mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Izabella - 6 november 2009 14:28

Håller på för fullt att skriva ansökningar just nu. Får hålla tummarna att något leder någonstans.

Jag kan ju inte gå omkring och hoppas att någon på Ahlsell blir sjuk, men däremot hade det passat bra med en fast anställning där. Helt okej jobb i administrationen. Då hade jag och anton knappast behövt oroa oss för hur man ska ha råd med två bilar...


           

Jag, på jobbet i somras.  


Fast, visst hade det varit underbart att prova på något annat också, kanske något jag är intresserad av. Funderar...


Tänk om jag vann ett par mille på triss (vilket jag aldrig ens köper) så att jag i lugn och ro kunde göra sådant jag tyckte om, tex. försöka få böcker puplicerade eller måla betydligt mer. Sådant vill jag hålla på med betydligt mer, men det är svårt att få ro eller ork till det när man har mycket annat som drar, än mindre kommer jag att få det när jag faktisk hittar ett jobb eller börjar läsa. Tur att man är ung!


Kolla in min nya "tag" :] Har haft bloggen inästan 3 år, men det är först på senare tid jag riktigt har brytt mig om designen. Kände att det var dags för något att avsluta varje inlägg med också...

  

Av Izabella - 6 november 2009 12:31

Har färgat håret igen, mest för utväxtens skull. "Moccabrun" heter färgen jag använde. Dock ser det alltid typ svart ut i början.


Egentligen hade jag planerat att dra till attityd igen och få det slingat och ljusat upp det en massa, klippt det slitna och även kanske rakpenatat det. Det finaste håret jag har haft var typ sommaren 2008 då jag hade sådana där ljusa slingor och hade det lite halvlång för att det skulle locka sig bättre, dessutom såg man knappt utväxten då grundfärgen jag fick var så lik min naturliga. Lite shakira-aktig look. 

Därför hade jag verkligen velat ta en "favorit i repris" fast ännu tydligare, och lite annorlunda med rakpenten för att slippa fixa håret i timmar för att det ska bli rakt, istället locka det när jag vill ha lockigt...

Men kom fram till att alla dessa planer får vänta tills jag har lite mer pengar, har gått så mycket de senaste månaderna att jag inte ens vill ta en till på kontot. Tänk bara allt till körkortet, tatoon, träning och en miljon andra saker jag har behövt eller velat ha. Det går kanske inte att ha perfekt hår om man är mitt uppe i lägenhetsletande på en lön :)


Den här bilden hade jag tänkt ta med mig till frissan Anna, kul att det dessutom var snygga JLo som råkade ha sådant hår ;)




  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards