mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Izabella - 28 november 2010 21:00

Och just det ja, jag ska skriva om en sak som jag tycker om.


Jag älskar att mysa!

 

 

Att mysa kan innebära så många saker, men för mig är det när jag tar det lugnt och känner att jag inte längtar någonstans för tillfället.

Att ta en fika på stan med en kompis kan vara mys, att se en film med min älskling och ett glas rött och lite choklad. Att gosa på en sovmorgon när man egentligen har allt möjligt att göra, att ha en fin middag med familjen. Vintern är såklart den tiden då det blir extra tydligt det där med mys, det jag helst vill när snön faller.

Tända ett ljus och krypa upp i soffan med en kopp te. Det vill jag inte byta bort i första taget!

 

  

Av Izabella - 28 november 2010 20:22

Hihi, måste göra ett till litet avtryck här med bilder.

Såg nyss senaste Gossipgirl, min favoritserie. Avsnitten som är nu är så bra också, gillar att Blair och Bass är på rätt köl igen:)


Och varje gång vill jag springa till stan med en välfylld plånbok, serien är rena inspirationsprogrammet om man är klädintresserad. Tycker att jag ser så tråkig ut numera när jag försöker vara praktisk för att jag promenerar i Antartiskylan. Man orkar ju som inte göra sig fin när det mest är skola, gym och hemma jag är. Sedan har jag inte köpt kläder på en och en halv månad, stor eloge till mig! Måste spara lite bland alla klappar... Konstigt att man inte ser ut som en Upper east side-are då va?


Men jag vill ha hennes garderob. Titta kan man ju...

Klänningen ovan var med i ett avsnitt ganska nyligen, och jag vill ha! Fast när skulle man ha den?

 

 Jag får nog satsa på en ny fräsch vårgarderob sen istället.

  


Av Izabella - 28 november 2010 18:36

           


Lite bilder från vår lägenhet just nu. Älskar mitt kakfat som jag nu fyllt med bara rosa, röda och vita godisar. Vi har en vit jul här! Granen gör sig inte så bra på bild, den är tusen gånger finare i verkligheten :)


Idag har det varit en skön lugn dag. Jag har läst, men inte alls så mycket som jag behöver, ligger verkligen efter. 

Vi har istället diskat och handlat och promenerat till Kallkällan för söndagsmys.


Kort och gott, denna helg har varit underbar. Men söööt rakt igenom. Ingen träning heller. Detta får jag ta tag i på måndag... nu ska jag mysa lite till.


Puss till Tessi och

Kramar på er  


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards