mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2011

Av Izabella - 18 april 2011 17:27


Gjort idag:

  • Tränat
  • Ätit kyckligsallad
  • Nästan blåst iväg
  • Fixat ärenden på stan, glasögon och annat *hemligt*
  • Kommit fram till att jag denna månad varit sjukt dyr och jag är pank!
  • Kommit hem och lagat middag

Nu ska jag bara ha en lugn kväll med mig själv och om en stund även min andra halva. Det blir lite jobb för mig denna vecka i alla fall; Imorgon, onsdag och torsdag eftersom Lindas barn är sjuka. Passande ändå då jag behöver alla pengar jag kan få just nu! Vet inte vad som hände här, har vänner som sagt att denna månad var tuff ekonomiskt men jag har inte insett att det är samma sak som gäller för mig, förrän nu hehe...


 

Av Izabella - 18 april 2011 12:27


Så var det måndag igen va?


Jag har precis avklarat vårens första löprunda! Konditionen är så dålig att jag nästan skäms, men jag behöver inte ursäkta mig eftersom jag inte tränat kondition mer än powerwalks på flera månader och jag får inte ens träna hårt.

Därför drog jag på mig skorna idag, och kommer även att göra det andra dagar - med en känla av inga som helst krav på mig själv, bara för att rensa tankarna och få lite mer energi. Det fungerade och det kommer att bli min utmaning att ha samma tänk när jag springer loppen, bara ta mig runt i min egen takt och skita i tider.


Även om man vill träna upp sig/ gå ner i vikt och eller klara ett lopp på en viss tid så tycker jag inte att man ska gå ut för hårt. Är du ovan löpare speciellt, du kommer bara att skada dig. Även 5 km efter en hel vinter utan konditionsträning kan vara alltför mycket. Jag har överansträngt mig förut vilket ledde till benhinneinflammation som gjorde ont. Jag lyssnade inte på den varningen utan försökta bita ihop vilket i sin tur ledde till att jag alltid måste ta det extra lungt eftersom jag nu har extra känsliga benhinnor.



Att ta ut sig i början av våren är därför inget jag rekommenderar. Man ska alltid börja med rejäla powerwalks, sedan öka med mer och mer löpning. Vill man verkligen bli en riktig löpare eller kanske orka löpa regelbundet hela sommaren, så är det också ödestigert för motivationen att sätta för höga mål tex. "jag ska springa varje dag", "jag ska klara en mil på tre veckor". Sätter du för höga mål med träningen kommer du att misslyckas och slå på dig själv för det. Det gör att du tappar självförtroende och det är svårare att komma igång igen, om du ens gör det. Att springa varje dag är inte bra heller man måste ha vilodagar för att nå resultat, så är det med all träning och speciellt detta. Du kommer bara att bryta ner dig om du faktiskt lyckas upprätthålla den träningen en längre tid. Det är under dygnen efter ett träningpass som kroppen bygger musker, läker och bränner fett!


Nu ska jag äta upp min kyckligsallad för sen måsta jag iväg!


 

Av Izabella - 17 april 2011 17:05

Uppladdaren funkar förresten äntligen igen. Därför publicerar jag detta i efterhand, vad vi åt till lunch:


 


Ceasarsallad på snabbt vis kan vi kalla det. När man just kommit hem och är hungrig duker bara enkla saker. Därför köpte vi med grillad kyckling och en ceasarmix man hittar i salladsdisken (icas egna). Det följer med krutonger, parmesan och ceasardressing. Till det skivade jag lite färsk ananas och delade kycklingen. Klart!

Jag drack faktiskt cola till även jag, det händer någongång då och då. Lite avslagen ska den vara i så fall med is och lime i. Ska man synda ska man göra det ordentligt! som jag säger.


 

Av Izabella - 17 april 2011 16:53


Gårdagens look:


   

verkligen inget speciellt, förutom att jag hade rött läppstift.


 

 


Har nämligen upptäckt ett nytt från Max factor som jag blev kär i. Det är som en tuschpenna som man målar med, väldigt lättapplicerat, billigt och verkligen kyssäkta - precis som de utlovar.


 

Lipfinity lasting liptint heter den. Jag tog färgen 60 - passion red


Resultat: Tänk på att mina läppar är torra här, kom på sen att man kan ta lite läppbalsam ovanpå så det inte blir så torrt.


    

Av Izabella - 17 april 2011 14:12


God Söndag! jag har börjat tycka om söndagar. Och jag har börjat tycka om livet igen, nu är jag mer glad än ledsen, även om tröttheten sitter i. Härligt !


Håller på att gå igenom några gamla bilder, uppladdningen på datorn vill inte fungera så det är jag less på, vill blogga!


Titta vad mitt hår växt:


 

Några månader sedan


          

NU (det där är btw solglasen jag ska köpa).

 

Ibland känns det som att håret växer så sakta, men när man verkligen ser hur stor skillnaden är inser man att det väldigt fort! Jag vet att jag passar bättre i kortare men det är lättare för mig om jag kan sätta upp det på sommaren. Till hösten klipper jag nog riktigt kort igen! och blir riktigt mörk. Nu går både naturen och jag mot ljusare tider. Jag hoppas bara att håret repar sig igen, det är så sjukt slitet...


 


Av Izabella - 16 april 2011 22:32


Har fått lite drille på skor med färg på just nu, dessa skulle jag gärna klicka hem på en gång om jag inte redan shoppat alldeles för mycket...


H&M 199

Nicole SEK 199, Friis & Company - NELLY.COMFriis & company 199


Marielle SEK 299, Nelly  Shoes - NELLY.COM Nelly shoes 299


Matsumoto 3 SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COMNelly shoes 399

Björn borg/Scorett 399


 

Av Izabella - 16 april 2011 21:23


God Lördagskväll. Idag har vi tagit en låååång morgon här i lägenheten och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte mot kallkällan där nästan hela dagen spenderades. Anton bytte däck på bilarna tillsammans med Arvid medan vi andra + flisan som kom efter ett tag myste och pratade inomhus.


Anette och jag pratade Sex and the City och annat tjejsnack tillsammans med varsitt glas vitt med hallon i. Mys...


Me and Arvid är båda telefonister nu till yrket så det är kul att ha någon att snacka om det med också!

Kycklingwok blev det sen följt av glass med hjortron och kaffe till, mums!!


Nu har jag och mannen sett på supernatural som blivit vår nya kvällsrutin (speciellt på vardagar dock då ser vi alltid 1-2 avsnitt innan sängen:) och jag sitter och knaprar på kanske världens godaste torrkött? Hur gott som helst, så jag sänder ett tack till Antons farfar.


Tack alla andra också, för en bra dag.


 

Av Izabella - 15 april 2011 21:59

 Hej!  Dagens bella:

kjol Jeane Blush, t-shirt H&M, väska scorett, jacka Vila, smycken StylebyTyra  

På stan bestämde jag nästan glasögon, även om det var svårt. Jag har slutgiltigt till på måndag, då ska jag ha ett par vanliga och ett par sol klara för beställning! Måste sätta ett stopp-datum för mig själv så jag väljer nån gång.

Är inte impulsiv i detta verkar det som? Jag skulle helst vilja ha fler att byta med, men två får räcka denna gång.

    

Lite Luleå streetstyle haha ;)


 


sedan hittade jag tre par trosor och ett läppstift. Flisan hittade skor och sedan hittade alla mat och godis.


Sedan vi kom hit hem har vi alltså haft film, eller twilight-kväll. Både New moon och Eqlipse har vi sett, blev lite mycket att se även ettan så det två senaste blev det. Kul att fräscha upp vampyrminnet :) Vi längtar så tills sista delen kommer på bio. Nu är vi på rätt år i alla fall haha. Mina små tjejer, älskar er så.


Kram på er andra


 


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards