mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under februari 2010

Av Izabella - 9 februari 2010 10:10


Evelinas blogg kan man tävla om smycken från Creative Lounge. De är i min stil många av dem, hur fina som helst. Detta snygga från Humanity tävlar jag om:


Humanity for all! Wrap-around bracelet. Snow/vit


  


Av Izabella - 8 februari 2010 18:02


Idag har varit en såndär seg-dag då jag i princip inte fått något gjort. Bra har jag inte mått och det var inte kul att jag inte orkade simma eller dela ut några CV:n. Nu har i alla fall Anton bakat pizza så ska försöka få i mig en bit fast jag har ont i magen. Sedan verkar det som om min lilla familj ska komma hit och fika. Kanske blir det en okej kväll åtminstone.


Hoppas att er dag varit bättre!


  



Av Izabella - 7 februari 2010 17:30


Gårdagen blev hur skön som helst med strålande sol. Jag och min A gick en lång promenad till Kvantum och köpte godis och mörk choklad. Även fast det var -20 när vi började gå så kändes hela promenaden varm tack vare solen. Eller det kändes väll mindre varmt när Mr Busig kastade mig i snödrivan typ 73 gånger då ;)


However så tillbringade vi kvällen hos Linnéa och Erik med hemringda pizzor och Couples Retreat. Ganska kul film och väldigt bra kväll.



Imorse bestämde sig Anton för att vi skulle handla tidigt och mutade mig:

"Om du gör iordning dig snabbt så får du en såndär korv på IcaMaxi"

Haha jag älskar dem där kabanoss i french hot dog bröd så jag tror jag var klar på 10 min :) Är jag känd för att äta nyttigt så är ju det här till brunch fan motbeviset. Good stuff!


Nu har Kjell, Anette och Simon precis åkt efter ett parti poker där "pokerkungen" (självutnämnd) så typiskt kammade hem segern. Snart bli det middag men det tvistas om vad. Jag vill ha fiskpinnar men är samtidigt sugen på pommes frites, undrar om jag ska våga köra det tillsammans typ som Fish and Chips? A skrttar åt mig och vill att jag ska det bara för att få se min äckligt-min.


  

Av Izabella - 6 februari 2010 09:48


Sitter och äter frukost bestående av varmt hembakat bröd som jag fått av svärfar med aprikosmarmelad på. Plus hårda mackor med kallrökt lax och till det dricker jag Earl Grey te med (soja)mjölk och honung. Härligt. Det är också soligt ute idag :)


Den här dagen skulle jag egentligen gått på stan med syster och sedan därifrån till Hälsans för att kolla på Tessas gymnasitktävling. Nu verkar det dock som om båda planerna blir inställda - flis har ont i magen och jag känner inte alls för att gå ut i -21 för att ta mig ända till ett fullsatt Hälsans hus. Men jag har ju sett dig så många gånger Tess, hoppas det inte gör allt för mycket. Jag vet ju att du äger i alla fall!

(och jag hejar på er såklart)


Sedan ska vi ju till Linnéa och Erik i eftermiddag, det blir film och pizza!


Hoppas ni får en bra dag...Kram!


  

Av Izabella - 5 februari 2010 14:03


För ett tag sedan var det en massa saker jag behövde till min Laptop som jag hela tiden sköt upp för det var så tråkigt att lägga pengar på, ni vet kläder är ju mycket roligare (det är skillnaden mellan killar och tjejer). Sedan när jag kom hem från Kåbban hade Anton köpt en mus till Laptopen och det var det viktigaste, fast nu vill jag även ha en matta till den och dessutom ett "skal" eftersom den är så sliten i locket.


Hittade massor av fina på Bluebox, men dessa är så dyra. Ska försöka hitta billigare någon annan stans. Anyway, denna hade varit nice:


  

Av Izabella - 5 februari 2010 13:54

  


Har en paus nu för att få lite ny energi innan jag tar i tu med det sista. Med kaffe såklart :P Eller såklart och såklart, dricker det bara ett par gg/v, vill vara säker på att inte bl beroende av detta uppiggande svarta slisk.


      


         

Av Izabella - 5 februari 2010 09:38

 

Första maskinerna tvätt är igång nere i tvättstugan (fYfaaan vilket berg - man förtår inte hur mycket det är innan man börjar) och jag ska smått börja städa här. Toan och köket först innan dammsugaren åker fram för att inte väcka eventuellt sovande grannar.


Igår blev en bra dag. Som ni förtår kan man inte följa ett sådant där schema som jag gjorde till punkt och pricka, det var mest ett förslag på hur min vecka kunde se ut. Planer ändras ju, flyttas om och läggs till hela tiden. Hursomhelst så var jag till stada och träffade Jannie. Fick veta vilken butik jag ska visa kläder för (hemligt;) och att det ska vara 25 modeller, hur sminket ska gå till mm. Fotad blev jag för att make-up artister och hårstylister ska kunna förbereda sig. 

Sedan gick jag på stan en sväng och det var mycket svårt att hålla emot när jag hittade det ena billiga och ursnygga plagget efter det andra samtidigt som jag har shoppingförbud. Som tur är gäller inte det underkläder så jag fick med mig 3 par trosor hem. Jag gick ju självklart så fick till över 8 km gång idag.


På vägen hem var jag förbi Kvantum och köpte lite gott och när jag kom hem gjorde jag två mycket motsägelsefulla ting. Satte mig i fotöljen och


Åt Ben&Jerrys (läs Sliskig&Onyttig glass) samtidigt som jag läste Topphälsa (läs Toppenbra tidning om man vill ha dåligt samvete.)

 

Visst låter det bra - B&B blir dessutom ännu värre för mig eftersom den innehåller mjölk (dock har det visat sig att jag tål den mycket bättre än många andra glassar, åtminstone om det är New York Super Fudge Chunk - gOtt)

Men det är så det ska va ibland :D


På Em/kvällen bestämde vi oss för att hälsa på Göta och Göte igen (de bor ju i Jonny och Marias hus när de är på semester), vi hade ju lovat att hinna förbi dem minst en gång till innan dem åker tillbaka till Pajala. Sagt och gjort - och fika blev det självklart. Och te.

Efter det for vi också förbi en sväng till Kallkällan och den familjen för att catcha up lite innan vi landade i vår egen tvåa igen för lite kvällsmat och sängen. Mysigt.


Men HerrEguD vad jag måste städa nu. Vi ses!


  

Av Izabella - 3 februari 2010 21:04


Idag har jag träningsväääärk. Som om någon sparkar mig i vaderna vid varje steg, men det är skönt. Älskar träningsvärk.


Min lunchdejt med Emma var najs, som väntat med henne. Åt jag en supergod Foccacia på Mat&Prat, ska garanterat göras om :)


Nu har jag äntligen ett hår jag vill gå utanför dörren med igen, tack flis!

(Och även om jag ofta har platt numera, så är ju lockit mitt naturliga)

Vi kom hem för ett litet tag sedan och jag har fått Topphälsa i brevlådan, lyckad dag.


 Syns dåligt men på förra modevisningen hade jag håret

som det är på riktigt - riktigt lockit:P O kolla bilden när vi va i kåbban hihi.  


God natt gott folk!

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards