mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Izabella - 17 december 2009 11:03

Men snacka om SÖT! cover på vår låt. Det var Linnéa som hittade den.


Av Izabella - 17 december 2009 09:20


Nu är jag hemma från tornedalen. Mikaela har följt med, fast hon sover fortfarande. Dagarna däruppe har spenderats på följade sätt:

(Ett urval)


- Sova länge...


- Frysa en hel del, tempen varierade mellan -22 och -28 där uppe.


    

 Mycket snö var det (detta är taget redan sist vi var där i början av oktober,

då vi blev helt förundrade eftersom det typ var tidig höst hemma)

Nu är det mer...


- Se halv åtta hos mig, andra avenyn mm.

 

- Baka en massa (lussebullar, falsk potatisbakelse, biskvikaka)

Det är så roligt när vi har ett gemensamt intresse för mat, baka osv. (mikaela har gått hotell&restaurang) för då är det kul att göra något tillsammans.

 

- Trip till Jocke & Katti för min del, Oscar växer så det knakar. Han är nu 5 mån, 68 cm och 7 kg (tror jag dem sa) och kan sitta, ta saker själv mm. Vilken tur dem ändå har haft, han är ju lugn som en filbunke, vill han något så "pratar" han ist för att skrika.


     

Såhär såg han ut sist jag var dit (oktober). Tog inga bilder nu :/


- Många hemliga saker.


Nu ska jag snart börja med frukost, fast vill inte väcka kusinen.

Hon sover för sött:)


Anton, förlåt. Love u!


--------------------------------------------------------


Idag tänkte vi fara snabbt och handla några saker vi behöver och sedan bege oss mot Kyrkbyn för att baka (igen). De har mer basmatvaror där osv(vi får spara pengar), sedan har jag inte träffat dem därhemma på ett tag. Till middag funderar jag på hemmagjord pizza :D min duktiga man har handlat pizzakit!


Lite julstämning fick jag faktiskt där uppe, även om jag fortfarande inte kan fatta att det är julafton nästa vecka, hur är det möjligt?!!??

Jag har liksom knappt hunnit med tiden, utan flugit av som en vante någon gång innan första advent.

               

Mikaela & Tommys julgran        Jag vill ha en såndär^^


Aja, nu ska dagen få börja på riktigt...     

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards