mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2011

Av Izabella - 9 november 2011 17:05

 Hejsan, nu har jag kommit hem från stan, köpte inget (go me!) men det var mysigt att bara träffa lilla F en stund och hjälpa henne välja kläder !


I förmiddags var det ju detta jag ägnade mig åt förrsten, wonderful!

    


Älskar att fixa spa-aktiga saker åt sig själv som bumull för själen och kroppen det borde man göra oftare!

Som igår när jag och flisan gjorde ansiktsmasker! Hon hade köpt en jättebra till mig, ansiktet kändes så fräscht sen efteråt, och hon själv hade en med choklad-mums:)

    


Hoppas att A kommer hem från gymmet snart med en grillad kyckling han skulle plocka upp på vägen, jag är så hungrig :]


 

  

Av Izabella - 9 november 2011 12:04

Hejsan onsdag!  

Jag har precis stigit upp ur ett varmt bubbelbad. Skönt, för det botade min morgonstress som jag kände när jag vaknade och jag har heller inte ont i halsen mer. Fint väder är det också, helt underbar för jag minns inte sist Luleå bjöd på sol!




  Jag håller på att ladda kameran, den dog när jag pluggade in den för att ladda upp bilder till er från igår och idag, det får helt enkelt bli senare. Flisan undrar om jag vill träffa henne i stan efter att hon slutat och kanske att jag ska göra det. Först är det bara massa annat som ska göras... Måste gå och fixa lunch till att börja med i alla fall!


 


  

Av Izabella - 8 november 2011 16:30



Jag for aldrig någonstans, istället kom syster hit 0ch ska låna vårt badkar.

Såhär ser jag ut idag:

     

Jeans DrDenim, blus H&M trend, armband Bijoux for us, örhängen Glitter, bälte H&M, uggs Nelly.

På det har jag en svart kappa från H&M trend.


  

Av Izabella - 8 november 2011 13:46


Hej! Idag vaknade jag och hade lust att boka om tvättstugan jag hade idag, men tillslut bestämde jag mig för att tvätta två maskiner i alla fall, skönt att kunna renbädda sängen ikväll och ha lite nya kläder att ta på sig.


Annars har jag inte hunnit med så mycket annat, sökt jobb, diskat och sett serier. Det vanliga.

Jag har på mig en fin blus från H&M som ni ser där nere, sedan kände jag för bara eyeliner och marcara på övre fransraderna!

            


Har ni tur så kommer en dagens upp ikväll!

Jag har suttit och druckit kaffe medan tvätten rullade. Nu ska jag snart åka en sväng mot stan tror jag   


 

Av Izabella - 7 november 2011 19:29

 

Hej, sitter och kikar på webshopar och tröstar mig själv, är så less på att vara så trött hela tiden.

Imorgon måste jag hämta ut ett paket från Bubbeloom som legat på posten alldeles för länge. Vill ha det nu och testa om pumpsen jag har tänkt till jul passar :)

Om man kanske ska slå på Desperat housewifes nu igen?

 

Ikväll ska vi ha glögg-premiär hemma har jag bestämt! Det förtjänar jag   

Längtar även efter pepparkakor med mögelost, måste inhandlas...


 

Av Izabella - 7 november 2011 14:30


Hej, hoppas ni har en bra måndag!


Bättre än jag i alla fall, som började måndagen med halsont, enorm trötthet och en tokig katt.

Den enda lösningen var att sätta sig i soffan och slå på Desperat Housewifes medan lilltoken lekte sig trött på egen hand. Senare drog jag dock i gång med den oundvikliga städningen av lägenheten som jag skjutit upp till idag. Började med att rensa golvet på kattleksaker, tidningar och kläder. Omorganiserade min skogarderob och slog på dammsugaren. Nu iefterhand är det skönt såklart, tex när man går in genom dörren och möts av grönsåpadoft ;)


Nu försöker jag stressa ner igen med dagens XX kopp kaffe och titt på bloggar. Luuuugn kväll kommer det vara idag och det blir säkert min vanliga sängtid vid halv nio (!) idag. Puss!


  

Av Izabella - 6 november 2011 16:07


...sitter jag och kikar på höstrean hos:



och väntar på att kaffet ska bli klart. Senare vid 18 är det äntligen dags för ett nytt avsnitt av favoritserien GossipGirl på femman. Längtar tills jag kan köpa säsong 5 men tills dess får det räcka med slå på TVn varje söndag. Mina favoritsäsonger hittils har varit 3an och 4an men 5 an har en god chans att ta ledningen. Det är som om jag tycker att den som går alltid är den bästa! Det kanske är för att Serena, Blair och alla andra följer mig i ålder. Vi är alltid lika gamla så det är lätt att känna igen sig :)

Stilikonen Blake Lively/Serena och hennes bästis Leighton Meester/Blair.

 

Av Izabella - 6 november 2011 14:45

Tänkte visa helgens filmer som setts/ska ses också:

I fredags så såg jag och A denna:

KUL!

( ps.emma fyfan vad du kommer se ut som henne när du är 40)


Idag tror jag det blir denna:


Gillade ettan så nu blir det tvåan också:)

 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards