mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2009

Av Izabella - 20 mars 2009 21:00

Här är vi alla gothare precis innan visningen



Countrylife


De klassiska korta raka frisyrerna



Kaoset precis innan vi ska ut



The boys

Av Izabella - 20 mars 2009 08:51

Har alltså samlat några av mina favoriter i HM's vår och sommarkollektion.



Av Izabella - 19 mars 2009 09:54

I bil i skåne - 07


Helgen...

Är det nån mer som vill hänga med mig och gabbi till stan på lördag? :)

Jag ska bara en sväng och leta en mascara och lite annat men går jag själv är det större chans att andra saker oxå råkar fastna i mina händer innan jag tar mig till kassan;) Jag tror det är nu "nya smedjan" skulle öppna med café och det. Fanny ska kanske med. Angelica?


I övrigt blir det såklart att va med the man<3..och simning (såvida jag är ok i halsen). Sen måste jag verkligen ta tag i jobbsökandet och så skulle jag och fli göra en sak. (skriver detta egentligen för en påminnelse till mig sj).


Fanny: you can always choose toughts,JUST DO IT honey!


inte för att det här är ett viktigt inlägg, men kände bara för att fördriva lite tid, nu ska jag ut med hunden och sen är det klassråd. sen PALT!


Av Izabella - 19 mars 2009 08:06

Jag har ont i halsen..:/ Nu ska vi i alla fall typ gå till kurt i gransalen och räkna på foder. Efter skolan ska jag se the mentalist, plugga.


he rules

känns som ingen inte ser den.

Av Izabella - 15 mars 2009 22:17


Alltså, nu kan man ju inte annat än buga sig för schemagudarna micke och markus.

Jag (som inte har något schema utskrivet pga att jag for hem med ond nacke i trodags på klassrådet) skulle typ nyss, skittött kika in på hemsidan för en snabb koll så jag vet när vi har engelskalektion (och ett arbete ska in) och vad får jag se? JO, har bara hund imorgon och dessutom utan möjlighet att ta med min hund = bortkastat = stannar hemma med Lava istället :D Trodde jag hade fler lektioner. .


Är så pepp inför kåbdalis ska ni veta ;) fast jag fick nyss veta av gabbi att vi får mat där. VA? skolmat i kåbdalis? hoppas dem skämtar eller ngt, vi som planerade att beställa langos ;P

Jag och Lava hade en lysande träningsstund idag med ingångar, fot och annat i vårsolen. Hon är så duktig min flicka<3 sen kom min pojke gående och båda blev nog lika glada (fast Lava är lite tydligare;). Lugn&skön dag i övrigt och igår var det mys hos födelsedagsbarnet med hemmabuffé kina.  


Anyway, nu kommer jag snart antingen börja svamla som fan eller somna så det är bäst att dra sig till sängen tror jag. *Natti natti*

Av Izabella - 14 mars 2009 14:31

oh what a saturday night 


Idag har jag hittils mest tagit det lugnt eftersom jag måste vara hemma med hunden. Kollat på "the hills" weekend (det vill säga hur måna avsnitt efter varandra som helst). Mest slötittat, för jag har ännu inte bestämt mig för vad jag tycker om serien. Den är iaf lite bättre nu än för några timmar sen, har lyckats fatta lite hur allt hänger ihop. Men jag säger bara en sak; Bara för att man råkar bo i los angeles och ha mycket pengar, se bra ut och ha ett toppenjobb behöver allt inte vara så enkelt. RÖRIGT liv kan man ha iaf. Hmm, något slags omdöme får bli: Inte den bästa serie jag följd, men den går att se ibland.


Snart: Ut med hunden, trääna.

Senare: Bus to town - boy

Sist: Kväll med kinamat hos tessa som blir tonåring idag, ´congratz :)


Blir nog inget - 30 festival iaf, jag lägger inte 200 på att se de som ska vara med, sry.


Enjoy the saturday night everyone (har eriks låt i skallen)

Av Izabella - 13 mars 2009 16:33

Sitter här och väntar på älsklingen (sen över ett halvår nu=) och har inte ont någonstans mer så när som på om jag vrider huvudet mycket åt sidan. Skönt att slippa söka läkare.



Fotat av minna den händelserika sommaren 2008


Det gick även bra att simma idag, unnade mig lite bubbelpool och ångbastu också (fast inte så länge eftersom det var typ fem gubbar som okuperade stället nästan hela tiden).

Är gryymmt less på min nuvarande bikini har jag kommit fram till, blir nog att kirra en ny till sommaren, kanske leopard (SNYKKT)! Har också redan lyckats hitta (utan att ens leta), högklackade sandaler och solbrillor jag vill köpa när våren är ett faktum. Problemet är bara min dalande ekonomi, som vanligt;) men man kan ju drömma. Älskar sommarmodet som kommer nu (vet ett angelica dissat det, men inte då jag) så min stil, inte allt då, men mycket. Är tex. happy att de blommiga klänningarna fortfarande är hett (var så dåligt väder förra sommaren och jag har flera jag knappt använt, och det är såå snyggt), djurmönster på kläder, spets, mycket färg, snygga skor och annat fint dominerar också = NÖJD. En annan andledning till att jag just nu tycker om att kolla i kataloger med sommarmode (fråga bara dem andra häri huset, ligger titdningar överallt) är att sommaren känns så nära då. Jag och anton LÄNGTAR dit ska ni veta. Känns som mycket av samtalsämnena slutar med något med sommaren;) Måste bara se till att få jobb..


Jajajajaja just some shit i brist på annat att göra,,,....

Senare kommer nog far med några fulla icaMaxipåsar så jag kan börja med middan. Pasta/tonfisk sallad med avokado, mango och turkisk yoghurt. Låter det gott? Det är det alltid när jag bestämmer maten;)


Nuu kommer the man in my life, så..


OVER AND OUT



Av Izabella - 12 mars 2009 13:56

Så kom jag och Lava nyss HEM. Långt före sambosarna iaf. Fast hade nog hellre stannat kvar, varit på svenskan och engelskan, gjort historiaredovisningen och sen kommit hem sent ikväll..

Det gör för ont att vrida huvudet utan jag måste vrida kroppen från midjan eller flyttta fötterna när jag ska titta åt nått håll. Men har man en vild flatte till hund som man låter leka med sin bästis får man väll skylla sig själv. Det som hände var att dem lekte runt på vägen till skolan(totalt utan koll på omvärden som vanligt), och tumlade plötsligt hårt in i mig, som nästan ramlade och desperat höll balansen när jag kände något som knäckte till i nacken och fick såhär ont. Skolsystern var inte där (såklart) så fick efter att ha genomlidigt mikrobiologin (och inte kunnat koncentrera mig ett dugg) gå och leta reda på idrottsläraren. Ska jag vara ärlig tror jag tillochmed han är bättre på sånt än skolis. Han ordinerade iaf värktabletter, vila (utan hög kudde) och värme om halsen. Man skulle inte börja röra nacken nu utan vänta tills kanske imorgon, annars förvärrar man det kanske. Det är nog en kota som hoppat lite i oläge och förhoppningsvis knäcker den till sig själv, annars ska jag uppsöka läkare. Ni kan ju tänka er att den långa vägen hem med hunden på olika bussar inte var en hit, får dåligt samvete av hur jag fick ryta till Lava flera gånger. Känns åtminstone bättre nu än tidigare:)

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards