mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under oktober 2009

Av Izabella - 21 oktober 2009 08:52


Så var det onsdag, blandade känslor. Försov mig idag ;O så blev att springa upp och bege sig osminkad och risig till jobbet, utan frukost. När jag tillslut lyckats logga in på växeln så kommer anton upp för att ge mig några saker + en morgonpuss Och han skrattar! (Ni ska veta hur mitt hår ser ut när jag vaknar) men inte fattade jag från början vad det var som var så kul..

Jag: - Jag försov mig.

Han: - Jag ser det, haha. Hahah ha. 

Din skitunge! Jag ska springa ner till lagret och bita dig, hårt! (att jag inte får lämna den här platsen det behöver vi inte nämna).


Det blev spinning igår istället, skönt. Idag ska jag nog till stan en sväng och sen hem till den där skitungen^^


Sometimes, even though your heart is happy, life just seem to be a big problem. 

A withered flower. It doesn't matter how much water it gets, it still doesn't want to wake up and live. Faded.

Av Izabella - 20 oktober 2009 12:57


Så var man på jobbet igen :)

Chefen ringde 8 imorse när jag låg och snoozade. - Kan du jobba resten av veckan?

Helt förvirrad och trött var jag, men en dryg timma senare satt jag här. Viktoria var sjuk och Carina satt själv och var också dålig. Nu efter lunch gick hon hem och jag är on my own - again. Skönt att jag gjorde bort mina "måsten" igår så jag kan jobba, glad att få tjäna lite extra!


När jag väl lyckas ta mig härifrån ikväll, blir det tacopaj (om jag hinner) och sedan Bodyjam+massa information på Helex med gabbi.

Av Izabella - 19 oktober 2009 15:18



AngelTiger.png Tiger image by Blanks_2007

And so the tiger fell in love with the angel.

Av Izabella - 18 oktober 2009 18:53

Nu är helgen förbi, igen. Söndagar och mig går inte ihop alltså. Blir fortfarande åtminstone lite deppig den här veckodagen, som ett spår av tiden då jag var tvungen att åka till Öjebyn. Att tänka på den tiden får det alltid att kännas lite bättre.


Igår såg vi Gamer. Den var rå, sjukt sjuk och väldigt bra haha.

  


Tidigare på dagen var jag med "systrarna" på stan, vi skulle börja leta julklappar:) Köpte ingenting, tittade bara. Fast det är fördelen med att börja i tid. Käkade på Exotic. Love u girls!


Sedan har jag och mannen sovit. Väldigt mycket. Fredag gick vi och la oss typ halv 10 efter bastun och vaknade ungefär samma tid 12 timmar senare (!). Igår blev det halv 4 men då sov vi till elva;) Är sååå trött efter en vecka utan speciellt mycket sömn. Man måste ju ta igen det man förlorat. 


Av Izabella - 16 oktober 2009 14:06


Vill sluta...NU! Sitter helt ensam på översta våningen. Fösta gången det är såhär dött när jag har jobbat. Visst ringer det, och fax kommer in men är långt ifrån fullt upp. Trött. Stirrar på en stor krukväxt. Av plast.


Känner för att argumentera lite..

Det är bland det värsta man kan ha, plastväxter. Var är charmen? Känns som att snäppet över det är att ta in en död fågel för att den är vacker att titta på. Sedan avskyr jag den trista inredningen på allmänna platser, företag skolor osv. De har alltid diverse tavlor uppsatta hursomhelst, inga passar ihop eller är speciellt fina. Typ sådana folk har skänkt. Halvhjärtade försök att göra de stela kontoren, väntrummen och klassrummen mer hemtrevliga. Jag tycker att det är osmakligt och fult. Så svårt kan det väll inte vara att göra ett rum fräscht utan att mixa dammiga tavlor hej vilt eller dekorera med växter som aldrig blommar. Gröna fiskakvarium brukar det också finnas gott om. Jag menar, varför ha ett akvarium om man inte ens kan se fiskarna för alla alger i brist på rengöring?

Jag tycker synd om de som är gifta med jobbet och spenderar dagar och nätter där, man borde öka trivseln för deras skull åtminstone...


Sedan har vi gardinerna. De är verkligen ett kapitel för sig. Okej att företagen och skolorna kanske vill spara pengar, och därför tar vad som helst som är billigt. Gamla blommiga trasor från 70 tillexempel. Som skär sig mot tapeten, skit samma. Men ärligt talat, är det inte finare att strunta helt i gardinerna då? Ett annat tips: IKEA. Kostar kanske en tjuga för ett fönster. På tal om att skära sig mot tapeterna, dessa brukar inte vara de festligaste heller. Fast det orkar jag inte ens gå in på.


Jag ska akta mig för att ingå äktenskap med jobbet i framtiden. Och i så fall; Ska jag göra det snyggt!

Av Izabella - 16 oktober 2009 12:40


Kikar runt på kläder.. Tips på en sida med länkar: http://www.fashionguide.se/klader/klader.asp

Min favoritsida är dock fortfarande nelly.com


Annars är det rätt lungt på jobbet. Vilket är tur, är ensam och har hoppat alla raster och tog 15 min lunch idag.


Snart är det i alla fall helg. Blir nog en lugn fredag, trött efter mycket jobb, lite sömn och ett immunförvar på högvarv den här veckan. Var faktiskt helt säker på att jag skulle bli sjuk i tisdags, men nej klarar mig igen :D

Kanske bara bastu, god mat och film idag. Imorgon blir det stan hela dagen med flis och tessa, ska käka kinabuffé till lunch och sedan ska alla äta middag hos maija och rolle. Vid nio ska jag och anton på bio, blir den där Gamer.

  

Fick veta att jag ska träna gratis på Helex tillsammans med gabbi i två veckor. Perfekt!

Sedan blir det nog nautiluskort.


Ni ska få tips på en supergod och snabbfixad sallad för dem som vill ha en lätt måltid med mycket omega3!

(kan ävan användas som förrätt)

Gjorde detta igår:


- Kallrökt lax (mild)

- Räkor (de stora frysta med skalet kvar är godast)

- Vanlig grönsallad tex. isberg + crisp

- Avokado

- Mango

- Massor av körsbärstomater, gula&röda


Skala, skölj och skär allt i lagom stora bitar. Lägg upp det fint på ett stort fat, börja tex. med stora salladsblad i botten. Laxen skär du i remsor och rullar ihop dem.


- Dill

- Citron


Använd som dekoration på toppen, sedan kan man pressa citronsaft över i sin egen tallrik.


- Grovt gott bröt, tex. varmt brytbröd eller sådant man gräddar själv i ugn (godast!)

- Grekisk yoghurt


Använd som tillbehör.


PS. Jag tror att jag är lax-beroende;)


Av Izabella - 15 oktober 2009 12:32


Har precis bokat tid för tatueringen på aeon!

Det är nästa torsdag 12.00

Är sjukt nervös redan ;) Jag är inte rädd för smärtan och Jag vet ju att jag vill ha den, men i alla fall.

Hade inte räknat med att dem skulle ha tid så snart...

Vad det blir får ni inte veta, det får ni se själva.

Av Izabella - 14 oktober 2009 11:58

 

Här är alltså den kvinnliga hälften, inte alls avundsjuk på dessa (nejnej;):

 

1.

Renee Allison. Vacker som få och gjorde yesman ännu bättre!


2.

Eva Longoria. Skulle jag byta utseende med någon skulle jag nog inte tveka så länge. min desperat-favvo också!


3.

Jennifer Love Hewitt. Var värsta Ghostwhispererfreaket förut:)


4.

Jennifer Lopez. Säg någon som inte tycker att hon är snygg. Eller vill ha hennes ass. Shall we dance? och andra filmer har hon även gjort bra.


5.

Jennifer Aniston. Är alla med det namnet snygga? (tre i rad) I alla fall; Friends<3 Sen är det svårt att hitta en dålig komedi med henne i huvudrollen.


6. 

Kate Winslet. En otroligt bra skådis och en av de vackraste jag vet.


7.

Angelina Jolie. Jag kanske är tråkig som är så förutsägbar, men jag älskar Mr and Mrs Smith.


8.

Kirsten Stewart. För att hon är så grymt bra i Twilight.



9.

Blake Lively. Snygg stil och härlig attityd. Favorit i Gossip girl.

10.

Katherine Heigl. Min absoluta favorit i Grey's!

Vad tycker ni?

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards