mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2010

Av Izabella - 28 mars 2010 18:41

Detta kommer från Angelicas blogg. Där kan ni läsa hela historien...

Av angelica - Lördag 27 mars 12:15

I torsdags var det modevisning på UF-mässan i Boden. Isabell hade visning för en del av sin kollektion. Här kommer dagens konstigheter ! Varning för mycket ord.

 


Eftersom uf-mässan är ett stort evenemang så fanns det en anlitad fotograf där under dagen. Han verkade först jättetrevlig och gav oss råd att tänka på medans vi förberedde oss för visningen. Oj, så fel vi hade.


Isabell hade dagen innan då hon fixade i sin monter upplevt det som att han aldrig tog bilder då hon stod upp utan bara då hon hukade sig ner osv. Under torsdagen, dagen då visningen var så hade han pratat med hennes pojkvän och visat en bild då han sa nånting i stil med "det här var en snygg röv." Därefter skulle han visa bilder för Isabell och hon märkte att han hade tagit MASSA närbilder på våra RUMPOR. Trosor syntes osv.

Vi blev såklart skärrade och letade upp två ansvariga som vi berättade det för. Under tiden (2 timmar ) vi väntade på att någon skulle prata vett med honom så höll vi koll på honom för att se vad han gjorde. Tror ni inte han går upp en våning ovanför båset/montern där alla vi modeller stod och FOTAR RAKT NER i 30 minuter! Han stod alltså och zoomade in alla jävlas hyllor. Syntes tydligt.


Först ville de flesta att vi skulle vänta med att gå och prata med honom tills efter andra visningen.Tyckte det var dumt att vänta med att ta tag i honom tills efter andra visningen eftersom ingen ansvarig hade sagt åt honom. Jag vart så jävla förbannad att jag fick nog och gick fram och bad om att få se bilder han tagit under dagen.


    


 Detta är ungefär som jag minns av vad som sades:


Jag: -Kan jag få se bilderna du har tagit?

Han: -Javisst, men kan du vänta så kan jag få ta bort skrotbilder och sånt? Jag har så mycket bilder från montrar, möten som du inte vill se. Jag har ingen kamerasladd med mig så det går inte se på dator, men jag går och tar bort skrotbilder först isf så visar jag dig era bilder sen, är det okej?


and so on.











  

Av Izabella - 28 mars 2010 13:48


Det var en bra och svamlig kväll igår. Vi gottade oss i New moon, pizza och hemmakvälls-godis. Flis och Tessa sov över till idag. Nu har jag och A fört dem till kallkällan och sedan handlat som vanligt. Nu är vi hemma och väntar på att börja fara till Kallkällan för att fira John som fyllde år i torsdags.

Sedan vet jag inte när vi kommer hem, blir det hyfsat tidigt kanske det blir att vara med Emma också :)


Pappa ringde vid 11 när vi var på IcaMaxi :

- Va? Handlar ni nu? Fan vad ni har blivit gamla!

Jag: Haha men det gör vi alltid. Förklarade jag varför det är så mycket skönare mm (pappa handlar liksom majoriteten männikskor mitt i veckan, efter jobbet, trött, utan lista, glömmer massor och måste fara småsvängar flera gånger sen) och då erkännde min far som aldrig vill erkänna att han har fel;

- Jaja, det är ju smart.


  

   




Hoppas ni har en bra helg.

  

Av Izabella - 26 mars 2010 19:18


Nu har jag varit sista dagen på skolan. Det var faktiskt lite sorgligt att veta att jag inte träffar alla gullungar på måndag, men det är skönt. För även om det på sätt och vis är givande och kul att vara där, kan jag inte skaka av mig känslan av att det ändå inte leder någonstans och att jag är där gratis.


Som jag hade förutspått var jag hur trött som helst när jag kom hem (det här med mode tar verkligen energi), trots att jag slutade tidigare då fritids skulle till Leo's Lekland. Däckade på sängen - tänkte "ska bara blunda lite" men så sov jag tills A kom hem typ 1,5 h senare. Blev lite irriterad när jag vaknade, hade ju tänkt hinna med en löprunda innan klockan blev för mycket, och nu var jag bara ännu tröttare. "Fan tänkte jag, det här går inte" också hoppade jag upp och gjorde starkt kaffe innan jag drog på mig skorna och stack. Nu är jag pigg!

Det gjorde verkligen susen, man blir piggare av träning, det är bara att tvinga sig ut fast man är trött innan. Nu har jag dessutom lagat lax+pommes till middag vilket smakade ännu mer underbart när jag var extra hungrig. Nöjd med dagen så här långt. Kramar på er.


Ps. Har dessutom fått nya Topphälsa idag, och det var JOGGINGspecial!!:D


  

Av Izabella - 25 mars 2010 20:40



Did it hurt?

 

Did what hurt?

 

When you fell from heaven

 

Awww

 

Cause your face is really fucked up


Hittade detta på Alexandras facebook och tyckte det var så nice. Haha.

Väntar på att Bella&Tyra ska börja.


Förresten fyller John fjortis idag, Grattis sweety!


  



Av Izabella - 25 mars 2010 19:19

Titta vad som är klart:



Vilka miner jag gör...

Lägg märke till att det är min kompis som fixat denna film, redigerat osv. Eller hon och hennes UF-företag Jessido. Du är bäst Linnéa!


  

Av Izabella - 25 mars 2010 18:59


Hemma och trött. Har stekt palt när jag kom hem, blev vid 17 eller något. Tidigare under dagen har jag nämligen bara levt på godis och frukt (typ). Det har varit en strulig, stressig, kall, nervös, irriterad, glad, förvirrad (och alltså ganska jobbig) dag. Gud vad oförberett allt var och knäppt det blev och jobbiga vissa personer var... Men någon katastrof var det ju inte och jag fick göra det jag gillar och med folk jag gillar ;)

Tycker lite synd om Isabell när det tjorvade, men vad gör det, alla verkar digga dina kläder ändå! Vilket de borde göra, du är såå duktig.

Den 5 maj på den riktiga visningen sätter vi de perfect.

 

      

 

Jag och Angelica. Älskade klänningen jag hade i ett av bytena,

dock är den lite stor. Här ser jag ut som en dvärg haha.

 


Vi blev hämtade av en snäll Gabbi med bil och Fanny var också med. Blev skjutsad till Mammas jobb på "Migge-verket" och hängde där med henne ett tag. Kul att se var hon jobbar och vilka hon jobbar med. Blev presenterad för typ alla, hon ville visa upp mig min söta mor. En aning skämmigt var det förstås, kände mig ungefär som 5 bast.


Nu vill jag bara inte veta vilka bilder jag och gänget hamnade på idag, eller hur jag såg ut. Jag vill bara fokusera på nästa visning, för det här är ändå så kul!


Av Izabella - 24 mars 2010 19:20

Hittade en massa nya bilder från catwalken hos den här killen

Tycker att jag ser en aning konstig ut, men det är väll bara jag som vanligt;)


  


Imorgon hoppas jag också att det går bra. Go Isabell! Åker vid 9 så vi får se om jag hinner med något inlägg innan. Kram!


  

Av Izabella - 24 mars 2010 11:06


  - it's the most significant sound in my world. I'm so attuned to it now, i swear i could pick it out from miles away.


Min morgon


Hej! Hoppas ni vaknade till en solig morgon precis som jag.

Blev inspirarad av en liten någon och kom på att jag har missat att skriva ett inlägg om Twilight-serien jag skulle ha haft med för ett tag sedan.

Igår läste jag ut Eclipse och nu ska jag alltså börja på det tjockaste av de alla, nämligen Breaking dawn.


Har ju läst alla på svenska tidigare, och då i en rasande fart. Tror att det tog mig en vecka att läsa ut de 4 tjocka böckerna. Det var helt sjukt vilken kraft de hade tyckte jag, det gick till och med ut över skolarbetet eftersom jag sträckläste varje kväll och packade upp böckerna under bänken på lektioner. Ja, de är ganska otroliga.

Nästa steg var sedan att själv äga bäckerna, sådana favoriter måste jag bara ha. Kändes som med Klara-böckerna som jag var besatt av som ung hästtjej.

Ville självklart ha dem på orginalspråket då, så som Stephanie skrev dem. I julas fick jag ett paket med hela serien av min älskling och sedan dess har jag bara läst lite då och då så att de håller lääänge. Oj vad mycket man har glömt bort också, och vilka detaljer jag inte ens tänkte på då jag bara plöjde igenom dem. Nu när jag vet vad som ska hända kan jag ju ta det lungt och verkligen fokusera på varje mening.

  

Böckerna hade också extra dragningskraft för mig när jag läste dem första gången, då jag blev mer och mer kär i min Edward då och började se likheter mellan honom och vampyrEdward. Hur det nu är möjligt ;) Hursomhelst är historien ännu bättre när jag kan identifiera mig med Isabella Swan på riktigt.

  

Oj vad jag längtar tills nästa film kommer på bio, tror att den kommer att bli den bästa, det händer så mycket i Eclipse. De har lyckats spegla böckerna bra i de andra filmerna så. Fast trailern gör inte sagan det minsta rättvisa, även om den gör att man längtar efter filmen...



  


"The clouds I can handle. But I can't fight with an Eclipse."

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards