mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Izabella - 18 december 2009 22:03


Efter en vecka som varit minst sagt upp&ner och hit&dit är det sååå befriande att sitta här. Om jag lever för stunden, just nu menar jag. Så känns det här nämligen som en perfekt fredagskväll.


Dagen är jag nöjd med, var först med Micki på stan och hade det allmänt härligt, letade de sista som behövdes innan jul. Vad tänker jag självklart inte säga, men hjälpte henne även med Tommys julklapp. Sedan skiljdes vi och jag traskade iväg mot Sub&Co för att möta emmi och gabbsan. Jag och emmi tog varsin megafika (kaffe/te och amerikansk muffin, gabb tog latte & mindre muffin). På något sätt lyckades jag få i mig hela den (är ju inte känd som någon mega-fikare direkt), tog mest den där stora muffinsen på känn för jag var hungrig, och måste säga att jag är lite stolt ;) No wastin' money there.

Vi pratade om vad som hänt i våra liv på sistone och bytte såklart klappar. Jag har rim på mina och gabbi gissade nästan rätt, det stod

"Ha detta när du går ut, och när alla tittar på dig - bara njut"

Det var ett hemdesignat halsband. Hon gissade på halsband.

Emmi kunde däremot inte knäcka koden, hon gissade på målarsaker. Rim:

"Hoppas du hinner med även detta fast du går på universitetet, annars kanske du måste dissa läxorna medvetet"

Hon tänkte nog inte på det intresset jag menade, eftersom det var för uppenbart. En bok var det såklart, pocketverson av "Vid regnbågens slut" av Cecilia Ahern.

 

Jag fick en dörrmatta, måttsats, äggklyvare+ lite andra smågrejer av gabbi. Allt mycket välbehövligt. Grönt te med citron+ingefära av emmi med tillhörande burk. TACK kära vänner!


TIPS! Det är tredje året på raken nu som vi har det här fikat. Det är något jag verkligen rekomenderar för det håller ihop en på ett sätt. Jag och emmi träffas nästan aldrig och gabbi ser jag sällan med (även om hon med all säkerhet alltid kommer att finnas i mitt liv på något sätt) och detta ger oss en mycket trevlig anledning att träffas ordentligt. Vi kommer att fortsätta med det, hoppas jag en lååång tid. Det är nästan extra kul om man inte har setts på ett tag då det blir lite spännande att träffas då, och se hur året varit.

Vi öppnar alltid paketen där och riktigt drar ut på det, bara har det trevligt någon timme innan allas liv får fortsätta igen.


Kvällen har spenderats på hemmaplan (mycket behövligt, känns som vi måste landa lite nu) med tända ljus, Underworld på DVD:n (GRYM), Tindra glögg (GOD) och mys. Nu har jag tittat på Ernst's Jul och tillsist satt mig tillrätta här vid ett julpyntat köksbord och trådlöst internet (anton beställde det billigare via jobbet och installerade det i förrgår). Kvällste förstås (teet från emmi var superbra!), några knäck och choklad har jag också fått i mig (hur?). Jag njuter och känner mig just nu, fullkomligt tillfreds och varm inombords.


Här är lite bilder från vår strand den där soliga söndag 3:e advent:


           


Det var jättekul att vara med dig Mikaela, saknat dig. Att träffa Tommy, Krille mf. Tack för sällskap och hjälp + alladinasken som vi tjuvöppnade ;)


Sist men inte mist, så önskar jag er alla en riktigt trevlig kväll, som är åtminstone nästan lika bra som min!


  

Av Izabella - 18 december 2009 12:56

Lyssnar på svenskt för en gångs skull. Lars Winnerbäck, Miss Li, Ledin, Lemarc, Jöback, Patrik Isaksson och såklart Brolle, brolle och brolle.


Som jag hade dig förut med Lars Winnerbäck och Melissa Horn, älska.


  

Av Izabella - 18 december 2009 09:50

Det är lite lustigt, jag for från ett Luleå utan vare sig snö eller kyla, till ett vinterland i tornedalen. Sedan väntade jag mig värme när jag kom hem men då var det kaaalt här med. Och mycket snö :)

Nu får vi nog en vit jul i alla fall


Idag ska jag och Mikaela till stan, igen. Vi ska gå lite innan Tommy kommer och möter oss och jag ska träffa mina två numera typ enda blonda vänner Gabriella och Emmi-Lie för det årliga Sub&Co julklappsfikat. Såg på vad jag skrivit för ett år sedan, och förra året var det en dag senare dvs imorgon!



Ha en bra dag!

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards