mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2010

Av Izabella - 12 april 2010 09:28

Jag mår bra. Jag mår bra och jag älskar mitt liv.

Ändå finns det något svart längre in som inte kan låta bli att göra sig påminnt. Det är svårt att ignorera eller försöka trycka ner, det känns som klor som rispar mig inifrån. 

Borde jag få vara lycklig? Är jag värd det?

Just nu är det ett fruktansvärt dåligt samvete som försöker komma upp till ytan oftare och oftare. Jag har nästan alltid lite dåligt samvete för något, ämnena avlöser varandra. En del är starkare och håller längre än andra. En del håller en livstid tror jag.


När vi var barn fick de allra fleta lära sig att om man gjorde något dumt mot någon, skulle man säga förlåt, och då blev allt bra. Det viktigaste var att ställa det som råkat bli fel tillrätta. Nu när jag faktiskt är vuxen vet jag att det inte är så enkelt. Alla runt omkring en är inte heller lika enkla som de verkade förut, det finns så mycket mer som man måste tänka på och förstå. Ett förlåt kanske är omöjligt att säga eller så är det ingen idé, eftersom det man gjorde ändå gör lika ont för den andre.


Hemsk människa.

Jag tror på karma. Så det är väl bara att vänta och se, vad som händer förtjänar jag kanske. Om något kommer att hända.


   
 

Av Izabella - 12 april 2010 09:18


Det är sol! Härligt. Har precis avslutat en lååång frukost och tittar ut genom fönstret. Tänkte fara till storheden och göra lite ärenden, jag måste bara komma ut ett tag även fast jag är så förkyld.

Igår hade vi en skön dag här hemma, precis vad jag behövde.

Anton lagade lax på saltbädd med kokt potatis, himmelskt.

Syster kom också nötte vi Pirates of the Caribbean och Sonic flera timmar. Båda spelen är ju lite "tankespel" som jag kallar det, alltså att man kan fastna och inte veta hur man ska komma vidare. Då är det bra att ha en pojkvän som är så smart att det är svårt att hitta spel han inte kan klura ut på ett ögonblink. Sedan var flisan tvungen att hinna med lite matte inför nationella proven, också det med snillet A:s hjälp.

Och fika med kaffe, bulla, kakor.. Hihi :)


  

Av Izabella - 11 april 2010 11:35

 


Hej, hoppas ni haft en bra morgon. Jag och Anton har just kommit hem från vår vanliga söndagshandlingstur på icaMaxi. Jag har börjat längta lite till den här morgonen, det är inte det roligaste som finns just att handla med jag ser fram emot kabanossen i FenchHotDogBöd med chilidressing. Vet inte hur nyttigt det är att äta det varje vecka direkt;) Men jag bryr mig faktiskt inte, vi äter bra överlag så det är okej med en korv som söndagsbrunch har jag bestämt.

Ibland kan jag såklart få lite ångest, jag var så otroligt nyttig för ett par år sedan. Åt aldrig ens godis. Men jaja, man ska äta för själen också.

Det bästa måttot måste ändå vara "Ät allt, men inte alltid". Och träna - såklart. Det är i alla fall vad som funkar för mig nuförtiden, matgalen som jag är. Det är för stor del av mitt liv för att jag bara ska gå efter vad som är mest häsosamt alltid.

Vill inte vara sjuk! Låt mig bli frisk så jag får springa i det friska vårvädret!


Igår. På dagen for vi till mor&far för att sola och äta plättar, men det var inge sol. Mysigt i alla fall med eld, goda plättar +glass, bär och ananas. Vi grillade korv också.

Senare fortsatte vi till Kjell&Anette där det blev spelkväll för vissa, medan andra satt i TV-rummet och såg film. Närmare bestämt så struntade flickvännerna till storbröderna i att försöka sig på finans vilket det spelades. 

En av Johan Falk filmerna(helt okejbra) och All about Steve (ganska knäpp).

Jag låg i soffan typ hela kvällen med te (+mousserande rosévin och jordgubbar) och trivdes ganska bra trots omständigheterna. Orkade ändå inte göra något.


Snart ska syster komma tror jag :)

 


  






Av Izabella - 9 april 2010 14:45

Exprimenterar lite på Picnic med olika headers. Ska ju inte ha så överdrivet men jag tycker att det är kul att testa. Den översta kanske jag byter till senare men har nog den jag har nu ett tag, börjar vänja mig.

           


      

Gillar det här med att det ser tecknat ut. Snyggt!    


     

Av Izabella - 9 april 2010 09:59

      

Nu

Mår inte så bra. Tur att Hello-kitty tröstar mig. Ja, jag närmar mig tjugo år.


       

Igår på bion 

Men mannen min närmar sig tjugoett med stormsteg, och han är inte heller alltid så vuxen av sig. "Det har jag aldrig sagt heller" brukar han säga.


Håller på och fiixar lite på picnic.

Och lyssnar på Winnerbäck.




  

Av Izabella - 9 april 2010 07:38


Jepp. Vaken! Har ont in halsen nu också, att jag alltid ska råka på något när saker händer. Det var nämligen meningen att jag skulle med till Kåbdalis idag med Gabbis bil och some friends :///


Kan ju medge att det var en aning tanklöst att gå till Kallkällan igår. Är ju rena bakteriehärden...

Arvid: Tänkte sms:a att du kanske inte borde kommit, du kan också bli sjuk.

Jag: Nej, men Anton har ju samma som ni, jag har inte blivit smittad av honom.

Och vad händer... Fast jag tänker som sagt inte sjunka till er nivå människor;)

Det har jag bestämt (lätt att säga).

 

Arvid är som en magnet när det kommer till sjukdomar. Kan liksom inte stå emot dem, eller så offrar han sig bara. Stackarn.

Typ: - Vad har ni? Jaså, jag tar den.

Eller - Det är lungt jag kan ta den.

När han träffar folk.

Inte konstigt att han är irriterad som får allas smittor.

Men gör något som du tycker om (förutom träning så blir det bättre): 

   

 

Dock tyckte han att min teori var bullshit:

- Vad ska jag göra, Therese är sjuk, mamma är sjuk, pappa är sjuk, john... ge mig av hemmifrån eller?

Hihi är det alltid så?   

 

  

Jag fotade Arvid som sover i baksätet påväg från Pajala i höstas. Lillpojken :)


Förutom att hänga där igår så framkallade jag bilder, över 200. Och det är bara för delar av 2009-2010. Jag som "aldrig tar kort". Eller, många är från andra också så det kanske inte blir så många ändå.. Lite jobbigt är det att sortera ut vad man ska framkalla, tog halva dagen igår. Skönt göra iaf när man inte mår bra.

Idag blir det nog alltså bara stanna hemma. Ni som undrar vad det var för spel jag fick av Älsk så är det Sonic och Pirates os the Caribbean, ja jag är nostalgisk. Nötte Sonic igår och det blir nog det idag med   

Fast Just Nu:   


Oj, har två gubbar precis utanför fönstret, lite läskigt. Alltså de är två meter ifrån mig typ för de är upphissade i en ställning för att fixa en sak på taket ovanför som gått sönder. Ja, exakt taket ovanför oss av alla som bor här. 

  

Av Izabella - 8 april 2010 09:08


Blä vad tråkigt det är att inte hitta någon design man gillar. Just nu har jag gått igenom typ 10000 bakgrunder som ska gå med toppen jag gjorde igår.


Igår var förresten en rätt bra dag. På stan inhandlades en genomskinlig kruka till orkiden vi fått av mor&far, nya tesilar och lite te samt två TV-spel till mig ;) Jag fick dem av Anton som nog vill göra mig till en lika stor nörd som han själv. Tack!

Maxmat blev det och jag prövade deras GI-burgare som faktiskt var över förväntan bra.

Filmen var väl sevärd, men inte mycket mer. "Den saknade det där lilla extra", bra skådisar dock.


Nu ska jag snart traska iväg till kvantum. See u!


  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards