mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Izabella - 1 december 2009 23:04


Har vart skitsugen på att köpa mer Make up länge nu. Jag har basgrejerna, men smikar mig typ alltid lika dant eftersom jag nästan inte har några ögonskuggor. Ska jag ha mer än bara mascara, vilket jag typ alltid bara har, så blir det lite eyeliner eller svart ögonskugga. Någon enstaka gång använder jag de få ögonskuggor jag har, en guldrosa Face, en orangeaktig Make up store eller en brun Claudia. That's pretty much it, och de är 1-3 år gamla dessutom.


Jag vill börja använda mer färg och exprimentera mer. Eftersom jag inte har så mycket pengar nu funderar jag på att prova något billigare märke till en början.

Bilden ovan visar en palett med hela 48 skuggor som ingår i Viva lá divas julkollektion, den verkar ha fått många bra recensioner och kostar bara 189 kr.

Någon som provat? Kommentera mer än gärna! 


Hur brukar ni smika er? Till vardags brukar bara använda lite foundation, bluscher/rouge och mascara ev. mascara och svart ögonskugga eller flytande eyeliner. Mascan tycker jag är det viktigaste i hela sminkningen och jag använder just nu denna:


 

 

Max Factor false lasch effeckt mascara

 

 


Vill ha både volym, längd och separering utan klumpar. Den ska helst vara lätt att sätta på, alltså inte dubbel och tjorv eftersom jag ofta har bråttom.

That's right jag har höga krav! Den här tycker jag funkar ypperligt.
 

Vad använder ni? Vilken är den bästa ni testat?

 Kom gärna med tips!

  

Är tex. nyfiken på:
 

  Någon som testat denna? Maybelline colossal volum express.


  

Den här är dyr men många påstår att den är värd mer än varenda krona?


 Sist men inte minst, har ni tips på snygga sminkningar med ögonskugga? Tips på sidor eller annat där man kan kika för träning?

 Hoppas ni kommenterar!

 

  Nu ska jag snart sova. God natt!


  

 

 

 

  



Av Izabella - 1 december 2009 22:22

Sitter här och äter min nya favoritmacka, hårdbröd med smör, kaviar och gurka haha (jag vet att jag är knäpp, men har ett sug efter det hela tiden nu) med ett nytt te jag köpte idag, vitt med skogsbär, det var toppen!


Annars var det lite onödigt att fara till stan idag då jag var dödstrött och omotiverad att titta seriöst på julklappar... Det var i alla fall kul att prata lite med Linnéa igen, och ett par blommiga strumpbyxor till jul fick jag med mig. 

När jag kom hem hade jag ont i huvudet och var ändå tvungen att börja skotta gården och fixa mat medan syrran bara satt i soffan med min dator i knät och chillade, skitsur var jag där ett tag haha.

Men sen slog det mig att snart så kommer både jag och min dator att vara borta härifrån och slipper därmed stress-skottning för att föräldrarna ska komma in med bilen och småsyskon som man inte har en aning om vad de gör med ens teknikprylar (och alla andra prylar också).


Nu har vi skrivit upp vad vi har och planerat vad vi behöver köpa eller fixa till lägenheten. Eftersom vi har en ganska tajt budget kommer inredningen från början att bestå av sådant vi äger eller har fått, dvs en salig blandning av gamla prylar = bobart men ej snyggt. Senare när jag förhoppningsvis har jobb kan vi köpa mer det vi vill ha, åka till IKEA and so on...

Då ska vi även tapetsera om i vardagsrummet och sovrummet :)

och jag kommer ha någon slags inflyttningsbjudning, men det hinns inte heller med nu.


Det sista jag gjorde idag var att tvinga mig att övningsköra en lång sväng i stan och därmed missa desperat housewifes. Nu känner jag mig ännu mer slut och skallen bara dunkar. Jag vill vara helt frisk så jag kan komma igång med träningen igen, hatar att inte kunna träna!!!


Någon som såg julkalendern förresten?


  

Jobbet


  



Av Izabella - 1 december 2009 12:16

Igår nä jag gick och la mig tänkte jag att jag inte behövde ställa klockan, det var ju först vid ett jag skulle iväg och jag brukar vakna vid nio senast när jag sover själv, alltså skulle jag hinna fixa lite saker innan jag begav mig. Men då händer det oväntade! Jag vaknar, och klockan visar 11.41 WHAT???! Tänkte först att det måste vara fel på mobilen, men nej, jag har alltså lyckats sova nästan 10 timmar. Oj.


Nu sitter jag och äter brunch bestående av lite risgrynsgröt (aj i magen, men kunde inte stå emot), en smörgås och brämhultsjuice. Vi ska ta bussen 13.36 så det är inte för bråttom. De där andra sakerna jag skulle fixa (mat till ikväll, kattlådan, snöskottning mm) får jag göra efter stan, det får bli en kortare trip och hem ist för anton efter.


Tilläggas ska att jag oftast är ganska vimsig när jag vaknar såhär sent, lyckades med att orsaka explosion i mikron när jag skulle tina bär tilll gröten, sedan när jag skulle skiva en ostbit till katten (hon älskar ost) så bryter jag av skaftet på osthyveln! seriöst o.O


Juste, det är ju första december idag. Då missade jag ju julkalendern;)


Ha en bra dag! 

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards