mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Izabella - 2 december 2009 23:00

Har gjort allt jag skulle göra idag tra la lala. Och lite till, för det var ju såå mycket haha. Emma och jag hyrde What happens in vegas som är skitbra :) godis från hemmakväll (ofcourse) blev det också och mys hemma hos emma&pierre.

Innan det var jag på storheden med syrran. Hann inhandla lite hemliga saker och möta mor&far på IcaMaxi, måste ju guide dem i matjungeln, hur ska de klara sig utan mig?

Nu har jag också fått dem att köpa mer saffran så jag kan baka mer lussebullar, de hade strykande åtgång så jag tror att det blir ett par omgångar till innan jul!


Nu är jag trött, så förhoppningsvis somnar jag den här gången.


Ps. Skulle egentligen skriva ett längre inlägg idag, har några som står på kö för att blir skrivna om olika saker, men tar det imorgon.

God natt folket!


  

Av Izabella - 2 december 2009 10:06

     


1. Kaffe i press = fresh coffee

2. Alpro sojamjölk till kaffet

3. Brämhultsjuice, apelsin och hallon

4. Sojamjölk med blåbär och svarta vinbär

5. Hembakad vaniljbulle

6. Frukt som jag inte vet namnet på, ni måste prova! smakar som passionsfrukt fast kanske ännu bättre! far sa att det var en typ av papaya?


Jag äter det jag är sugen på!

Mat ska vara en njutning


Idag har jag inte så mycket att göra:

- Ringa några samtal

- Ringa Mikaela

- Ringa pappa

- Bloggen

- Skrriva ansökning!

- Hemlis

- Övningsköra

- Flis ska fixa mina naglar?

- Middag?

- Vara med emma

- Anton?

- Kanske till storheden en sväng för ett hemligt uppdrag. Beror på hur jag känner mig, är varken sjuk/jätteförkyld idag men känner mig inte riktigt frisk heller.


Nu ser jag på efter 10 i alla fall...Godmorgon alla!


  


Av Izabella - 2 december 2009 03:14




Kan inte sova. Jag är trött men kan inte sova. Ovanligt va?

Jag visste väll att de där tio timmarna förra natten skulle straffa sig.

Har ont i huvudet så har precis tagit en ibumetin, tror att jag har feber.

Tittar ut på det snöklädda, tysta kyrkbyn. Det är så vackert.

Många säger att min by är finast på sommaren, men de har fel.

Den är vackrast mitt i vinternatten, när alla sover.

Det vet jag.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards