mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Izabella - 23 april 2009 09:37

DSC_3902_redigerad_1 c by Minna Nilsson [happy dreams everyone!].

Foto av minna (såklart)


"Har man talets gåva kan man förhandla om sin tid"

haha 

Vissa tycker om sina lärare just nu. Fast dem det gäller har jag aldrig haft något emot. Kom hem strax innan 20 igår. Nice!


Fast Nej för ungefär halva syftet med att åka hem såhär tidigt förvann ju när jag ändå inte kan vara med dig.

Den här korta veckan har varit nästan olidlig.

Jag minns söndagarna i början av läsåret då det började bli jobbigt att skiljas. Vi tänkte "det blir säkert bättre med tiden". Ha! Det spelar ingen roll att jag ofta kan fara hem på torsdagen, det blir bara värre och värre och värre att bo där så jag är så GLAD att det snart är över, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Hoppat av kanske.


Jag frågade Gabbi häromdan vilket hon tycker har varit bäst, att bo på internat, att pendla eller att bo i lägenhet. Hon tänkte efter länge, men hade precis som jag svårt att bestämma sig.. "Allt känns lika dåligt eller?" frågade jag. Hon nickade ;)

Sedan kom vi i alla fall överens om att internatet inte hade en chans som det bästa alternativet. För mig hade lägenheten kanske kunnat vinna om det inte var för A, som gör det såååå mycket jobbigare att bo där. Pendlingen hade kännts självklar om det inte var för att jag sov så lite att jag gick runt som värsta zombien hela året. Bilden som representerar tvåan på Grans för mig är jag när jag ligger på golvet i mitt rum, sovandes med huvudet i matteboken. Tragiskt år. Men ska jag vara ärlig så vinner pendlingen i alla fall. Det var ju det jag skulle fortsatt med om det inte varit för Lava. 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards