mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Izabella - 29 december 2010 20:46


Varför tvivlar vi? Om vi har bestämt oss för en sak. Må vara att äta godis istället för frukt en kväll, att söka till en skola, att göra något man drömt om i hela sitt liv. Så tvivlar vi i alla fall. När allt verkar vara självklart så är det ändå där. Tankarna på hur livet kunde ha blivit om vi gjorde annorlunda. Valde annorlunda.


Livet handlar om val. Själva livet är ju faktiskt även det ett val.

Jag har blivit rädd för val. Av varje sort. Det är för att jag tyker att jag valt fel så många gånger i livet att dessa tankar av tvivel blir starkare för mig. Det är svårt att förklara men de som står mig närmast vet nog lite om vad jag menar. Även om jag nu, vid vuxen ålder är en mogen individ som anser att jag vet något så när vad jag vad jag vill med livet och vilken plats jag har på jorden så kan det dyka upp i alla fall. Som en skugga.


Är det verkligen det här jag vill? Är detta verkligen jag?

Jag tror att det alltid kommer att följa mig, även då jag är som lyckligast kommer det att komma fram då och då. Jag vill liksom pröva båda vägarna av allt, trots att det är omöjligt. Om någon borde ha en sådan där klocka som man vrider tillbaka eller stannar tiden med så är det jag. Jag är så mycket på samma gång, varje gång.


You know


  


Av Izabella - 29 december 2010 18:18


Denna kväll ägnas åt;

 Nätshopping och choklad!



Jag behöver en kväll off. Är så trött så jag höll på att somna idag på jobbet med min kaffekopp :)


    


Av Izabella - 29 december 2010 07:36

Morgon! Nu är jag på kontoret och extraknäckar.

Oj vilken kall morgon det var, 28-

Då är det bara de riktiga norrlänningarna som vågar sig ut ;)


Det är ganska många som sover ännu av kunderna, vilket är bra för jag har lite ont i halsen fortfarande. Låter inte heeelt okej när jag svarar. Sen efter jobbet får vi se om det blir en sväng till Roasters, är nog inte mycket folk där idag om det här vädret tänker hålla i sig. Eller så är det det?


Är det någon som har tips på god nyårsdessert? Vi ska äta finmiddag med stora familjen och det är mitt ansvar men jag har ej lyckats än med receptet.


Kram! ha en bra kall dag (ps. jag kan som vanligt inte se hur det jag skrivit ser ut här på jobbet)


  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards