mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2010

Av Izabella - 18 maj 2010 10:15

Det här hade jag på mig igår. Brukar sällan ta dagens, känns lite fjantigt. Men igår var mobilkameran på så mycket så jag tog ett par suddiga sådana också:


       

Klänning - Gina

Halsband - egengjort

Sen blev det röda naglar och bara mascara som smink.

Flätor i håret också och klackeskor.


Kände mig som att jag kom från 50-talet eller så ;)


  

Av Izabella - 18 maj 2010 09:22


God morgon gott folk!

Idag vaknade jag för bara ett tag sedan, nu när det har blivit mer vår kan jag sova mycket längre än det där vanliga strax-innan-åtta.

Ska man inte bli piggare när våren kommer?


Idag är det tvätt tvätt och tvätt som gäller från 12. Tills dess tänker jag bara ta det lungt. Senare i eftermiddag när tvätten är klar, blir det cykel till stan tror jag, ska fixa lite grejer. Inte den roligaste dagen så att säga, men jag är ledig! Det är bra nog. Älskar verkligen morgonen, då kan man bara vakna och äta frukost i sin egen takt.

Ja, det bästa med att vara ledig är morgonen och sedan att man kan träna när man vill.

 

  

Av Izabella - 17 maj 2010 21:17

                 


  


Av Izabella - 17 maj 2010 11:37


Den här smoothien mixade jag ihop idag, den är super!

Alla mått är på ett ungefär, brukar aldrig mäta.


- 1 banan

- 2 dl bär (idag hade jag vinbär, jordgubbar och björnbär)

- 1 msk linfrö

- 1 msk vetegroddar (tex.Risenta/Gogreen)

- 2,5 dl (?) soja/havremjölk (så mycket som du tycker behövs)

- 1 tsk kalciumpulver



Perfekt att dricka efter träningspasset, tränar du mycket och bygger muskler kan du även blanda i lite proteinpulver.


Alltså jag älskar smoohies, de kan varieras i oändlighet!


  




Av Izabella - 17 maj 2010 11:01


Nu har jag fixat så att bloggen har fyra kategorier.


Först är det ju som vanligt Allmänt, där alla vanliga dagboksinlägg och allt övrigt finns.

Sedan finns Bellas Mat kvar, fast det heter numera bara Mat. Här hittar man allt som har med mat och dryck att göra, smaker, trender och recept.

Den kan kombineras med en kategori som jag precis lade till, Hälsa. Där ska jag publicera alla inlägg som handlar om att må bra, både på insidan och utsidan. Allt som handlar om träning hamnar också här.


Den sista hette Bellas entertainment, men heter nu bara Underhålling. 

 

Nog om det.

-----------------------------------------------------------

 

Igår var dag då mitt humör var lite upp och ner. Det började lite halvhögt fast med ont i huvudet (trodde det skulle åska på morgonen) och sedan var det som att cykla ner för en backe, innan kvällen kom och det blev bra igen.

 

Vi sov ganska länge och hade en lugn morgon. När vi blev less på att slöa monterade Anton ner det extra bordet vi har haft här sedan våra familjer var på middag. Det envisades han med att bära hela vägen till bilen på parkeringen, istället för att köra fram bilen till dörren. Envis som en oxe som vanligt;) Jag bar samtidigt alla bordsbenen i famnen, så det var ingen av oss som hade det särskilt lätt att låsa upp och öppna bagaget. Tillslut kom vi iväg i alla fall och hann se både Kjell och Annette på parkeringen och John som jag lovat att hälsa på. Arvid och Therese var också hemma. Sedan blev det Kvantum och godis för Anton. Palt till lunch och det var där mitt humör verkligen började dala.

A for ut på inlines med pojkarna och åkte långt...

På kvällen bestämde jag mig för att rycka upp mig och cyklade till Klintbacken. Där var jag i ett par timmar och hörde blend annat rolle berätta om sin resa till Norge och Maija lagade varma mackor, vilket jag också åt med hela lilla familjen när Tessa kommit hem. Vi pratade om åskan som gick i förrgår och sedan började värsta åskvädret igen. Jag trodde att jag skulle bli träffad av blixten när jag cyklade hem vid 21.45

Det enda jag kunde tänka på var att hålla den ena handen på gummit på styret och den andra hängandes, så kanske blixten skulle lämna mig om den valde mig som offer.

 

Det skulle inte ha varit första gången, men sist missade den precis som tur var.

 

 

 

  

 

Av Izabella - 17 maj 2010 10:25

   

Hej!

Sitter här med en stor god smoothie och tittar på efter tio. Jag blev väckt vid sju av att växeltelefonisten från Umeå ringde. Hon trodde att jag var på jobbet. Jaja, tänkte jag och knallade upp för att koka kaffe, hade ändå tänkt gå upp en timma senare. Nu blev jag klar med löprundan ännu tidigare. Hade bestämt mig för att köra intervaller idag, stenhårt. Dock spökar det här vädret i mitt huvud och jag vaknade dessutom med ont i nacken. Kände egentligen inte för att gå ut överhuvudtaget. Därför gjorde jag det i alla fall..!

Det blev en runda till kvantum och tillbaka åtminstone, körde snälla intervaller istället, och känner mig ganska nöjd. Bättre än inget.


Det är inte alla som tänker på att intervaller inte behöver betyda att man tar ut sig till absolut max och springer oavbrutet i olika höga tempon. Det kan lika gärna vara att man varvar jogging med rask gång, eller tre olika tempon. Detta var vad jag tränade idag. Först 10 min joggning i medeltempo, sedan rask gång 2 min, 10 min jogging igen, 2 min gång och sista joggspurten i riktigt sanbbt tempo innan jag promenerade några minuter hem igen. De flesta upplever ett sådant här pass som jobbigare än ett rent joggpass eftersom man då kan fokusera på ett konstant tempo, här får hjärtat jobba med att öka pulsen många gånger. Mycket bra träning.


Jag tänkte skriva om gårdagen i ett annat inlägg och sedan även lägga ut ett smoothierecept som jag gör nu, var länge sedan.

Ut och spring nu människor :)


  

Av Izabella - 15 maj 2010 23:17

Ännu en underbar solig dag. Livet leker.


Idag vaknade jag, gjorde mig iordning och hoppade på bussen.

Jag och Felicia gick omkring i bikini och försökte få så mycket sol på oss som det bara gick. När vi blev hungriga vandrade vi iväg till ett café och åt våfflor. Vi låg på studsmatttan och stekte oss nästan hela tiden annars, och spelade kubb och lite badminton.

Anton kom på inlinesen och senare grillade vi och åt ute. Simon var hos sina farföräldrar och efter middagen kom han till oss på sina inlines och satt ett tag i kvällssolen innan vi for mot stan. Jag cyklade bredvid de galna pojkarna, äntligen fick jag hem min cykel!


Har värsta fina svarta tantcyklen som jag fick förra sommaren, eller var det kanske förrförra. Sjukt bekväm är den i alla fall, nej ni mountain-bike-nördar kan slänga er i väggen med pinnsadlar och låga styren. I alla fall när det gäller vanlig väg. Nu kan jag ta mig till stan gratis ännu snabbare!


När vi kom hem vid halv nio (?) så blev det pilates innan jag ändå skulle duscha, skippade ju morgonträningen. Verkligen bra dag!

Jag älskar er familjen, ni är det bästa jag har   

  





Av Izabella - 14 maj 2010 20:58


Hemma. Jag tänkte fel när jag skrev förra inlägget, John stannade nämligen hemma på bergviken.

Hursomhelst, så var det var det riktigt härligt att vara i stugan, vi satt och solade på deras altan med kall öl i händerna.

Skitungarna hade snöbollskrig och jag och Therese bara skrattade och höll oss undan. 
Sedan badade de bastu också, men vi girls fortsatte bara att steka. Faktiskt så tror jag att jag fick lite färg   Man skulle haft bikini!
Maten blev hamburgare/parisare/fiskburgare som jag, therese och bröderna åt med massa skratt till. Vet inte vad vi svamlade om egentligen, men kul var det.
Nu innan vi skulle åka så kom mamma, pappa och syster förbi. Det kändes smått oförskämt att fara just då, men vi kunde ju inte hjälpa att de kom så sent. De yngre paret ville se hockeyn också. Nu är det te som gäller och chill. Imorgon blir det träning på morgonen tror jag och sedan ska vi och grilla hos mor&far till middag.
  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards