mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Izabella - 9 december 2009 21:15

 

Första egopixen i lägenhetstoan, mitt i städningen i en skitig spegel

        

Nu har vi ju bara gamla saker och har inte kommit i ordning med allt så en lyxvåning är den så långt ifrån den kan komma, men lite fint var jag ju tvungen att fixa, såhär vid jul. 

 

 

Sitter här med mitt kvällste i vanlig ordning och kikar på bloggar.

Vaknade vid 8 idag, duschade, gjorde mig i klar och stack till stan för en sista julklappssväng, nästan klar nu ;) På söndag sticker jag ju till tornedalen (mik och tom kommer förbi och plockar upp mig, så jag slipper ta bussen -tack!). Sedan ringer pappa och vill ta övningskörningen på dan istället, vilket var skitbra! Sagt och gjort, han hämtade upp mig och vi begav oss till tuna för att jag skulle byta skor, sedan for vi sligriga vägar till gammelstan och plockade upp lite grejer till lägenheten (när tar det slut?) och tillbaka till tuna. Det är att "göra två flugor på smällen" som mamma brukar säga!

 

Efter det var det fixande som gällde, dammsög igen, plockade upp saker, julpyntade, slängde kartonger mm mm. Tänkte att jag skulle överraska mannen när han kom hem från jobbet med en fin lägenhet, tända ljus och klar middag. Men sedan ringer han och frågar vad jag gör och det visar sig att han skulle direkt till kallkällan, utan mellanlandning hemma (dvs äta där) och hämta dator och datorbord. Det missade jag tydligen tidigare. Suck, här agerar man dröm-flickvän i onödan.. :)

Men det blev bra iaf. På kvällen kom mor,far och flis på besök och vi fick koka kaffe för första gången.

 

Nu måste jag börja göra natt, vi är två som ska jobba imorgon. Det är "dopp i grytan" och då behövs extra personal.

 

  

 

 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards