mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Izabella - 28 december 2010 12:20


Kanalen skiftar grön och svart

från andra sidan hör ni stans midnattsbrus
Bara blått ljus från båtarna,

ingen ser när du smyger din hand inunder hennes blus


Ni kan sitta där i timmar, och låtsas åka fartygen långt bort
Se här kommer Timber-line, till fjärran hamnar där ni aldrig nånsin gått
Hon är född på en fredag, men hon säger att hon är ett söndagsbarn
En brådmogen frukt, färgad av frosten som biter den här stan


Som jag älskar

  

Av Izabella - 28 december 2010 09:04


Godmorgon på er!

Jag var uppe redan halv 6 idag för jag trodde att det var jobbdag haha. Men det är imorgon, så jag har istället tittat på min serie med en kaffe i handen.

 Oj vad Gossipgirl är bra! Men där i början är de bara 16-17 år, och den tiden längtar jag inte tillbaka till. Skönt att slippa tonåren för gott. Jag tror verkligen att jag har hittat mig själv.

Hemma är var jag trivs allra bäst. Bättre än hos andra, på stan, på fester eller på catwalken. Här där jag bara kan vara och få en paus från det öriga livet. Baka, mysa och älska. Ibland tvivlar jag, men då slår jag bara på TV:n och låssas vara Serena van der woodsen så att jag får en kontrast med lite Glamour. Ibland undarar jag om jag vill modella mer. Men jag vet inte. Det är otroligt roligt men det finns anledningar till varför jag skulle tänka efter innan jag sa ja till det.


  

Redan här visste jag vem jag var. Och kanske har jag har hittat mig själv igen.


You gotta make sacrifices just to be yourself


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards