man börjar inte utföra en så stor operation på en sex år gammal kanin. Gick med Lava på en promenad för att rensa tankarna, sen fattade jag ett beslut. Hon fick sluta sina dagar igår.

Här är hon i elevhemmet och får vatten av mig i min mugg


Du var den finaste kaninen

Älskade bara mig

Envis men otroligt snäll och duktig på det mesta.

En enmanskanin :)

För alla andra bara en "surkärring" ;)

Jag som önskade att du skulle få en sista sommar..Samvetet skär i mig, men du hade ett bra liv allt som allt.

Ensam är stark, var måttot

Nu får du skutta på ändlöst gröna ängar utan galler att försöka rymma genom. Kommer minnas dig.

Av Izabella - 20 mars 2009 21:44

Jag har äntligen tagit mig i kragen och lyckats fixa bilderna på hårmodellsvisningen på Elite hotel i höstas. Till alla härliga modeller kan jag bara säga sorry att det tog så länge, men här är dem iaf!


Den långa väntan på sminkningen...

En del av salen vid catwalken där alla frisörer skulle sitta (dem fick varsin påse med lite schwarzkopfstuff i)

Catwalken med TV-skärmar

Färdigfixade gothare

Färdigfixade "countrylife" - are


Här kommer lite vimmel innan visningen

(countrylife)

"Geishan"



(Den "klassiska" gruppen - minns ej vad den kallades)


Sedan var det uppställning...

Sedan mer fix



Look like me?


No longer the girl you used to know..

annan gothare



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards