mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Ärrad

Av Izabella - 29 april 2010 10:57


Nu är frågan: Ska man springa nu eller senare?

Har funderingar på att gå till Ahlsell och överraska pappa och pojkvän också, men känner på¨mig att det kommer att sluta som det brukar, nämligen "att jag inte hinner" ;P


Funderar även på att åka/gå tidigare till stan så hinner jag fixa lite innan A kommer...(och kolla på kläder som jag ändå inte kan köpa).


Nu har jag kanske ett nytt ärr på fingret, brände mig när jag tog ut kladdkaka från ugnen - jag är verkligen en av de klantigaste jag vet...

Kom och tänka på en sak då.

 


      

När folk pratar om ärr brukar jag "skryta" om när jag nästan skar av mig fingret, även fast det verkligen INTE är något att skryta om. Det är ju fan det klantigaste jag åstakommit hittils typ. För er som inte vet så satt jag och täljde på isen när vi var i en stuga på ett ställe. Någon sa något varpå jag tittade ditåt - och skar år fel håll så att fingret hängde och blodet forsade. Jag har aldrig känt sådan smärta som när pappa tvingade mig att skölja det, väl i stugan igen. Fiiifan. Det visade sig att jag lyckats skära av senorna i fingret, därav kunde det inte stå rätt.

Som tur var behövde inte läkarna skära upp det igen, utan jag fick gå omkring med stödskenor av plast och bandage i x antal veckor bara. Vi trodde inte att det skulle bli helt rakt, men det blev det! Om man inte tittar noga ser mitt vänstra långfinger ut precis som vanligt :)


Det var lite kul att det var just långfinget, jag fick alltså gå omkring med ett bandage som var jättestort över långfingret, medan de andra fingrarna fick vara nervikta. Tänk er (därav bilderna ovan). Så var det!




Fast det ärr jag är mest stolt över, och som jag också brukar nämna nuförtiden - är ju faktiskt mitt frivilliga haha:

  


Kram på er! Blir nog att springa NU i alla fall.

  

 
 
Ingen bild

Emmi

29 april 2010 15:11

Ja det där med ärr är ganska "skryt-vänliga" ämnen xD. Tycker fortfarande att det med ditt finger är ett av de värsta. Ryser varje gång jag tänker på det.
Sj har man ju fått en del (en krossad näsa, ögon vrån, pannan, händerna) Sen ska man ju inte glömma att jag nu ser ut som värsta hård knarkaren med massa sprut ärr i armarna ;).
Men ha det bra

Pözz o Kjam
// Emmi

 
Minna

Minna

29 april 2010 19:57

Emmi: Sprutärr?!?!
Bella: Haha Jäger brände sig i förrgår när han skulle ta ut sockerkakan. Som var gjord utan ägg och därför ännu känsligare för smällar i luckan... Behöver jag säga att den blev döbakt? xD

http://eldrottyrvader.soclog.se/p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards