mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Izabella - 8 november 2009 22:21


Kom just hem från en kväll med emma. Oj vad vi pratar...

Såg "dumpa honom" och den var.. hmm, tänkte skriva asdålig, men okej då - mindre bra. Seg och man irriterade sig på samtliga karaktärer vilka de flesta, konstigt nog, var bra skådisar. Ändå ville man som fortsätta se, komma till slutet och se vad som hände. Den var även deprimerande, så ska du se den behövs massor av godis från hemmakväll;) Och en bra vän. 


Nu sitter jag här i soffan bredvid en sovande pappa (of course) och ser slutet av ...och så kom polly som går på tv. Den är betydligt bätte :P Ska snart gå och sova. Planerna för imorgon är endast körlektion, laga mat och sedan sova hos anton. End of story.


  

Av Izabella - 8 november 2009 11:45

"Jacobs Creek Semillon Chardonnay" heter vinet jag älskat denna helg.

"Torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av fat, apelsinskal, päron, melon och vanilj." lyder beskrivningen. Prova!


Annars är jag ju som bekant en rödvinsdrickare, och en av mina favoriter är "Lindemans Cawarra", den är billig och god. Fast de flesta, inte allt för torra eller starka är goda. 

Vad gäller cider och blanddrycker så är jag ganska kräsen, just nu är min favorit Cube, som smakar citron och inte är så söt. Breezer Watermelon gillas även av mig och många andra. Olika Kopparbergs kan också vara okej om man är sugen på något sött.

  

Av Izabella - 8 november 2009 11:11


Hej!


Hoppas ni hittils har haft en lika bra helg som mig. Har just kommit in från en morgonpromenad med anton. Har rosiga kinder, det finns inget härligare i början av vintern än när man vaknar upp till en massa snö och dessutom sol. Fast såå stillsam blev inte promenaden i alla fall, eftersom min lugna pojkvän även är busig och envisades med att kasta snö. Pappa hade lagat frukost till alla med kokt ägg, gröt och mackor. På sin egen dag! Jag måste nog baka något gott till honom senare. Planen är annars att träffa emma idag. 


Igår for jag, pappa och flis till coop arena på skidbytardagarna för att sälja våra gamla snowboardutrustningar och kanske hitta en ny bräda till mig. Lyckades bli av med sakerna vi kom dit med men hittade endast ett par pjäxor till syrran. Sedan köpte vi french hot dog på kvantum och jag for till kallkällan. Eftermiddagen var lugn med massor av mys och vin. Spelade "tjuv och polis" med anton, john, kjell, arvid och simon. Känner att jag har börjat lugna ner mig lite nu när jag har tillåtit mig att ta det så lugnt i ett par dar, det behövs ska jag säga =) 

  

För vad skulle jag göra utan mitt lugn?

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards