mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2010

Av Izabella - 31 mars 2010 20:45


Jobbig dag. Pratade i nästan tre timmar med studievägledaren och kom fram till en massa saker. Jag fick också massor av insikter och alla var inte positiva. Har lite ångest, det är så mycket i mitt liv som inte har blivit och som inte kommer att bli som jag hade tänkt mig. Men det viktigaste är att jag är lycklig, det är mitt livsmål - och jag tror jag vet vad jag ska göra.

Om du inte vet vad du vill är mitt tips att du gör precis som jag och pratar med en riktig studievägledare, förslagsvis på ett universitet. Dessa är inte som de man hade på gymnasiet osv utan gör en riktig utredning och bollar idéer med dig. Det gav mig mycket.



För er som är nyfikna kommer jag nog att söka psykologi, socionom och journalist på LTU i första hand och sedan får vi se var det leder. 


  



Av Izabella - 31 mars 2010 20:36


Det här åt vi till middag. Farligt gott om man tycker om starka ostar som jag gör (inte riktigt A:s mat dock=)


Rigatoni Quattro Formaggi

Gratinerad Rigatoni med fyra ostar, en dröm för ostälskare.

 

Antal portioner: 4

Färdigt på: 20 min

Ingredienser 

400 400 g rigatoni
5 5 dl grädde
1 1 krm grovmalen svartpeppar
1 1 krm salt
75 75 g gorgonzola i 1x1 cm bitar
75 75 g parmesan, riven
75 75 g talleggio i 1x3 cm bitar
75 75 g provolone i 1x3 cm bitar

Tips 

Det går givetvis även utmärkt att tillaga denna rätt i en stor ugnsform!


 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 240 gradig grillvärme.

2. Koka rigatonin enligt anvisningar på paketet.

3. Värm grädden i en stekpanna, vispa ner salt och peppar.

4. Koka upp grädden och låt den reduceras till hälften genom att låta den koka på medelvärme.

5. Blanda ner pastan i grädden. Blanda ner Parmesan och några bitar av Gorgonzola, Talleggio och Provolone, spar lite till gratinering.

6. Rör tills osten smälter.

7. Lägg upp pastan i portionsskålar.

8. Lägg resterande ost utspridd på toppen, toppa med Parmesan.

9. Ställ in i ugnen tills osten smält och blivit gyllenbrun, ca 5 -7 minuter


Receptet kommer från TV4:as Förkväll.

Jag bytte ju dock ut grädden till Imat soja och använde bara de långt lagrade ostarna gorgonsola och parmesan. Detta är inget man äter varje dag kanske, men om man vill lyxa till det i vardagen eller så kan det vara riktig festmat!


  

Av Izabella - 31 mars 2010 10:29





När saker känns lite svåra är det extra bra att ha dig hos mig.

Älskar dig.

  

Av Izabella - 30 mars 2010 21:14


  


Fan också! Glömde bort att Desperat utgick idag.

 

Aja, till något annat - gick just in på Facet och hittade massor av bilder från förra, smått kaotiska visningen.

Det hade inte gjort något att jag var med på så många bilder, om de alla hade varit fina bilder, tycker inte om vad jag ser på de flesta..

Skit samma, här är i alla fall några av Norrbottens härligaste (och snyggaste) människor behind the scenes:


          


Och, tur i alla fall att den där pervo-fotografens bilder inte är med!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨

Till sist vill jag säga

God natt, snart ska jag gå och lägga mig med min tiger, hoppas ni har någon att sova nära ni med. Kom ihåg att uppskatta honom eller henne i så fall, man vet aldrig om man får en morgondag tillsammans.

  

Av Izabella - 30 mars 2010 20:18



Imorgon har jag en bra dag framför mig. Först blir det nog lite jogging och sedan duscha. Vid 12 ska jag träffa Emmi på LTU och ta en catch-up på Café Unik. Efter det har jag möte med en studievägledare (fick tag på henne trots allt) så att jag förhoppningsvis blir lite säkrare på mig framtid. Jag har fått förbereda mig genom att göra ett stort test genom en speciell sida och dessa var yrkena jag bode titta lite extra på, i rätt ordning:


Psykolog

Kiropraktor

Företagssköterska

Kurator

Bibliotekarie

Personlig tränare

Journalist

Författare

Studie/yrkes vägledare

Specialpedagog

Skötare inom psykiatrisk vård

Församligspedagog

Friskvårdskonsulent

Rytmiklärare

Modersmålslärare

Animatör

Frididsledare

Idrottsplatsvaktmästare

Musiklärare

Danspedagog

Familjerådgivare

Naprapat

Distriktsläkare

Disktriktssköterska

Sjukgymnast


Inte direkt förvånad. Varför känns det då så svårt?

  

Av Izabella - 30 mars 2010 14:34


Åt grillad kyckling med nudlar och kokosmjölk till lunch idag. Så gott och så enkelt!


Ta bara nudlar (mina favoriter är äggnudlar från Blue dragon) och koka tills det nästan är klara. Häll ut vattnet och häll istället i kokosmjölk, låt puttra en stund.

Servera med grillad kyckling och blandad sallad.


Eftersom jag inte kan äta gräddiga såser så tycker jag att kokosmjölk är ett bra alternativ. Testa du med, det är nyttigt!


Såhär säger Fredrik Paulún om kokos!


  


Av Izabella - 30 mars 2010 10:18


Har försökt få tag på en studievägledare hela dagen igår och idag typ. Hoppas hon ringer mig snart, måste verkligen boka tid.

Hatar att känna mig så lost när det sista datumet för att bestämma sig bara kommer närmare...Vad ska jag bli?



--------------------------------------------------------------------

Läste en tråkig nyhet. Jag var inte hans kompis men det är ju ändå hemskt att få veta, speciellt när jag känner folk som kände honom. Emmis, prata med mig om du vill!


  

Av Izabella - 28 mars 2010 19:08

Det här är vad jag gör just nu, är för trött för något mer avancerat.


Mintha Shorts SEK 1199, Diesel - NELLY.COMSune Jersey Shorts SEK 149, Vila - NELLY.COMToga Dress SEK 299, Vila - NELLY.COMFiona Dress SEK 749, Motel - NELLY.COMFlower dress SEK 199, Club L - NELLY.COMRosie Dress SEK 229, Club L - NELLY.COM

Button Military Dress SEK 349, Rare Fashion - NELLY.COMAlva Dress SEK 249, Jeane Blush - NELLY.COMFloral Print Tube Dress SEK 399, Rare Fashion - NELLY.COMGoldy Dress SEK 699, Motel - NELLY.COM


Inspiration och vad som står på önskelistan i sommar.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards