mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Izabella - 27 december 2010 15:40


...är det alldeles för få som gör. På riktigt alltså, inte på det där sättet att man är bra just efter att man klarat en tenta eller sprungit en maraton. När man ska till en fest, precis innan man klivit ut och känner sig snygg, utan även de dagar man bara orkar ligga i soffan, när man äter för mycket godis eller när man faktiskt kommit till festen och insett att klänningen inte sitter så bra som man tyckte innan och att ens kompis är mycket hetare... Varför är det såhär?


Det vore mycket lättare om fler vore som till exempel Blondinbella eller andra sådana optimistiska brudar. Bara skita jämförelser och köra på! Se hur långt man kan komma. Utan att önska att man var bra på det man inte är bra på och blunda för det som man faktiskt har talang för. Att sukta efter någon annans ben, hy, betyg eller vad det nu kan vara som vi (tjejer speciellt) är så bra på. Varför inte se ens egna kurviga form som något bra, eller varför inte glädjas år att vara modellsmal om det är dessa gener man faktiskt har. Inse att man får sämre betyg i matte eftersom man är bättre på att skriva istället.


Alla är vi fina och bra!

 


Det vill nog jag och många andra också upptäcka. Så jag försöker...gör ni det också.


  

Av Izabella - 27 december 2010 08:11


God morgon på er!

 

Ville visa den nya parfymen jag fick av mor och far, den är så fin och god! Radiance


Mannen min har åkt på jobbet så nu är jag ensam. Idag ska jag friskna till!

Jag måste jobba och träffa mina vänner ju, vill höra hur alla andras julhelg har varit...

Ska inte gå ut en enda minut men jag försöker avboka en tid jag har på vårdcentralen pga det - dumma telefontider! kan man det inte finnas ett speciellt ställe dit man hör av sig när man vill avboka?


Hursomhelst, jag tänker fixa iordning en sen frukost och njuta den i soffan med Gossip nu :)



  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards