mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Izabella - 23 november 2009 17:10

Come stop your crying
It will be all right
Just take my hand Hold it tight


I will protect you
from all around you
I will be here
Don't you cry

 

(Så gullig låt. Alla är vi barn ibland)


 En lugn måndag igen... Resten av dagen ser ut som följer:


Pappa kommer hem. Han och jag äter pannkaka och vi beger oss tillsammans med flis till nautilus för att äntligen få det efterlängtade kortet. Sedan övningskör jag lite mer innan vi far hem och äter min berömda bärpaj (gjorde den inte igår till middagen eftersom alla var så mätta). Förhoppningsvis kommer även älsklingen över och tar sig en bit. Har som på något sätt börjat gilla måndagar:)


  


Av Izabella - 23 november 2009 16:45

Det kan man äta någon gång ibland, även till middag - om det är med fläsk i och korvsmörgås till.


Detta recept kommer från ICA-förlagets stora kokbok. Jag gjorde om det lite, till "bellas fläskpannkaka med bär", haha :)


Ingredienser


  • 3 dl mjöl
  • 1/2 tsk salt (ta gärna lite mer)
  • 8 dl mjölk (bytte ut hälften mot sojamjölk så det inte blev fullt så dåligt för mig)
  • 4 ägg
  • Egentligen ska det vara smör i smeten också, men tycker det blir bättre utan. 
  • ca 300 g rimmat sidfläsk
  • Ett par dl bär av valfri sort (tog blåbär och vinbär)

 

Gör såhär


  • Ugn 225 c.
  • Skär fläsket i små tärningar. Lägg dem i smord lågpanna/plåt och bryn dem i ugen, kom ihåg att röra om då och då.
  • Blanda mjöl, salt i en skål. Tillsätt hälften av mjölken och vispa till en jämn smet. Ta sedan resten och vispa igen.
  • vispa i äggen.
  • Häll smeten över fläsket och stö valfri mängd bär över alltihop. 
  • Grädda i ca 25 min (tills den har fått nog med färg)
  • Servera med lite socker och grova hårdsmörgåsar med korv!
  • Gärna rivna morötter också^^

     


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards