mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Izabella - 20 november 2009 14:32

Har inte kommit iväg till duschen än. Har ett tips till er för att hålla kroppen mjuk och slät även på vintern. instället för vanlig lotion efter att man har dushat, prova Natusan baby oil. Den smörjer man in direkt när man har duschat klart, alltså innan man torkar sig. Detta gör att fukten från vattnet stannar kvar. Superbra, även om man har känslig hy eftersom det är så mild, och dessutom otroligt dryg då man bara behöver några droppar :D

Nu ska jag njuta...  


  

Av Izabella - 20 november 2009 13:51


Phiiiiiifaaaann (som emma brukar säga) vilket väder!!! Det här är det väder jag tycker sämst om av allt. Vinter men Kallt, äckligt blött och i ingen snö. Urs! (som Linnéa brukar säga).


Kom just in från den lååånga >< promenaden från gabbi. Efter att ha kommit med bussen från kallkällan, gick jag förbi där för att hjälpa henne med bloggen . Får se om hon får till det så småningom;)

Nu sitter jag och värmer mig med te. Känner mig minst sagt sliten och frusen.


Nej, bella är inte i sitt esse precis. Har ont i huvudet och är frusen pga det äckliga vädret, har precis blivit frisk från feber. Är fortfarande lite förkyld och har inte tränat på två veckor (!!!). En släng av PMS har jag också så för ett tag sedan proppade jag i mig en massa sockerfri 72% choklad (med sötningsmedel givetvis) så nu har jag ont i magen.

Åt jättemycket och onyttigt till lunch och drack kaffe, vilket inte direkt fick mig att känna mig fräschare.

Hur jag mår återspeglar sig dessutom alltid i det yttre, mitt hår är som torr stålull och hyn gör att jag inte vill se mig i spegeln. Förhoppningsvis kommer alkohol och smik ikväll i alla fall göra att ingen annan än jag märker att jag förvandlats till en fågelskrämma. 


Och jag har bestämt att jag ska ha kul och strunta i alla annat, håller med blondinbella om att tankar på utseende osv. kan förstöra så mycket av kvällen.


Nu tror jag att jag ska ta en lååång varm dusch och fräscha till mig lite, sen när mamma kommer hem blir det sushi, kanske det kan rena mig innifrån. Sedan blir det att fixa sig och...


Innan Cleo ikväll ska jag till Eriks lägenhet och dricka någon drink med Linnéa.


Hoppas ni också får en bra fredagskväll! :D

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards