mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Izabella - 10 november 2009 14:53


Nu sitter jag på kulturens. Mobilen dog av okänd andledning (laddade den ju fan nyss) och planen var att jag skulle höra av mig till linnéa för vi ska ut på julklappsjakt. Hur gör man då?


En 19-åring med en LG touchskärm blir ju helt paralyserad av skräck när ens mobil bara dör. Eller inte;) Hursomhelst blev det ju liiite svårt att få tag på Linnéa då. Fiffig som jag är var min första tanke att gå till en talefonkiosk. Men vad har hon för nummer? Försöker slå deras hemnummer och sätter i peng efter peng, men telefonen verkar trasig. Fan vad kallt det var också. Nu då? Då kommer jag att tänka på någon som brukar smsa gratis från en dator, kan man inte fixa ett sådant konto? Sticker därför hit, betalar internetavgift och börjar googla "gratis sms". Hittar en sida och reggar mobilen. mot att det skickas massa raklam till mig såklart. Men nu behöver man ett lösen som ska skickas till mobilen för att det ska aktiveras. Helvete. Försöker slå på mobilen upprepade gången utan resultat och precis när jag argt ska gå igen funkar det, den lyckas vara vaken i någon sekund så att jag kan se koden i smset innan den dör igen. Skönt, nu hoppas jag bara att hon får meddelandet.

Kom till kulturens Linnéa!  


Snacka om beroende vi är av våra mobiler...


  

Av Izabella - 10 november 2009 10:40


Okej, nu ska jag erkänna en sak. En av de bloggar jag sedan en tid tillbaka föjler som flitigast

- är faktiskt Blondinbellas


Den är mysig och intressant eftersom hennes vardag är så olik min,

trots att vi är lika gamla, i samma land och till och med, sånär som på en bokstav heter lika dant.


Ett tag hette min blogg "en annan bella" just för att blondinbellas var så känd och min så liten,

samt för att vi var så olika. Då tyckte jag att hon verkade ytlig och fjortisaktig - vilket i och för sig var sant i början av hennes karriär. Det var ju på det sättet hon skapade sig en imige och vann läsare. Hon var orginalet och efter det kom en hel uppsjö av liknande bloggar.

Blondinbella är fortfarande hennes "jobb-jag", fast mindre extremt, dels för att hon är äldre och tröttnade lite på att bara vara den där superglamorösa tjejen utan djup, och dels för att hon ville låta sitt riktiga jag, alltså Isabella, få mer utrymme. "Alla har vi olika roller", som hon och pojkvännen Nils , vars blogg jag även kikar på ibland pratade om i "Efter tio" på Tv4 där dem var med igår.


När man har läst bloggen ett tag, börjar i alla fall jag att beundra denna tjej som från att ha varit en helt vanlig stockholmsbrutta, klättra uppåt till att numera driva sveriges största blogg, ha eget företag, åka runt och föreläsa, vimla med känisar och medverka i fimer och tv-program. Tjäna 35 000 varje månad - bara en såndan sak.

Go bella!

 

  

Av Izabella - 10 november 2009 10:18

Sitter ensam i lägenheten på kallkällan med mitt gröna te. Ingen ville vara hemma denna dag med mig, alla jobbar/går skola ;) Inte ens arvid hade lust att skola idag på grund av något prov. Ja menar jag vill ju inte uppmana någon att skolka...eller?


Och förreten; okej jag erkänner, smakade just en av din mommos kanelbullar, och hon är bättre än mig. I alla fall än de jag sist gjorde (vilka blev ganska misslyckade), fast hon har ju haft years and years of experience. Helt krämiga och bra. Detta var till arvid btw. Han som har otroligt bra smak vad gäller mat.


Igår kväll såg vi "Big stan" som var skitrolig. Rekommenderas!!! 



Hade även en körlektion med en peter på ninas. Det är inte klokt, det är mitt öde att köra med olika peters. Pappa är ju min handledare, sedan hade jag peter i umeå under hela vistelsen där, och nu denna PETER. Alla är dem dessutom trevliga karlar som verkar känna alla (inklusive ha hört talas om varandra).


Nu är det bara en halvtimme tills mannen kommer hem för lunch. Då ska jag nog börja gå till stan och sen får vi se var dagen bär. Kom inte och påstå något om hur ovärt detta inlägg var, för då ska jag bita er ;) Jag gillar nämligen inte när folk har rätt.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards