mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2010

Av Izabella - 15 april 2010 15:54


Hittade ett gammalt "Fredag hela veckan" klipp. Herregud XD

saknar faktisk Peter och Daniel en aning, varken Hej baberiba, Fredag hela veckan eller Idol med dessa sköningar går ju längre...



Och varför kommer denna upp på youtube vad jag än söker? =)

Kanske för att den är så bra..Är fan inte less på den än.


  

Av Izabella - 15 april 2010 12:59

Hanna - Melissa Horn


Nu ska jag sticka på en liten shoppingrunda, eller snarare jag ska byta en sak jag köpte igår.


Känner mig helt förvirrad och...illamående över mina tankar.


  

Av Izabella - 15 april 2010 08:41


Sitter och äter rostat bröd - ja, vi har köpt en brödrost. Igår var vi på Elgiganten och hittade både det och en elvisp för presentkortet vi fick av mor&far. Som jag har längtat efter en rost!

Vi sprang även på en massa andra affärer, och tidigare på dagen var jag på stan i flera timmar, riktig shoppingdag igår med andra ord. Men det behövdes.


Det är så härligt för jag känner mig mycket friskare nu, har bara ont i halsen när jag vaknar och är lite snorig. Längtar tills också det är borta för jag känner mig ändå inte i form för träning...


Jag satt uppe till midnatt igår  också, Nelly hade en dold medlemsrea med 1000 plagg för halva priset som öppnade då, fast jag hittade tyvärr inget.

Vill till huvudstaden, det närmar sig:


  


Av Izabella - 13 april 2010 18:41

Det regnar. Mysigt! Och snön försvinner. Nu är jag lite uttråkad så ska göra en fjortislista :]

  

Senaste

Låt du hörde: Jag vet vem jag är när jag är hos dig - Melissa Horn
Film du såg: Arn - Riket vid vägens slut.

Mat du åt: Sallad

Kram: Anton idag

Puss: Anton nyss

Känslan: Längtan. Såg regnet utanför och tänkte på sommaren.

Resa: Pajala tror jag? (räknas det?)

Glädje: Att det var soligt imorse!

Dröm: Att jag var med i Johan Falk och sedan hade jag Lava igen

Person du träffade: Haha, måste vara Anton igen då.

Personen du pratade i telefon med: Någon på försäkringskassan

Personen du fick sms av: Anton "Jaha, okej" (kul va?)

Gången du åt 7-eleven korv: Vet inte om jag någonsin har det

Gången du var utomhus: Några timmar sedan

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Jag räknar hela stora familjen och då var det i stugan på påskafton.

Saken du köpte: Choklad :)


Allmänt:

Ska bli skoj: Med stockholmsresa i vår

Ska inte bli skoj att: Kommer inte på något

Sparar till: Kläder, nya löparskor.

Pålägg som gäller: Kaviar, gurka, ost <3

Önskar att jag var bättre på: Hemligt ;)

Dagens dryck: Lättdryck med blåbär

Vad saknar du: Det är också hemligt just nu!

Tre band/artister: Takida, Brolle Jr, Lars Winnerbäck

Vad har du gjort idag: Tvättat, slöat och annat tråkigt

Brukar du svära mycket: Nja, i perioder och med vissa personer

Hur tidigt stiger du upp: 8 nästan varje dag

På helgerna: Mellan 8 - 11

Vad ska du göra ikväll: Supa! Nej, se Desperat Housewifes

Hur många timmar sover du per natt: I en dålig period: ca 4 Bra: ca 9

Vem är snyggast i världen: Oj. Antar att jag är en sucker om jag säger min pojkvän (men han är mer som vacker för mig). Så..Orlando. Eller Eva Longoria.

Vad är det för veckodag: Tisdag (=TV ikväll:)

Bästa saken som hände mig förra sommaren: Jag gick ut skolan!

Favoritplagg i garderoben just nu: Svart lång tanktop

Längd: 168 cm

Vikt: Hemligt

Byter gärna garderob med: Blake Livery

Byxa eller kjol: Både och

Senast utlästa bok: Eclipse

Mitt rum kan beskrivas som: Ofärdigt

Mig själv med tre ord (just nu): Smutsig, less men lugn

Jag tränar: Löpning, pilates, styrke, inlines mm

Jag ville bli när jag var liten: Författare


Kommer från Cosmopolitan. Sno den gärna till era bloggar!

Snart börjar Halv åtta hos mig. Ha en bra kväll fowks.

  

Av Izabella - 13 april 2010 17:50

Ja, jag ska skriva ett inlägg om te. Igen.


Mina favoritsorter varierar väldigt mycket beroende på vad jag är sugen på. Mest är det i alla fall grönt, svart och lite rött som gäller.

Det jag dricker nu fick jag som tips av svärmor:


  



Rooibos Orientalisk kanel. Jag har blivit less på rött te och rooibos annars, gillar det för tillfället minst av alla, men just det här älskar  jag. Det ska dra nästa 10 min för bästa smak. Billigt också - testa!


Sedan har jag två nya favoriter från Teshoppen i smedjan, nämligen:


- Japansk persika. Ett grönt, fruktigt men lite kärvt te som bara behöver dra i någon minut, har man det länge blir det beskt. Man blir inte less på det här i första taget i alla fall, riktigt nyttigt också så jag tog en stor påse.


- Mums Mums. Detta köpte jag för att kunna stilla choklad/söt-suget lite på ett nyttigt sätt. Är helt underbart för detta syfte! Älska. Innehåller tillochmed pyttesmå bitar mörk choklad. Det är gott som det är men jag tror att det blir bäst om man har lite mjölk till. (jag måste nöja mig med sojamjölk vilket blir lite fel men det duger)


Hoppas ni fick något tips!


Tänkte slänga in ett par choklad-tips också, som ni vet är jag ju chokladoman och äter någon form av det dagligen. Vilket inte behöver vara dåligt, mycket av det är med 70-86 % kakao, men jag gillar att variera med lite annat.


Precis nu testar jag den nya Geisha med karamell. Mums, fast lite väl sött.

  

En annan jag har nu är en billig varant till Anthon Berg, Linth osv. om man vill ha mörkt. Någon udda sort som jag hittade på ÖB här om dagen;

  

Alpose 74%. Tog den med mandel, och har inget att klaga på, super!


Juste. En annan som jag tycker är helt underbar är

Marabu sensation med mandel och havssalt:  

Det finns ju två till sorter av sensation som jag smakat, men de tycker jag inte på något sätt kan mäta sig med den nyaste :)

Enjoy!

  



Av Izabella - 13 april 2010 17:33

Hej. Vi har precis ätit middag, överbliven bön/kiwi-sallad från igår och nu sitter jag och sipprar te med havremjölk, honung och kanel. Så lite Geisha på det. Har nämligen fått tillbaka mitt smaksinne - HURRA!

Tänk om man förlorade det permanent, hemska tanke.


Vi lyckades med en liten promenad idag, så soligt så. Dollar Store fick bli målet där bland annat lite diskborstar inhandlades. Lade märkt till att de hade fått in nya smycken, brukar knappt bry mig om att kolla då det mesta är skräp (undantag ibland), men nu fanns det massor av fint. Kanske tar en tur dit själv snart och fyndar;) I övrigt har vi lyckats med tvätten men jag har tjurat ganska mycket idag, tror att det beror på att jag är less på att gå och snora och hosta, jag vill träna, jag vill orka göra saker. Har verkligen dåligt tålamod.

Fast andra saker ligger bakom också (om jag mår dåligt över något går det mycket ofta ut över andra "oskyldiga", kort stubin där).

Lessen mannen. Love u.

 

Slogs också av en tanke för ett tag sedan, Alltså jag lider med min "brother-in-law" som varit sjuk ännu mycket mer än jag under hösten-vintern/våren. Det suger verkligen.


Hoppas du och ni andra som jag vet är sjuka kryar på er!


  


Av Izabella - 13 april 2010 09:13


När jag vaknade hade jag ännu ondare i halsen än jag hade igår, dock mindre snorig var jag. Nu känns allt bättre faktiskt, och jag kanske orkar promenera lite i vårvädret  A har blivit frisk nu men han är hemma idag pga stark migrän på natten mot morgonen, blä. Tur att jag inte har det mer *ta i trä*. Linnéa fick ju ett anfall efter 6 år utan så.


Försöker tvätta idag i alla fall, har varit uppe sedan 7 för att laga ett överkast så att det gick att köra i en maskin utan att hålet gick upp än mer. Så sedan är det det sprungit till tvättstugan som varit i görningen, jag fick hjälp av A nyss som har lyckats ta sig upp ur sängen (han ser ut som en zombie men ändå). Vi vill må bra!

Få se var den här dagen tar vägen. Ha det bra ni andra sjuka och friska!


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards